Ez már az új Astra!

Egyliteres motor, modern tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.20. 14.45

Az eddiginél sportosabb, karakteresebb dizájnnal, csökkentett tömeggel, takarékosabb motorokkal, igényesebb belsővel érkezik hamarosan a vadonatúj Astra.

Markáns hűtőmaszk keskenyebb fényszórókkal, erősebben ívelő tetővonal, erőteljesen megformázott oldalfal, modern hátsó lámpatest: ha hihetünk az információknak, az új generációs Astra sportosabb, kívánatosabb lesz az eddiginél – sőt, minden eddiginél.
A formaterv persze csak a máz. Az Opel (és a Vauxhall) mérnökei tisztában vannak vele, hogy alsó-középkategóriás modelljük enyhén túlsúlyos, így a fejlesztés egyik sarkalatos feladata a tömegcsökkentés volt; ennek eléréséhez elképzelhető, hogy az alumínium alkalmazásához folyamodtak. 
Ez a motorkínálat összetételére is hatással lesz: egyrészt áthangolhatják a meglévő motorokat, ezzel csökkentve a modell CO2-kibocsátását, másrészt megjelenhet a választékban az a 115 lóerős, egyliteres, háromhengeres benzinmotor, amelyet jelenleg a Corsához gyárt a szentgotthárdi üzem. A paletta másik végén az elmaradhatatlan OPC változat áll majd, a jelenlegi 280 helyett alighanem legalább 300 lóerővel.
A látványosan sportos külsőhöz minőségi beltér illik. A trendek modern infotainment rendszert követelnek meg, nagyméretű érintőképernyővel és online kapcsolódással. Az eddigi, kaotikus középkonzolnak mennie kell, helyébe jóval egyszerűbb kezelőfelület lép, vélhetően részben érintésérzékeny, többfunkciós felületekkel.
Nem csak könnyebb, gazdagabban felszerelt és tisztább üzemű lesz az újonc, de tágasabb is, a hátsó lábtér és a csomagtér kapacitása egyaránt nőni fog, ha nem is nagyságrendekkel.
Az új Astra még idén piacra lép, idővel mindhárom karosszériatípus (háromajtós, ötajtós, kombi) felkerül a palettára. Az árakról korai volna nyilatkozni, de a gyár aligha engedheti meg magának, hogy jelentősen emelje a költségeket.

Kommentek

  • Norbi50

    Elég jónak ígérkezik, bár sztem a mostanival sincs sok baj külsőre/belsőre…

  • keresztesbaratom

    Ez is 1 liter olajat fog fogyasztani 1000 km-en, mint a többi a gépkönyv szerint?
    Amúgy biztos jó lesz az az ezres downsizing-olt motor, bírni fogja a városi tempót és az autópályázást is…
    …két évig

  • jako

    szerintem a motor/súlyaránnyal lesz probléma, mert még mindig nehéz a kaszni, és ha azt akarja az ember hogy menjen, akkor pörgetni kell,(persze nem állat módjára) hiába a 115 paci, ha pedig pörgetik, akkor enni is fog.

    keresztesbaratom!
    nem egy 2003 készült C vectrám van, hál Istennek az olajcsere periódusok között (1év) egy grammot se eszik, a Ladám az 1l olajat 250km alatt evett.

  • Vorserie

    jako!

    A motor is az autó súlyába tartozik!

    Amit szerettél volna írni az a teljesítmény/súly arány.
    Tudom szakmai kérdésekben nem vagy otthon…..
    Megtiszetlnél az előzőekben feltett krédéseimre az olajos témával kapcsolatban,vagy a feledés homályába merül eme kacérkodásod a motorolajok szakértemével kapcsolatban?

  • v_johny

    keresztesbaratom – 2015.01.21 11:12:

    Feltételezem hogy nem személyes tapasztalatból teszel ilyen kijelentéseket, hanem a városi legendákra építed tudásod…

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.