Végre csinos lett a békapofájú BMW

Átfogó ráncfelvarráson a BMW 1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.16. 08.00

Nagyon ráfért az arcplasztika a BMW 1-es szériájára. A motorkínálat és a felszereltség is változott.

Fenntartva, hogy véleményünk szigorúan szubjektív, a második generációs BMW 1 eleve nem volt egy esztétikai élmény, a bevezetése óta megjelent, új modellszériák mellett pedig különösen erős volt a kontraszt. Ez alighanem a bajorok dizájnereinek is bökte a csőrét, mert a típus aktuális frissítése során vadonatúj arcot rajzoltak az autónak.
Megnövelték a légbeömlők méretét, átdolgozták a kötényt, és aktualizálták a hűtőmaszkot. A fényszóróknak is menniük kellett, az új egységek a szabványos, dupla körlámpás kialakítást kapták, LED-es nappali világítással kiegészítve. Felárért statikus vagy kanyarkövető, automata távfénykapcsolós LED-es fényszóró is rendelhető, diódás irányjelzőkkel és ködfényszórókkal. 
Az oldalfalat is átszabták, az új, hosszanti törésvonalak szélesebbnek láttatják az autót; a far kialakítása vadonatúj, L-alakú LED-es lámpákkal.
Mostantól alapáras a kétzónás klíma és az iDrive vezérlőegység, a hozzá tartozó, szabadon álló kijelzővel. Álló helyzetig fékező távolságtartó tempomat, parkolórobot, tolatókamera, sebességhatároló rendszer és hasonló segédrendszerek szerepelnek az új opciós listán, beleértve az internetes hozzáférést.
A benzinmotor-kínálat a háromhengeres, 109 lóerős 116i-vel indul, és egészen a 218 lovas 125i-ig tart. Dízelből ugyanúgy négyféle kapható, 116-224 lóerővel. Az M135i teljesítménye 326 lóerőre nőtt, a sportos csúcsmodell kézi váltóval 5,1 automatával 4,9, összkerékhajtással pedig 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Kommentek

  • Norbi50

    Önmagához képest szebb lett, de ha pl. egy Audis A3-hoz hasonlítom, akkor még mindig olyan kesze-kusza a forma. Nálam ezek után is A3- Merci A – BMW 1 a sorrend a külső-belső alapján.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.