Utcára idomítva

Lotus Elise S Cup

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.18. 08.00

Utcai sportkocsijából előbb versenyautót faragott a Lotus, majd azt visszaszelídítette a közutakra. Így született meg az Elise S Cup.

Már rendelhető a Lotus Elise S Cup, a tavaly bemutatott versenyautó utcai változata. A modell masszív aerodinamikai kiegészítő, beleértve a méretes hátsó szárnyat az Elise S Cup R hagyatékai, és ilyenformán 100 km/óránál 66, a 225 km/órás végsebességnél pedig 125 kilogrammal több leszorítóerőt fejtenek ki, mint az alapkivitelű Elise.
Szintén a pályáról származik az a különleges bukócső, amelyhez később versenyöveket lehet rögzíteni, illetve kiegészíthető teljes versenyhomológ keretté; illetve az elektromos rendszer, amelybe vészmegszakítót és automata tűzoltó rendszer is be lehet építeni ? ezeket persze kihagyták, hiszen utcára nem valók, de a lehetőség megvan.
A nem kiemelhető tetős Elise S Cup kompresszoros, 1,8 literes négyhengeres 220 lóerős motorja, a legnagyobb forgatónyomaték 249 Nm, ami több mint elevenül mozgatja a mindössze 932 kilós sportautót. A hatfokozatú kéziváltót fürgén kapcsolgatva 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet a kocsi.
Annak ellenére, hogy a motorteljesítmény és a gyorsulás megegyezik az Elise S alapmodell adataival, arra kerek három másodpercet ver rá az új Elise S Cup a Lotus 2011-ben felújított tesztpályáján, a 3540 méteres Hethelen. A pályát, amely régen egyben Colin Chapman repülőgépének kifutópályájaként is szolgált, az alábbi videóból megismerheted.

Kommentek

  • Vorserie

    1.8 kompresszor 220Le 932kg….:)
    Ez ám a sportautó!

    Gokartnak tök jó!

  • menõmanó

    Tudod, hogy ez a Corolla TS motorja kompresszorral?
    Csak azt nem értem, hogy miért nem 225 ló, hiszen a kompresszoros TS-ben annyi.

  • Vorserie

    Nem tudtam!

    De te tudod hogy mit hívunk sportautónak?
    Aminek a le/kg aránya közelít az 1-hez!:)

    Nem rég sikerült ellátogatnom Svédországba.
    Ott mintha tudnák mi a sportautó fogalma.
    Ez is lehet az csak komoly kompromisszumokkal.
    Ma ezt a gyorsulási értéket egy komolyabb prémium dízel kombi is tudja,lásd Audi,BMW.

  • menõmanó

    Vorserie

    Hát ezt azért lehet sportautónak nevezni, ellentétben azokkal.
    Te is tudod, hogy a gyorsulás csak egy dolog.
    A pályán illetve a kanyarokkal tűzdelt közúton édes kevés.
    Egyébként gyorsulásra csak az 5-ös BMW 381 lovas változata tudja felvenni vele a versenyt a 6-os Audinál csak 313 lovast találtam, ami azért eléggé elmarad.
    http://www.zeperfs.com/en/duel4161-4303.htm
    http://www.zeperfs.com/en/fiche1838-lotus-elise-sc.htm

  • Vorserie

    Manó!

    Egyből ráguglizól,wikizel ha valamit írok hátha kamuzok mi?! :D
    És még te katalógushuszározol le másokat? :)

    Mivel a cikkben csak az autó teljesítményéről,gyorsulási értékéről és súlyáról esik szó,így a menetdinamikára nem reagáltam.

    Egyébként igazad van abban amit leírtál,hisz a sportkombik vagy szedánok nem sportautónak készültek.Azokhoz képest ez valóban az,de ha egy Agera One-t is sportautónak nevezek akkor ez olyan messze van a sportautótól mint Makó Jeruzsálemtől.

  • menõmanó

    Mivel nem szeretem a dízeleket ezért nem is ismerem az adataikat.
    Valóban kételkedtem a csúcsdízel 5mp alatti gyorsulási adatában, de nem is véletlenül. :)
    Én a katalógus huszárkodást akkor ítélem el, ha valaki arra való hivatkozással cáfol más által állított és valóban megtörtént dolgokat.
    Mivel nagyon különböző és teljesítményű autókat személyautónak hívnak, így a sportkocsik között is bőven lehetnek különbségek, max. nem akkorák.
    Azért kíváncsi lennék, hogy köridőben mekkora különbség lenne a két autó között. Nem tartom valószínűnek, hogy olyan nagyon sok(5mp felett).

  • Vorserie

    “Azért kíváncsi lennék, hogy körid?ben mekkora különbség lenne a két autó között. Nem tartom valószín?nek, hogy olyan nagyon sok(5mp felett). ”

    Na ebből látszik,hogy halvány fogalmad sincs a két autó teljesítményéeről és képességéről,úgyhogy jobb ha nem is vitázunk tovább.

