Dakar 2015: Célegyenesben a mezőny

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.17. 10.15

Al-Attiyah-tól nehéz lesz elvenni a győzelmet, hacsak nem történik valami óriási balszerencse a katari autóssal.

A pénteki 12. szakasz után az autósoknál a katari Nasszer al-Attijah, míg a motorosoknál a spanyol Marc Coma áll magabiztos előnnyel az élen a Dél-Amerikában zajló, a mai napon záruló Dakar-ralin.
A 2011-ben már diadalmaskodó katari pilóta pénteken a negyedik helyen zárta az etapot, ám előnyét így is növelni tudta a dél-afrikai Giniel de Villiers előtt, akit közel 35 perccel előz meg a 178 kilométeres zárószakasz előtt. A négyszeres Dakar-győztes Comának pénteken nem kellett kockáztatnia, miután legnagyobb riválisát, a második portugál Paulo Goncalvest 16 perces büntetéssel sújtották csütörtök este. Coma így a 12. etapon hiába kapott ki üldözőjétől közel három és fél perccel, összetettbeli előnye mindössze 18 perc.
    
A türelemjátéknak tartott szakaszon kategóriája ötödik helyére lépett elő Namchin Lkhamaa, az UNIQA Sandlander Team pilótája, aki az összetettben és a szakaszon is a 62. helyen végzett.
“Még mindig van egy nap, nem dőlhetünk hátra!” – fogalmazott a mongol versenyző. “Hosszan mentünk ma hegyek között, ahol éles kanyarok voltak, az előttünk haladók felverték a port, így szinte lehetetlen volt előzni. Emiatt nem tudtuk azt a tempót autózni, amit szerettünk volna, de nem bánom, a lényeg, hogy ezt is teljesítettük és az autó is jól helyt állt, mindenféle technikai probléma nélkül megérkeztünk a Termas de Rio Hondo GP- és WTCC-pályáján felállított bivakból Rosarióba, ezúttal egy lóverseny pályára” – fejtette ki.
A pilóta Udiikhuu Byambatsogttal és Batbold Surendorjjal megkedvelte a szériaautós versenyzést. “Otthon, Mongóliában is próbálkoztunk ezzel, de ez most tényleg más. A Toyotánk kiváló és felveszi a versenyt az épített autókkal egy ilyen rendkívül kemény maratoni futamon is” – értékelt Namchin Lkhamaa.
A verseny egyetlen még állva maradt magyar versenyzője, a román színekben induló Gyenes Emmánuel tegnap is remekelt a motorosok között, a 21. helyet szerezte meg Rosarióban, összesítésben pedig a 22. helyet foglalja el.
A quadosoknál a tegnapi győztes Christophe Declerck duplázott, míg az összetettben vezető lengyel Rafael Sonik csak a biztonságra törekedett, hiszen tízperces idővesztesége semmi többórás előnyéhez képest.
A kamionosoknál az első három helyen holland versenyzők végeztek. Hans Stacey nyert Marco Van Vliet és Gerard de Rooy előtt. Az összetettben éllovas Ajrat Margyejev növelni tudta előnyét kamazos csapattársával,  Eduard Nyikolajev szemben, amely így az utolsó szakasz előtt 12 perc és 43 másodperc.
A 2015-ös Dakar a mai napon, szombaton Argentína fővárosában, Buenos Airesben ér véget, a szokatlanul rövid, 393 kilométeres össztávon – benne a 174 kilométeres szelektívvel – azonban nem lankadhat a figyelem, a szervezők ugyanis az utolsó pillanatokra is szoktak meglepetéseket időzíteni.
A pénteki nap videós összefoglalója


A 12. szakasz eredményei
Autósok:
1. Orlando Terranova (argentin, Mini) 3:04:06 óra
2. Vlagyimir Vasziljev (orosz, Mini) 30 másodperc hátrány
3. Emiliano Spataro (argentin, Renault) 1:29 perc hátrány
    
az összetettben:
1. Nasszer al-Attijah (katari, Mini) 40:18:30 óra
2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 35:39 perc hátrány
3. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Mini) 1:31:51 óra hátrány
Motorosok:
1. Toby Price (ausztrál, KTM) 3:19:04 óra
2. Joan Barreda Bort (spanyol, Honda)  1:55 perc hátrány
3. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 3:02 p h.
    
az összetettben:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 45:08:32 óra
2. Goncalves 17:49 perc hátrány
3. Price 25:18 p h.

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.