Utcai versenyautót építene az AMG

A példakép a Porsche 918 Spyder

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.20. 10.00

Tekintsék egyenértékűnek a német sportautógyártókkal: ez az AMG célkitűzése, ami nem jelent mást, mint egyértelmű offenzívát a Porsche ellen.

Alig három hónapja, hogy az AMG vezetősége bejelentette: nincs szándékában szupersportkocsit építeni, inkább a nagy darabszámban eladható modellekre koncentrálnak.
A napokban ennek némileg ellent mondó információkra derült fény: Tobias Moers, a cég első számú embere Amerikában úgy nyilatkozott, hogy versenytechnológiákat szeretnének az utcára szelídíteni, és végső céljuk, hogy teljes értékű sportautógyártóként ismerjék el őket, egy szinten a német márkákkal – azaz a Porschéval.
A stuttgarti cégnél pedig a versenytechnológia egyet jelent a hibriddel: a napokban mutatkozott be LMP1-es hosszú távú versenyautójuk, a 919 Hybrid új kiadása, kétliteres V4-es turbómotorral, az első kerekeket hajtó villanymotorral és két fékenergia-visszanyerő rendszerrel.
A közönség szemében persze egy másik hibrid: a 918 Spyder képviseli a Porsche technológiai csúcsát, ugyanakkor ahogy a vezess.hu tegnap megírta, az évtized végére a 911-es szériában is megjelennek a hibrid hajtásláncok. Ez azt jelenti, hogy ha az AMG fel szeretné venni a versenyt a Porschéval, néhány éven belül ki kell fejlesztenie, és 2020 körül piacra dobnia egy benzin-elektromos erőforrást.
Mivel a következő időszakban a 4,0 literes V8-as blokk lesz a cég csúcsmotorja, összkerékhajtású hibridjük ennek alapjaira kell, hogy épüljön. Az SLS AMG Electric Drive villanyautóval szerzett tapasztalatokat felhasználva nem elképzelhetetlen az ezer lóerős álomhatár elérése.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.