Továbbra is a Toyota a legnagyobb autógyártó

Épp csak megelőzte a VW-csoportot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.21. 10.00

Idén sem sikerült a bravúr a Volkswagennek, mégsincs okuk a panaszra: több mint tízmillió autót adtak el 2014-ben.

A Volkswagen-csoport már a múlt héten bejelentette, hogy tízmillió (egészen pontosan 10,15 millió) gépkocsit adott el az elmúlt évben. 
Mivel soha nem volt még példa arra, hogy autógyártó egyetlen évben nyolcszámjegyű mennyiségben értékesítsen autót, a hír akár szenzáció is lehetett volna. A világ azonban kivárt, hiszen a VW teljesítménye a két nagy versenytárs: a General Motors és a Toyota számainak a fényében értelmezendő.
A gigantikus visszahívási kampánnyal sújtott GM-nek nem sikerült a bravúr, az elmúlt évben 9,92 millió gépkocsit adtak el világszerte. A tavalyi első, a Toyota-csoport azonban idén is felülmúlta német riválisát, és 10,23 millió gépjárművel újfent bebiztosította magának az első helyet. 
A Toyota 2008-ban taszította le trónjáról a megingathatatlannak hitt amerikai óriást, amely 2011-ben (a Japánt sújtó szökőár évében) visszaszerezte ugyan elsőségét, ám ettől az egy kivételtől eltekintve a japánok immár hetedik éve vezetik a világranglistát.
A Toyota 2013-hoz képest 3 százalékkal növelte eladásai az elmúlt év során, míg a VW esetében négy százalék volt a gyarapodás. A japán konszern azonban már most jelezte, hogy 2015-ben jóval szerényebb, 1 százalékos gyarapodással számol, elsősorban a hazai piacon előrejelzett, erőteljes keresletcsökkenés miatt. Ez azt jelenti, hogy a Volkswagen 2015 végére megkaparinthatja az elsőséget az autógyártók között.

Kommentek

  • Kempelen

    Gigantikus számok! Tényleg tiszteletet parancsolóak. Vajon melyik gyártónál mennyi a vezérképviseleteire, s azokon keresztül a kereskedőire kényszerből rászámlázott raktári autó, amik a gyári statisztikában már kiszállításként, azaz eladott autóként jelentkeznek? :-DDD

  • hova

    Minden tiszteletem és elismerésem a japánoké, mert minden téren remekül teljesítettek, igen kifinomult és remek autókat készítenek, láthatóan másnak is ez a véleménye v. a többségnek!

  • menõmanó

    Elég szánalmas ez a VW csoport. Annyian vannak mint az oroszok (VW, Porsche, Audi, Seat, Skoda stb. stb.) de még így sem tudják lenyomni a Toyotát. A tartósságról megbízhatóságról meg ne is beszéljünk. :)

  • Matyi2010

    men?manó – 2015.01.21 18:11

    A Toyota csoport meg a Toyota,Hino,Daihatsu,Scion,Lexus…
    Ráadásul Európában a VW lemossa, a GM is jóval erősebb.
    Észak Amerikában a GM erősebb, ott a VW elég gyenge.
    Dél Amerikában a GM is és a VW is sokkal jobban megy.
    Kínában is csak GM – VW vetélkedés van, a Toyota csak a negyedik, még a Hyundai is megelőzi.
    Pár tízezres elsőségét csak annak köszönheti. hogy hazai piacon 2,4 millió autót ad el, és a Japán piachoz se a VW se a GM nem fér hozzá.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.