Fenntartva, hogy véleményünk szigorúan szubjektív, a második generációs BMW 1 eleve nem volt egy esztétikai élmény, a bevezetése óta megjelent, új modellszériák mellett pedig különösen erős volt a kontraszt. Ez alighanem a bajorok dizájnereinek is bökte a csőrét, mert a típus aktuális frissítése során vadonatúj arcot rajzoltak az autónak.
Megnövelték a légbeömlők méretét, átdolgozták a kötényt, és aktualizálták a hűtőmaszkot. A fényszóróknak is menniük kellett, az új egységek a szabványos, dupla körlámpás kialakítást kapták, LED-es nappali világítással kiegészítve. Felárért statikus vagy kanyarkövető, automata távfénykapcsolós LED-es fényszóró is rendelhető, diódás irányjelzőkkel és ködfényszórókkal. 
Az oldalfalat is átszabták, az új, hosszanti törésvonalak szélesebbnek láttatják az autót; a far kialakítása vadonatúj, L-alakú LED-es lámpákkal.
Mostantól alapáras a kétzónás klíma és az iDrive vezérlőegység, a hozzá tartozó, szabadon álló kijelzővel. Álló helyzetig fékező távolságtartó tempomat, parkolórobot, tolatókamera, sebességhatároló rendszer és hasonló segédrendszerek szerepelnek az új opciós listán, beleértve az internetes hozzáférést.
A benzinmotor-kínálat a háromhengeres, 109 lóerős 116i-vel indul, és egészen a 218 lovas 125i-ig tart. Dízelből ugyanúgy négyféle kapható, 116-224 lóerővel. Az M135i teljesítménye 326 lóerőre nőtt, a sportos csúcsmodell kézi váltóval 5,1 automatával 4,9, összkerékhajtással pedig 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.