Magyarországon az utóbbi két-három évben berobbant a használtautó-behozatal, amivel a rendszámok pörgése is felgyorsult. A Magyar Gépjármű-importőrök Egyesülete adatai alapján 2008-ban 153 000 új és 24 000 használt autó kapott rendszámot, 2012-re már kiegyenlítődött az arány, 53-53 ezer darabbal. 2008-ban és 2014-ben nagyjából ugyanannyi személyautót helyeztek forgalomba hazánkban, de az új autók száma nem egészen a felére csökkent, a használtan regisztráltaké viszont megnégyszereződött.

Pörög a használtautó-behozatal. 2008-ban és 2014-ben nagyjából ugyanannyi személyautót helyeztek forgalomba hazánkban, de az újaké a felére csökkent, a használtaké megnégyszereződött

Ezzel párhuzamosan nőtt az igény a jelenleg páronként 8500 forintba kerül rendszámtáblákra és az M-mel kezdődő kombinációk elfogytak. Információink szerint már azokban az okmányirodákban is N-es rendszámokat adnak ki, ahol kisebb a forgalom és az adott táblamennyiség lassabban pörög ki.

Mindegy, hogy MZX vagy NAB?

Kezdőbetű-váltáskor folyamatos az átállás. Egyes hivatalokban már december második felében is kaphattak N-nel kezdődő táblát a szerencsések, vagy akik megkérték az ügyintézőt, hogy a szekrényből ne pont az MZX-827 akadjon a kezébe. A frissebb rendszám megkönnyítheti az autó értékesítését használtan, mert a sok MX, MZ stb. rendszámtábla között a pár héttel később kiadott, NA-val induló fiatalabbnak mutatja az autót. (Ez irracionális ugyan, de az autóvásárlásban nagyrészt érzelmi szempontok döntenek, akár új, akár használt kocsiról van szó. Pszichésen a 999 999 forintos autó is jobb vételnek tűnik az 1 000 000-ra kiírtnál, ahogy az 5,94-et fogyasztó autó jóval takarékosabbnak hat a 6,01 litert fogyasztónál. Legalábbis mi ezt tapasztaltuk.)

Váltás 2-4 évente

Az utóbbi 15 évben az L-lel kezdődő rendszámokat emésztette fel leglassabban a magyar autópiac. Az I-s, H-s, J-s rendszámtáblák még nagy tempóval forogtak, aztán az autó- és könnyű haszonjármű-értékesítések 2003-as, 233 384 darabos csúcsa után a K-val kezdődőkkel már szelídült kicsit a tempó.

8500 forintba kerül a rendszámtábla párja. Gyártására itthon monopóliuma van egyetlen cégnek, Németországban rengeteg kisiparos nyomja az okmányirodák közelében. Én 17 eurót, 5400 forintot fizettem az exportrendszámokért

2009-től a személyautó-eladások példátlan zuhanásával nagyon lelassult a betű-szám kombinációk forgása, a szokásos 1-2 év helyett majdnem négy évig adtak ki L-lel kezdődő rendszámtáblákat az okmányirodák. Az első L-es rendszámok 2008 elején jelentek meg, az MAA táblák megjelenéséről 2011. decemberében adtunk hírt.

Ha megnézed ezt a videót, elsőre azt hisze, hogy ez trükk, gyorsított felvétel. De nem, ez az autó tényleg ennyire gyors! Kapaszkodjatok!

Új rendszámok Magyarországon 1