190 milliót adtak egy BMW M5-ért, normális?!

BMW M5 30 Jahre M5

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.21. 13.00

Iszonyatos összegért árverezték el a BMW M5 jubileumi különkiadásának utolsó példányát. A vevő nem bolond, az összeg jótékony célra megy.

Mindössze háromszáz példányban gyártotta le az M5 harmincadik évfordulójára készített különleges szériát a BMW. Ezek gyorsan gazdára találtak: a tavaly májusi bevezetés után mostanra az utolsó példány is elkelt.

Ide kerül a jubileumi M5-ös. Vagy a gyári múzeumba.

Ide kerül a jubileumi M5-ös. Vagy a gyári múzeumba.

Rick Hendrick súlyosan autóbolond, itt épp saját Corvette Z06-osának a motorját szereli össze (2011)

Rick Hendrick súlyosan autóbolond, itt épp saját Corvette Z06-osának a motorját szereli össze (2011)


A záródarabot nem márkakereskedésben értékesítették, hanem egy árverésen: a BMW az egyik legismertebb autós aukciós házat, az arizonai Barrett-Jacksont bízta meg a lebonyolítással, és a bevétel teljes összegét a vezetéstechnikai képzéseket és egyéb jótékonysági programokat szervező BMW Club of America alapítvány támogatására fordították.
A győztes ajánlatot egy észak-amerikai BMW márkakereskedő és egykori autóversenyző, a NASCAR-csapattulajdonos Rick Hendrick tette, így 700 000 dollár (191 millió Ft) fejében mostantól az övé a világ legdrágább nullkilométeres BMW-je.
Nem csak a legdrágább persze, hanem a legerősebb is, amit a bajorok valaha utcára gyártottak: a limitált széria az M5 alapmodell 560 lóereje helyett kerek 600 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére, a csúcsnyomaték 680-ról 700 Nm-re nőtt. Az autó 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 305 km/óra, feltéve, hogy a vevő az M Driver csomagot is megrendeli.
Hogy ez a menetdinamika ne okozzon problémát, alapáron megkapta a Competition futóműcsomagot a modell, ami feszesebb, ültetett futóművet, aktív hátsó differenciálművet, sportos hangolású menetstabilizálót tartalmaz. A 19 colos felnik helyett eggyel nagyobb méretű keréktárcsákat szereltek az autóra, elöl 265/35 ZR 20, hátul 295/30 ZR 20 abroncsokkal. 

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.