Bitang jószág: a legizmosabb hibrid SUV

Ötszáz lóerős a BYD Tang

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.22. 13.00

Dupla villanymotorral, kétliteres turbómotorral taszítja le trónjáról a Volvo szuperhibridjét a kínai BYD legújabb teremtménye.

Ki nem találod, honnan származik, incselkedtünk volna szívesen, de hát a rendszámtábla helyére felszerelt kínai névtábla és a kusza formaterv alapján nem kunszt rájönni, hogy a szóban forgó szabadidőjármű a Kínai Népköztársaság autóiparának produktuma.
Azon belül is a BYD-é, amely a hatalmas ország első számú hazai márkája, egyben a Daimler legjobb kínai pajtása, hiszen 50:50 tulajdonrésszel működtetnek vegyes vállalatot.
A BYD Tang orrában egy 205 lóerős, 320 Nm nyomatékú, kétliteres, benzines turbómotor dolgozik. Ezen kívül két darab, egyenként 150 lóerős villanymotor is besegít a hajtásba, és bár ezeket az értékeket nem lehet csak úgy összeadni, biztosra vehető, hogy a rendszerteljesítmény jócskán meghaladja a 400 lóerőt, és ezzel a fura újonc letaszította a Volvo XC90 T8-at az izomhibrid SUV-ok trónjáról.
Az összkerékhajtású autó nem csak erős, de takarékos is: miközben öt másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2 l/100km – ez persze aligha az európai normák szerint mért adat, de mindenképpen érdekfeszítő.
Ez azonban csak a 300 000 jüanos (13,1 millió Ft) alapmodell; a mindössze 200 példányban készülő, kétszer ilyen drága  Tang Ultimate Edition állítólag 4,4 másodperc alatt ugrik százra, amivel már a BMW X5M és a Mercedes M63 AMG babérjaira tör a sajátosan modern belső kialakítású kínai hibrid.
A modell európai forgalmazása egyelőre nincs terítéken.

Kommentek

  • Matyi2010

    “… a BYD-é, amely a hatalmas ország első számú hazai márkája,”
    A Byd nem az elsőszámú hazai márka Kínában, Changan, Haval, Chery, Dongfeng után az ötödik.
    ” egyben a Daimler legjobb kínai pajtása, ” És nem is a legjobb pajtása a Daimlernek, hiszen az résztulajdonos a BAIC-ban, amivel 2 vegyes vállalalata is van Peking-Benz és Foton-Daimler, valamint a Soueast Motornok is van a Daimlerrel közös Fujian Benz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.