A félkörgyűrűnek az M5-ös autópálya, és a 4-es főút, valamint az M3-as, és a 11-es főút közötti szakaszai lesznek fizetősek, valamint a gyorsforgalmi úthálózat M0-son belüli részei (például az M3-as és az M1/M7-es bevezető szakasza a Budapest tábláig), plusz néhány autóút (például az M2)


A szerdai kormányülés után Rogán Antal még azt mondta, néhány változtatásban állapodtak meg, de továbbiakra is számíthatunk, a január végéig tartó próbaüzemből ugyanis van még tíz nap.

Fónagy János, a Fejlesztési Minisztérium államtitkára viszont csütörtökön a következő átalakításokat jelentette be:

A megyematricák a szomszéd megye első csomópontjáig érvényesek.
Ennek megfelelően Budapestről a Balatonhoz autózva már nem kell megvenni Veszprém megyére vonatkozó matricát.  A Fejér megyei matricával elérhető Tatabánya, a csongrádi matricával Kiskunfélegyháza, a hajdú-biharival pedig Nyíregyháza és Tiszaújváros. De Hatvan, Encsi és Nagykőrös is jobban jár ezzel a változtatással.

+ M1-es Fejér megyei szakaszai használhatóak a szomszédos matricákkal (Pest és Komárom-Esztergom), így a Budapest-Győr táv három matricával megtehető. Fejér megyében van egy korábbi útdíjas térképen nem jelölt kijárat a 43. kilométernél, egy benzinkúton.

A ferihegyi reptérre vezető út ingyenes. A korábbi szabályozás miatt csak fizetős úton lehetett megközelíteni a repülőteret, februártól a reptérig ki lehet menni ingyen, az elkerülő többi része fizetős.

A kaposvári elkerülő ingyenes.  Szita Károly polgármester lobbizott az ügyben, és úgy tűnik megértették az érveit, hogy a 61-es út nem csatlakozik semmilyen autópályához. A sajtótájékoztatón Fónagy János ugyanakkor leszögezte, ha összekötik egy autópályával, fizetőssé válik.

Az M86-os főút szombathelyi szakasz ingyenes.

A dunaújvárosi és szekszárdi hidak ingyenesek. Előbbi a tervezett M8-as autópálya, utóbbi a tervezett M9-es autópálya része, korábban úgy tűnt nem is egy, hanem kettő megyei matricát kell megváltania annak, aki át akar kelni a hidakon.

Mentesülnek a plusz díjak alól, akik januárban jogosulatlanul használtak díjköteles szakaszt. Pótdíjat és az 1470 forintos szolgáltatási díjat sem kell kifizetni erre az időszakra, feltéve, ha február végéig megvásárolja az adott szakaszra vonatkozó megyei matricát.

A feleslegesen megvett matricákat vissza lehet váltani. Dolgoznak azon is, hogy postai úton is visszaküldhető legyen a matrica – közölték, de hogy ez pontosan mit jelent, azt még nem tudjuk.

A D2 kategória miatt kompenzálják a nagycsaládosokat (legalább négy gyermek) és a mozgássérülteket, ennek részleteit áprilisra dolgozzák ki, a D1 kategóriához képesti különbözet járhat vissza. A januártól életbe lépett új szabályozás szerint az úgynevezett D2 kategóriába kerültek az eddigi D1-ből a hétnél több személyt szállítani tudó személyautók, és a 3,5 tonna alatti tehergépkocsik is. A D2 kategóriában a megyei éves, a tíznapos és a harmincnapos matrica kétszer annyiba kerül, mint a D1-ben.

Fónagy közölte: a budaörsi autópálya szakaszokat nem érintik a bejelentett változtatások, azok fizetősek maradnak. Aki viszont csak egyszer használta az adott megyei matricát a most ingyenessé vált szakaszon, szintén visszakaphatja az árát – visszaváltani február 28-ig lehet, díjmentesen

A változások február 1-től  érvényesek.

Tudod mivel autóznak Magyarországon a külföldi diplomaták? És az új amerikai nagykövet? A Vezess.hu utánajárt. Kattints a képre!

Hivatalos: így változik az útdíj 1