Annyi autógumit vettünk, mint a válság előtt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 08.00

Tavaly Magyarországon több mint 2,35 millió személygépjármű-gumiabroncsot értékesítettek, ami 11,5 százalékos növekedést jelent.

Tavaly Magyarországon több mint 2,35 millió személygépjármű-gumiabroncsot értékesítettek, ami 11,5 százalékos növekedést jelent, és 45 ezer darabbal meghaladta a 2008-as válság előtti szintet is.
 

Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között


A forgalomnövekedés jelentős részét a középkategóriás termékek 14,9 százalékos bővülése eredményezte, de 9,3 százalékkal a prémiumkategóriás és 10,8 százalékkal az alsókategóriás szegmens eladásai is nőttek. A nyári abroncsok forgalma 14,6 százalékkal, a téli abroncsoké 8,6 százalékkal nőtt.

Tavaly kereskedői szinten a prémiumkategóriás gumiabroncsok szegmense erősödött 2013-hoz képest, de az továbbra is igaz, hogy az idősebb, kisebb teljesítményű és keveset használt autókra az olcsóbb márkákat keresik a vásárlók. 

Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója szerint az idén tovább nőhet a gumiabroncs-kereskedők forgalma, de a bővülés mértéke várhatóan nem haladja majd meg a 2014-es szintet. A pozitív hatások között kiemelte a növekvő lakossági fogyasztást, az üzemanyagárak csökkenését, valamint a jelentősen megnövekedett használtautó-importot is.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.