Itt a Lamborghini első GT3 versenyautója!

Lamborghini Huracán GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.22. 08.00

Immár második versenyautóját építi a Huracánból az olasz manufaktúra. A GT3 a Super Trofeo álmait váltja valóra.

Amikor tavaly augusztusban bemutatták a Huracán LP 620-2 Super Trofeót, a Lamborghini vezetősége nem rejtette véka alá, hogy szeretnének kilépni a márkakupa világából, és belekóstolni a GT-versenyzésbe.
Az ehhez szükséges eszköz mostanra készült el. A Lamborghini Huracán GT3 ugyanúgy szénszálas-alumínium vázra épül, karosszériáját ugyanúgy a Dallara Engineering készítette, mint a Super Trofeóét. Tömegét azonban még tovább csökkentették (1246 helyett 1239 kg – az utcai Huracán 1422 kilogrammot nyom), az első és hátsó segédvázakat úgy módosították, hogy elférjen a nagyobb teljesítményű hűtő, illetve aerodinamikai szempontból kedvezőbb pozícióban építhessék be a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltót. 
Utóbbi egy háromtárcsás versenykuplungon keresztül viszi a hátsó kerekekre a minden porcikájában versenyzésre átépített, a vázba mereven becsavarozott V10-es motor erejét. A pontos teljesítményadatokat nem tette közzé a Lamborghini, de az autó minden bizonnyal erősebb, mint a 620 lóerős Super Trofeo.
Elöl-hátul FIA homológ acéltárcsás fékrendszert találunk. Ezek hatékonyabb hűtéséről az átdolgozott aerodinamika gondoskodik, a 12 különféle fékbeállítás közvetlenül az áttervezett kormánykerékről szabályozható, akárcsak a kipörgésgátló. Elöl 315/680, hátul 325/705 méretű abroncsokat szereltek fel, a kerékcserét beépített hidraulikus emelő segíti.
A biztonságot szénszálas vázra épülő versenyülés, fedélzeti tűzoltó berendezés, valamint a tetőbe vágott, mentést segítő csapóajtó szolgálja. A pedálok állíthatók, a lámpatestek mindkét végen LED-esek.
A gyár folyamatosan fejleszti a GT3-ast, ám közben máris elérhetővé teszi azt a privát csapatok számára. A kocsi nettó ára 369 ezer euró, azaz 116 millió Ft. 
A GT3 az öt futamból álló Blancpain Endurance Series hosszú távú versenysorozatban áll rajthoz, elsőként április 11-én, Monzában.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.