Új rendszámok Magyarországon

Terjednek az N-nel kezdődő rendszámok

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.01.16. 07.32

Megjelentek az első autók N-nel kezdődő rendszámtáblával. Az M-es rendszámok pont három éven át tartottak ki.

Magyarországon az utóbbi két-három évben berobbant a használtautó-behozatal, amivel a rendszámok pörgése is felgyorsult. A Magyar Gépjármű-importőrök Egyesülete adatai alapján 2008-ban 153 000 új és 24 000 használt autó kapott rendszámot, 2012-re már kiegyenlítődött az arány, 53-53 ezer darabbal. 2008-ban és 2014-ben nagyjából ugyanannyi személyautót helyeztek forgalomba hazánkban, de az új autók száma nem egészen a felére csökkent, a használtan regisztráltaké viszont megnégyszereződött.

Pörög a használtautó-behozatal. 2008-ban és 2014-ben nagyjából ugyanannyi személyautót helyeztek forgalomba hazánkban, de az újaké a felére csökkent, a használtaké megnégyszereződött

Ezzel párhuzamosan nőtt az igény a jelenleg páronként 8500 forintba kerül rendszámtáblákra és az M-mel kezdődő kombinációk elfogytak. Információink szerint már azokban az okmányirodákban is N-es rendszámokat adnak ki, ahol kisebb a forgalom és az adott táblamennyiség lassabban pörög ki.

Mindegy, hogy MZX vagy NAB?

Kezdőbetű-váltáskor folyamatos az átállás. Egyes hivatalokban már december második felében is kaphattak N-nel kezdődő táblát a szerencsések, vagy akik megkérték az ügyintézőt, hogy a szekrényből ne pont az MZX-827 akadjon a kezébe. A frissebb rendszám megkönnyítheti az autó értékesítését használtan, mert a sok MX, MZ stb. rendszámtábla között a pár héttel később kiadott, NA-val induló fiatalabbnak mutatja az autót. (Ez irracionális ugyan, de az autóvásárlásban nagyrészt érzelmi szempontok döntenek, akár új, akár használt kocsiról van szó. Pszichésen a 999 999 forintos autó is jobb vételnek tűnik az 1 000 000-ra kiírtnál, ahogy az 5,94-et fogyasztó autó jóval takarékosabbnak hat a 6,01 litert fogyasztónál. Legalábbis mi ezt tapasztaltuk.)

Váltás 2-4 évente

Az utóbbi 15 évben az L-lel kezdődő rendszámokat emésztette fel leglassabban a magyar autópiac. Az I-s, H-s, J-s rendszámtáblák még nagy tempóval forogtak, aztán az autó- és könnyű haszonjármű-értékesítések 2003-as, 233 384 darabos csúcsa után a K-val kezdődőkkel már szelídült kicsit a tempó.

8500 forintba kerül a rendszámtábla párja. Gyártására itthon monopóliuma van egyetlen cégnek, Németországban rengeteg kisiparos nyomja az okmányirodák közelében. Én 17 eurót, 5400 forintot fizettem az exportrendszámokért

2009-től a személyautó-eladások példátlan zuhanásával nagyon lelassult a betű-szám kombinációk forgása, a szokásos 1-2 év helyett majdnem négy évig adtak ki L-lel kezdődő rendszámtáblákat az okmányirodák. Az első L-es rendszámok 2008 elején jelentek meg, az MAA táblák megjelenéséről 2011. decemberében adtunk hírt.

Ha megnézed ezt a videót, elsőre azt hisze, hogy ez trükk, gyorsított felvétel. De nem, ez az autó tényleg ennyire gyors! Kapaszkodjatok!

Új rendszámok Magyarországon 1

Kommentek

  • Motoros III

    Továbbra sem értem, hogy mi az értelme ennek a gyors rendszámpörgetésnek. Ha a rendőrség a mentők, tűzoltók továbbra is használnák az RA vagy RB az MA vagy MB ill. a TU kétbetűs rendszámokat, akkor még most is az L betűnél tartanánk. Szerintem ebből semmi hátrányunk nem lenne, sőt!!! Tisztelet a néhány kivételnek, mert akadnak MA betűs mentők a G vagy éppen H betűsek mellett.

  • fufe

    ” A frissebb rendszám megkönnyítheti az autó értékesítését használtan, mert a sok MX, MZ stb. rendszámtábla között a pár héttel később kiadott, NA-val induló fiatalabbnak mutatja az autót.”
    Max. 1-2éves korig. Idősebb autónál épeszű ember nem gondolja 2014-2015 évjáratúnak a 2010-ig, 1998-ig, 2004-ig, … gyártott autót.
    Én sem gondolom 3évvel fiatalabbnak a használtimport szekerem, pedig azt még behozatal után 3évvel is gyártották. Igaz, 370000km után már mindegy az évjárat. :-)

  • hova

    A net. szerint 1990 év közepétől adtak ki három betű-három számos rendszámtáblát. Ki tudja pontosan, hogy mikor?

  • twiaj

    @hova:1990. augusztus 6-ától kerültek kiadásra a 3 betű 3 szám rendszámok.

  • twiaj

    @MotorosIII: a tűzoltóság sosem használt TU rendszámot. :D

  • Dvid

    Nos a 3 betű 3 szám kombinációkból a jelenlegi ütem szerint még 20 év van vissza. Egy sorozat 625000 variációt tartalmaz, mivel 25 betü karaktert használnak (a Q betű csak az A sorozatban szerepelt, aztán kivették)A még kiadható rendszámvariációk a N O P R S T karakterek.
    Ráadásul az év végén elfogyott a vontatmányokra kiadott X sorozat ezért ezentúl az utánfutók a W sorozatból kapnak táblát.
    Lassan a motorkerékpárokra kiadott U sorozat is ki fog futni, ami azt valószínüsíti hogy a hagyományoknak megfelelően az O sorozatot fogják megkapni. Tehát a gépkocsiknak marad még 3.125.000 rendszámtábla.
    A rendvédelmi szervek az első lízingelt gépjárműkontingens óta nem használják az RA RB sorozatot, bár 19998 járműre elég lenne egyszerre, de a 3 betű 3 szám sorozatból sem nyelt el ennyit a testület.

  • hova

    twiaj-köszönöm! A netről én is ezt olvastam, csak tegnap előtt még úgy rémlett, korábbi az időpont.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.