Itt a Lamborghini első GT3 versenyautója!

Lamborghini Huracán GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.22. 08.00

Immár második versenyautóját építi a Huracánból az olasz manufaktúra. A GT3 a Super Trofeo álmait váltja valóra.

Amikor tavaly augusztusban bemutatták a Huracán LP 620-2 Super Trofeót, a Lamborghini vezetősége nem rejtette véka alá, hogy szeretnének kilépni a márkakupa világából, és belekóstolni a GT-versenyzésbe.
Az ehhez szükséges eszköz mostanra készült el. A Lamborghini Huracán GT3 ugyanúgy szénszálas-alumínium vázra épül, karosszériáját ugyanúgy a Dallara Engineering készítette, mint a Super Trofeóét. Tömegét azonban még tovább csökkentették (1246 helyett 1239 kg – az utcai Huracán 1422 kilogrammot nyom), az első és hátsó segédvázakat úgy módosították, hogy elférjen a nagyobb teljesítményű hűtő, illetve aerodinamikai szempontból kedvezőbb pozícióban építhessék be a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltót. 
Utóbbi egy háromtárcsás versenykuplungon keresztül viszi a hátsó kerekekre a minden porcikájában versenyzésre átépített, a vázba mereven becsavarozott V10-es motor erejét. A pontos teljesítményadatokat nem tette közzé a Lamborghini, de az autó minden bizonnyal erősebb, mint a 620 lóerős Super Trofeo.
Elöl-hátul FIA homológ acéltárcsás fékrendszert találunk. Ezek hatékonyabb hűtéséről az átdolgozott aerodinamika gondoskodik, a 12 különféle fékbeállítás közvetlenül az áttervezett kormánykerékről szabályozható, akárcsak a kipörgésgátló. Elöl 315/680, hátul 325/705 méretű abroncsokat szereltek fel, a kerékcserét beépített hidraulikus emelő segíti.
A biztonságot szénszálas vázra épülő versenyülés, fedélzeti tűzoltó berendezés, valamint a tetőbe vágott, mentést segítő csapóajtó szolgálja. A pedálok állíthatók, a lámpatestek mindkét végen LED-esek.
A gyár folyamatosan fejleszti a GT3-ast, ám közben máris elérhetővé teszi azt a privát csapatok számára. A kocsi nettó ára 369 ezer euró, azaz 116 millió Ft. 
A GT3 az öt futamból álló Blancpain Endurance Series hosszú távú versenysorozatban áll rajthoz, elsőként április 11-én, Monzában.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.