Szabad az út a hibrid 911 előtt!

Öt év, és itt vannak!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.19. 13.00

Az évtized végéig turbómotorokkal oldják meg a CO2-kibocsátás csökkentését, utána a Porsche ikonikus modellje is megkapja a hibrid technológiát.

A vezess.hu tavaly decemberben már beszámolt azokról a tervekről, amelyek szerint feltöltött motorokkal váltanánk fel a jelenlegi hathengeres szívó boxereket a márka kirakatmodelljében, a 911-es szériában. 


Ez azonban csak átmeneti megoldást jelent a széndioxid-kibocsátás csökkentésére, így az évtized végével utat talál magának a szériába az a hibrid technológia, amely a Cayenne, a Panamera és a Macan, a 918 Spyder, illetve sportvonalon a 919 Hybrid révén már nem idegen a márka rajongói számára.
Minderről Wolfgang Hatz, a márka fejlesztésekért felelős főmérnöke mesélt amerikai újságíróknak a Detroiti Autószalonon tartott sajtótájékoztató keretében.
A farmotoros 911 gépházában meglehetősen kevés a hely, ezért az új modell alighanem kisebb belső égésű komponenst kapna: ilyen lehetne a Cayman / Boxster hamarosan bemutatkozó 2,5 literes, négyhengeres boxer turbómotor.
A hibrid 911 megjelenésével a Porsche visszavághatna azoknak a gyártóknak, akik benzin-elektromos technológiával törtek a legendás sportkupé babérjaira – mindenekelőtt a BMW i8-nak.
Képeinken a Porsche 911 50th Anniversary Edition limitált széria látható

Kommentek

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.