Dakar 2015: Célegyenesben a mezőny

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.17. 10.15

Al-Attiyah-tól nehéz lesz elvenni a győzelmet, hacsak nem történik valami óriási balszerencse a katari autóssal.

A pénteki 12. szakasz után az autósoknál a katari Nasszer al-Attijah, míg a motorosoknál a spanyol Marc Coma áll magabiztos előnnyel az élen a Dél-Amerikában zajló, a mai napon záruló Dakar-ralin.
A 2011-ben már diadalmaskodó katari pilóta pénteken a negyedik helyen zárta az etapot, ám előnyét így is növelni tudta a dél-afrikai Giniel de Villiers előtt, akit közel 35 perccel előz meg a 178 kilométeres zárószakasz előtt. A négyszeres Dakar-győztes Comának pénteken nem kellett kockáztatnia, miután legnagyobb riválisát, a második portugál Paulo Goncalvest 16 perces büntetéssel sújtották csütörtök este. Coma így a 12. etapon hiába kapott ki üldözőjétől közel három és fél perccel, összetettbeli előnye mindössze 18 perc.
    
A türelemjátéknak tartott szakaszon kategóriája ötödik helyére lépett elő Namchin Lkhamaa, az UNIQA Sandlander Team pilótája, aki az összetettben és a szakaszon is a 62. helyen végzett.
“Még mindig van egy nap, nem dőlhetünk hátra!” – fogalmazott a mongol versenyző. “Hosszan mentünk ma hegyek között, ahol éles kanyarok voltak, az előttünk haladók felverték a port, így szinte lehetetlen volt előzni. Emiatt nem tudtuk azt a tempót autózni, amit szerettünk volna, de nem bánom, a lényeg, hogy ezt is teljesítettük és az autó is jól helyt állt, mindenféle technikai probléma nélkül megérkeztünk a Termas de Rio Hondo GP- és WTCC-pályáján felállított bivakból Rosarióba, ezúttal egy lóverseny pályára” – fejtette ki.
A pilóta Udiikhuu Byambatsogttal és Batbold Surendorjjal megkedvelte a szériaautós versenyzést. “Otthon, Mongóliában is próbálkoztunk ezzel, de ez most tényleg más. A Toyotánk kiváló és felveszi a versenyt az épített autókkal egy ilyen rendkívül kemény maratoni futamon is” – értékelt Namchin Lkhamaa.
A verseny egyetlen még állva maradt magyar versenyzője, a román színekben induló Gyenes Emmánuel tegnap is remekelt a motorosok között, a 21. helyet szerezte meg Rosarióban, összesítésben pedig a 22. helyet foglalja el.
A quadosoknál a tegnapi győztes Christophe Declerck duplázott, míg az összetettben vezető lengyel Rafael Sonik csak a biztonságra törekedett, hiszen tízperces idővesztesége semmi többórás előnyéhez képest.
A kamionosoknál az első három helyen holland versenyzők végeztek. Hans Stacey nyert Marco Van Vliet és Gerard de Rooy előtt. Az összetettben éllovas Ajrat Margyejev növelni tudta előnyét kamazos csapattársával,  Eduard Nyikolajev szemben, amely így az utolsó szakasz előtt 12 perc és 43 másodperc.
A 2015-ös Dakar a mai napon, szombaton Argentína fővárosában, Buenos Airesben ér véget, a szokatlanul rövid, 393 kilométeres össztávon – benne a 174 kilométeres szelektívvel – azonban nem lankadhat a figyelem, a szervezők ugyanis az utolsó pillanatokra is szoktak meglepetéseket időzíteni.
A pénteki nap videós összefoglalója


A 12. szakasz eredményei
Autósok:
1. Orlando Terranova (argentin, Mini) 3:04:06 óra
2. Vlagyimir Vasziljev (orosz, Mini) 30 másodperc hátrány
3. Emiliano Spataro (argentin, Renault) 1:29 perc hátrány
    
az összetettben:
1. Nasszer al-Attijah (katari, Mini) 40:18:30 óra
2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 35:39 perc hátrány
3. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Mini) 1:31:51 óra hátrány
Motorosok:
1. Toby Price (ausztrál, KTM) 3:19:04 óra
2. Joan Barreda Bort (spanyol, Honda)  1:55 perc hátrány
3. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 3:02 p h.
    
az összetettben:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 45:08:32 óra
2. Goncalves 17:49 perc hátrány
3. Price 25:18 p h.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.