Ki nem találod, honnan származik, incselkedtünk volna szívesen, de hát a rendszámtábla helyére felszerelt kínai névtábla és a kusza formaterv alapján nem kunszt rájönni, hogy a szóban forgó szabadidőjármű a Kínai Népköztársaság autóiparának produktuma.
Azon belül is a BYD-é, amely a hatalmas ország első számú hazai márkája, egyben a Daimler legjobb kínai pajtása, hiszen 50:50 tulajdonrésszel működtetnek vegyes vállalatot.
A BYD Tang orrában egy 205 lóerős, 320 Nm nyomatékú, kétliteres, benzines turbómotor dolgozik. Ezen kívül két darab, egyenként 150 lóerős villanymotor is besegít a hajtásba, és bár ezeket az értékeket nem lehet csak úgy összeadni, biztosra vehető, hogy a rendszerteljesítmény jócskán meghaladja a 400 lóerőt, és ezzel a fura újonc letaszította a Volvo XC90 T8-at az izomhibrid SUV-ok trónjáról.
Az összkerékhajtású autó nem csak erős, de takarékos is: miközben öt másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2 l/100km – ez persze aligha az európai normák szerint mért adat, de mindenképpen érdekfeszítő.
Ez azonban csak a 300 000 jüanos (13,1 millió Ft) alapmodell; a mindössze 200 példányban készülő, kétszer ilyen drága  Tang Ultimate Edition állítólag 4,4 másodperc alatt ugrik százra, amivel már a BMW X5M és a Mercedes M63 AMG babérjaira tör a sajátosan modern belső kialakítású kínai hibrid.
A modell európai forgalmazása egyelőre nincs terítéken.