Markáns hűtőmaszk keskenyebb fényszórókkal, erősebben ívelő tetővonal, erőteljesen megformázott oldalfal, modern hátsó lámpatest: ha hihetünk az információknak, az új generációs Astra sportosabb, kívánatosabb lesz az eddiginél – sőt, minden eddiginél.
A formaterv persze csak a máz. Az Opel (és a Vauxhall) mérnökei tisztában vannak vele, hogy alsó-középkategóriás modelljük enyhén túlsúlyos, így a fejlesztés egyik sarkalatos feladata a tömegcsökkentés volt; ennek eléréséhez elképzelhető, hogy az alumínium alkalmazásához folyamodtak. 
Ez a motorkínálat összetételére is hatással lesz: egyrészt áthangolhatják a meglévő motorokat, ezzel csökkentve a modell CO2-kibocsátását, másrészt megjelenhet a választékban az a 115 lóerős, egyliteres, háromhengeres benzinmotor, amelyet jelenleg a Corsához gyárt a szentgotthárdi üzem. A paletta másik végén az elmaradhatatlan OPC változat áll majd, a jelenlegi 280 helyett alighanem legalább 300 lóerővel.
A látványosan sportos külsőhöz minőségi beltér illik. A trendek modern infotainment rendszert követelnek meg, nagyméretű érintőképernyővel és online kapcsolódással. Az eddigi, kaotikus középkonzolnak mennie kell, helyébe jóval egyszerűbb kezelőfelület lép, vélhetően részben érintésérzékeny, többfunkciós felületekkel.
Nem csak könnyebb, gazdagabban felszerelt és tisztább üzemű lesz az újonc, de tágasabb is, a hátsó lábtér és a csomagtér kapacitása egyaránt nőni fog, ha nem is nagyságrendekkel.
Az új Astra még idén piacra lép, idővel mindhárom karosszériatípus (háromajtós, ötajtós, kombi) felkerül a palettára. Az árakról korai volna nyilatkozni, de a gyár aligha engedheti meg magának, hogy jelentősen emelje a költségeket.