    Nordschleife köridők:

    – Lotus Elise SC 8:41.90 (Itt zárójelben megjegyezném,a Citroen DS3 Racing körideje 8:31.90

    – Koenigsegg Agera One 6:34.20

    Ezzel megdöntötte a Porsche 918 Spyder körrekordját és nem mellesleg több mint kettő perccel azaz 127 mp.-el volt gyorsabb a Lotus Elise SC-nél.

    Ezek a száraz tények, ekkora különbségek vanank ma sportautó és sportautó között.

  • Vorserie

    Ja ezt is guglizd ki nyugotdan hátha tévedek…..

  • menõmanó

    Nem kell mindenből presztízs kérdést csinálni. (Ne is vitázzunk tovább stb.) :)
    Igazad van, baromi nagy a különbség, bár én nem egy 24km-es versenypályára hanem egy normál 3-4km hosszúra gondoltam. Arányaiban viszont ott is jóval több lenne a különbség mint 5mp. :)
    Valóban marhára hidegen hagynak ezek az eszetlen sportkocsik, így nem vagyok képben velük. Komolytalan, esztelen és abnormális árú gépjárművek.
    Ha nagyon sok pénzem lenne, akkor sem jutna eszembe ilyet venni. Egy GT-R előbb lázba hozna. Egyszerűen nem tud annyival többet amennyivel többe kerül, főleg nem közúton. A vicces pedig a 100-ig nyújtott teljesítmény. Elég megalázó a Agera számára. A fizika határait még egy ilyen eszetlen autó sem tudja átlépni. :)
    http://www.zeperfs.com/en/match5175-4841.htm

  • Vorserie

    Nem hinném,hogy jelen pillanatban a Koenigseggnek bármi is megalázó lenne.
    Körülbelül pont annyian veszik amennyien a Veyront vagy más hasonló kategóriájú autókat.
    Mivel én sok esetben maximalista vagyok ezért számomra ma a sportauót gyártás csúcsát képezi az Agera és mióta sikerült élőben látnom tudom,hogy egyátalán nem olyan komolyatalan és esztelen.
    Ugyanúgy uralható a hétköznapokban mint egy Lambo vagy egy Porsche azzal a különbséggel,hogy itt nem 2-300 lóerő tartalékod van hanem 1200.
    Megelepő ,hogy hóban is viszonylag jól lehet vele csapatni.

    Ha te nem csinálsz presztízskérdést a vitánkból akkor minek linkelgetsz be mindent,hogy alátámaszd az állításod?!
    Én elhiszem ha valaki valamit leír akkor is ha nem támasztja rögötn alá pár linkel egészen addig míg hazugságon nem érem.

    Te így látod én meg másképp.Ez minidg is így volt és nem is valószínű hogy változni fog. :)

    15 évvel ezelőtt elképzelhetetlen,brutális és komlytalannak tűnt volna sorozatgyártásban egy 560 lóerős családi kombi.

    30 évvel ezelőtt meg elképzelhetetlen,brutális és komolytalannak tűnt volna sorozatgyártásban egy 192 lóerős hétköznapi (akár családi) hatchback. :)

  • menõmanó

    Egyébként ez is érdekes megjegyzés az Elise speciális változatáról, ami komolyan befolyásolja a leányzó fekvését. :)

    “Egészen biztosan nem változott a menetkész tömeg (924 kg), és mégis, a fent részletezett áramlástani kiegészítők, a teljesen állítható futómű, a versenyfékek és az áthangolt motorvezérlés a gyár öt kilométeres tesztpályáján 4 másodperccel gyorsabbá teszi az autót az alapkivitelű Elise S-nél, ami nem kevés.”

    Szóval nem hiszem, hogy ilyen DS3 féléknek lenne esélyük.

  • Vorserie

    Hát manókám akkor guglizz rá a jelenlegi Nordschleife köridőkre,semmibe nem telik neked sem….
    Ott magad is meglátod a DS3 Racing és a Lotus Elise SC közti különbséget.

    Számomra pont ez a vicces ezekeben a Lotusokban hogy össze vissza tuningolják mégse mennek vele sokra.

  • menõmanó

    Csak vesd össze a két árat:
    1.300.000 és 150.000 Euro
    Abnormális különbség a tudásukhoz viszonyítva. Én ezen nem tudnék átlépni. Más az értékítéletem, arról nem is beszélve, hogy még a Nissan tudását sem lehet kiaknázni.
    Azért ha a két tulaj (tudom abszurd) találkozna egy lámpás gyorsulási versenyen pl. a Szentendrei úton nem igazán szeretnék az Agera sofőrje lenni, főleg akkor nem, ha a Nissant egy kicsit megpiszkálták. :)

    De ennek ellenére elismerésre méltó mérnöki teljesítményt képvisel az Agera, de nem az én világom.

