Még két hét, és itt a Ford Focus RS!

Összkerékhajtású lesz?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.22. 11.00

A kategória legjobbjaihoz mérhető motorteljesítménnyel és várhatóan összkerékhajtással érkezik hamarosan a Focus izompacsirtája.

Ahogy a Mustangot megkaptuk Amerikából, úgy lesz globális közkincs az új generációs Focus RS, legalábbis ezt ígéri a Ford, amelynek új stratégiája hasonló hangolású termékeket szán minden piacra.
Az első fotókat február harmadikára ígéri a gyár, de addig is itt egy kis kedvcsináló, egy rövid videó, amelyen egy gyári tesztpályán mókázik a kompakt sportmodell és pilótája.
A régóta várt Focus RS feltűnően kezesen driftel ezeken a felvételeken, igazuk lehetett azoknak, akik összkerékhajtást tippeltek a tüzes ferdehátú alá.
Ha így van, egészen más ellenfelekkel fog megküzdeni a Focus RS, mint elődje: a 367 lóerős Audi RS3 és a 350 lovas Mercedes A 45 AMG az összkerekes kompakt sportmodellek legnemesebb képviselőiként alaposan feladják a leckét az autónak, amelynek azonban ahhoz, hogy valóban legyen esélye a prémium konkurenciával szemben, legalább 350, de inkább 380 lóerőt kellene kipréselnie magából.
A 2,3 literes turbómotor erre akár alkalmas is lehet: a Mustangból ismerős négyhengeres eredeti kivitelében 310 lóerőt ad le, kérdés, hogy a Ford hajlandó lesz-e fölé lőni a legendás sportkupénak.
A másik nagy kérdés, hogy pontosan hogyan fog kinézni az autó. A két hét múlva érkező, nagy leleplezés előtt már decemberben kibocsátott rajzok és a korábban elcsípett kémfelvételek masszív első légbeömlőkről, ültetett futóműről és dupla kipufogóról tanúskodnak. A végleges részleteken még dolgozik a Ford; van rá idejük, hiszen a modell értékesítése csak az év második felében veszi majd kezdetét.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.