Már a Hyundainak is van konnektoros hibridje

Sonata PHEV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.16. 15.00

Megépítette első hálózatról tölthető hibrid modelljét a Hyundai. Az észak-amerikai piacra szánt Sonata akár 2,5 literrel beéri 100 kilométeren.

Az eddig is forgalmazott, hagyományos hibrid Sonatához képest ötször akkora lítium-polimer akkumulátorcsomaggal szerelték fel a Hyundai eddigi legfejlettebb hibridjét, a Sonata Plug-in Hybrid modellt. A 9,8 kWh kapacitású akku több mint 35 kilométeres táv emissziómentes megtételére elegendő, ezzel az elektromos hatótávval minden kategóriatársát veri a 4821 mm hosszú hibrid.
A kétliteres, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses motorral (154 LE, 190 Nm), és a hatfokozatú automata sebességváltó nyomatékváltójának a helyére beépített, 68 lóerős villanymotorral szerelt Sonata PHEV legnagyobb rendszerteljesítménye 202 LE. 
Az autó hibridként 5,9 literes átlagfogyasztást hoz, teljesen feltöltött akkumulátorokkal indulva ez az érték 2,5 literre redukálható. Ebben szerep jut a különlegesen kedvező, 0,24-es közegellenállási együtthatójú karosszériának is. A töltés 2,5-5,0 órát vesz igénybe, a folyamatról a műszerfal tetején elhelyezett, jól látható visszajelzősor tájékoztat.
A Hyundai természetesen okostelefonos hozzáférést is fejlesztett az autóhoz, az adatok lekérésén kívül lehetőség nyílik a motor távindítására, az ajtózárak működtetésére, vagy a Google címkeresésre, amelynél a találatokat automatikusan átveszi a Sonata fedélzeti navigációs rendszere. A legfontosabb funkció persze a töltési folyamat vezérlése, időzítése.
A Sonata PHEV hét légzsákot, komplett menetdinamikai segédarzenált és vezetőtámogató rendszercsokrot kapott, de az Európában divatos LED-lámpa mizéria még nem érte el az USA-t, itt még a xenonfényért is felárat kérnek. Alapáras viszont a csomagtérfedelet a vezető jelenlétére magától felnyitó berendezés, míg a holttérfelügyeletért, a megállásig aktív adaptív tempomatért, a sávban tartó automatáért és számos hasonló technológiáért a csúcsmodell esetében is fizetni kell.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.