Opel Astra és Meriva visszahívások

Akku- és övcsat-problémák

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.21. 12.15

Az Opel több tízezer Astrát hív vissza, mert az akkumulátor-burkolat alatt gondok akadhatnak az egyik kábellel. Az aktuális Merivának a hátsó övcsatjaival van gond.

(Cikkünk 2015.01.21-én 16.05 órakor frissült)
Csak Németországban hatvanezer autót érint az a visszahívás, amely a 2010 és 2012 között gyártott, benzinmotoros Astra és Astra GTC típusoknál talált, potenciálisan veszélyes hibát hivatott orvosolni.
Az érintett járműveknél az akkumulátort borító lemez olyan helyzetbe kényszeríti az egyik kábelt, ami elektromos meghibásodást, ilyenformán akár tüzet is okozhat.
Az Opelnek nincs tudomása arról, hogy ez akár egy esetben is balesetet okozott volna. Azt javasolják az érintett tulajdonosoknak, hogy első körben szereljék le az érintett borítólemezt, amit aztán a márkaszervizben egy megfelelően kialakított cseredarabbal helyettesítenek.
A magyarországi Opel képviselet tájékoztatása szerint hazánkban 846 darab autót érint a hibajelenség; a tulajdonosokat értesítik.
Egy másik, ettől független visszahívási akcióban 27 darab hazai Merivát várnak a márkaszervizek, mert ellenőrizni kell a hátsó övcsatokat.
Legutóbb szeptemberben hívtak vissza Opeleket; akkor nyolcezer Corsa és Adam modellbe építettek be nem megfelelő minőségű kormányművet. 

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.