  • menõmanó

    Elhiszem, csak én a kimondottan pályára készített Elise S Cup R-ről írtam.
    Abban biztos lehetsz, hogy a DS3 sem utcai autó. :)

  • Vorserie

    0-400km/h 20mp.!
    Ez az amit az Agera tud a többi meg nem és ezért nem szégyellnek elkérni bármennyit is….
    A GTR nagyon jó autó de gyorsulásra van kalibrálva a váltója nem végsebességre.De ezerszer jobb és szeretni valóbb mint eme Lotus.
    Ég és föld.
    Ha ugyanazon az úton vagy bárhol találkozna a Lotus és a GTR nem lennék a Lotus sofőr helyében.:)

    Persze hogy nem,hiszen a neve Citroen DS Racing.

  • menõmanó

    Én azért lennék a Lotus sofőr helyében, mert nem a győzelem hanem a részvétel a fontos és egy sokkal erősebb, jobb és nem mellesleg jóval drágább autótól nem szégyen kikapni. :)

  • menõmanó
  • Vorserie

    De ha ez így van: “Én pedig akkor ítélem el a katalógus huszárkodást, ha az én saját tapasztalataimat katalógus (egyébként bizonyítottan nem valós) adatokra hivatkozva akarja valaki cáfolni.”

    Akkor ezt hogy állíthatod???

    “Jelen esetben katalógus adatokra hivatkozást csak leellenőrizem, mert valóban hihetetlen volt az 5mp alatti gyorsulás. Nem is igazán tudja.”

    Ha az én tapasztalatom az,hogy tudja,de te ezt katalógus adatok alapján megcáfolod akkor az a te sajátos definíciód szerint is katalógushuszárkodásnak minősül.

    Hiszen ez a te eseted reciproka ugyebár..:)

  • menõmanó

    Vorserie

    Ó, valóban gyorsultál a Lotussal egy BMW 550D-vel, esetleg egy 315 lovas dízel Audival? Esetleg hivatalosan személyesen lemérted a gyorsulásukat?
    Ha igen, akkor elnézésedet kérem. :)

  • Vorserie

    Vezettem 313 lovas allroad-ot,és lemértük a gyári értéket.
    550d touringban ültem és véleményem szerint az is tudja a gyári értéket.
    Te milyen közelségbe kerültél ezekhez az autókhoz?
    Azt nem állítottam hogy bármelyik legyorsulja a Lotus Elise SC-t!
    Azt állítottam, hogy ezt a gyorsulási értéket egy komolyabb prémium dízel is tudja,és ez így is van.

  • menõmanó

    Én semmilyen közelségbe nem kerültem mert módom sincs rá, de nem is érdekel.
    Én inkább hiszek a tesztelőknek és az ő általuk mért adatoknak. Azokat belinkeltem.
    A BMW úgy néz ki tudja, hiszen mindkettő azonosan fals adatot adott meg 0,1mp meg nem számít. Az Audi meg nem igazán tudja, de ha jól emlékszem az sem eget verő különbség. Mint írtam ez nem igazán a gyorsulásról szól, legalábbis a Lotusnál.
    Azért mert egy két ilyen jóval átlagon felüli dízel 5mp körül gyorsul 100-ra, az semmit nem von le a Lotus értékéből. Attól az még lehet egy igazi sportkocsi. És az is, ellentétben azokkal.

  • Vorserie

    Akkor most elkezdjük előről? :)

    Mivel a cikkben a gyorsulási adatról van szó ezért arra reagáltam.
    Számomra nem igazi sportautó az amit egy komolyabb prémium dízel kombi akár le is gyorsulhat…

    Összegezve a leírtakat mégegyszer:

    -Számomra az igazi sportautó az amiért kompromisszumot kell kötni de cserébe semmilyen körülmények között nem keredik felül egy megmérettetésben egy bármilyen dízel vagy benzines,kombi vagy szedán,egyterű vagy hatchback autóval szemben.
    Tehát lemonodok a csomagtartóról,az élhető fogyasztásról,a kényelmes ki- be szállásról,a rossz minőségű utak használatáról,de cserébe elvárom,hogy soha semmilyen körülmények között ne tudjon még csak megszorítani sem erősebb családi vagy hétköznapi autó.
    Ettől még ez a Lotus jó autó,és pályán nyílván sokkal jobb és élvezetesebb ezzel autózni mint egy kombival,ebben teljesen igazad van,de ettől még szerintem nem igazi sportautó.

    Van még pár olyan autó ami szerintem nem igazi sportautó a közvélemény mégis oda sosorlja. (Pár típus a teljesség igénye nélkül:BMW Z3 (Z4 sem igazán),Alfa GTV,Honda CRX,Mazda MX-5).

    Mivel hála az égnek nem vagyunk egyformák ezért én saját szempontjaim szerint tekintek az autókra és véleményemnek hangot adva jegyzek ide hozzászólást.

    Szívesen el fogom olvasni a te reagálásod és véleményed de újra ne kezdjük el ugyanazt a vitát. :)

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.