Mindössze háromszáz példányban gyártotta le az M5 harmincadik évfordulójára készített különleges szériát a BMW. Ezek gyorsan gazdára találtak: a tavaly májusi bevezetés után mostanra az utolsó példány is elkelt.

Ide kerül a jubileumi M5-ös. Vagy a gyári múzeumba.

Ide kerül a jubileumi M5-ös. Vagy a gyári múzeumba.

Rick Hendrick súlyosan autóbolond, itt épp saját Corvette Z06-osának a motorját szereli össze (2011)

Rick Hendrick súlyosan autóbolond, itt épp saját Corvette Z06-osának a motorját szereli össze (2011)


A záródarabot nem márkakereskedésben értékesítették, hanem egy árverésen: a BMW az egyik legismertebb autós aukciós házat, az arizonai Barrett-Jacksont bízta meg a lebonyolítással, és a bevétel teljes összegét a vezetéstechnikai képzéseket és egyéb jótékonysági programokat szervező BMW Club of America alapítvány támogatására fordították.
A győztes ajánlatot egy észak-amerikai BMW márkakereskedő és egykori autóversenyző, a NASCAR-csapattulajdonos Rick Hendrick tette, így 700 000 dollár (191 millió Ft) fejében mostantól az övé a világ legdrágább nullkilométeres BMW-je.
Nem csak a legdrágább persze, hanem a legerősebb is, amit a bajorok valaha utcára gyártottak: a limitált széria az M5 alapmodell 560 lóereje helyett kerek 600 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére, a csúcsnyomaték 680-ról 700 Nm-re nőtt. Az autó 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 305 km/óra, feltéve, hogy a vevő az M Driver csomagot is megrendeli.
Hogy ez a menetdinamika ne okozzon problémát, alapáron megkapta a Competition futóműcsomagot a modell, ami feszesebb, ültetett futóművet, aktív hátsó differenciálművet, sportos hangolású menetstabilizálót tartalmaz. A 19 colos felnik helyett eggyel nagyobb méretű keréktárcsákat szereltek az autóra, elöl 265/35 ZR 20, hátul 295/30 ZR 20 abroncsokkal. 

Ezek is érdekelhetnek

Kommentek (0)

Kommentek