Dakar 2015: A magyar csapat feladta

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.16. 09.45

Az egyik magyar alakulat kénytelen volt feladni a küzdelmet, mivel vélhetően benzinnel szennyezett gázolaj került az autójába.

Bár egyetlen percre sem adták fel, küzdöttek a végsőkig, mindent megtettek, hogy versenyben maradjanak, a Sandlander Team autós egysége, a Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikh trió nem folytathatja a 2015-ös Dakar-ralit.
Átverekedték magukat megannyi akadályon, többek között a világ egyik legszárazabb helyén, az Atacama-sivatagon, a sokak kiesését hozó maratoni napokon, aztán egy benzinkút elbánt velük. Sebestyénék ugyanis a 10. szelektív rajtja előtt tankoltak, s az első vizsgálatok szerint szennyezett, benzinnel kevert gázolaj került a T2-es Toyotába. Ugyanúgy egyébként, ahogy a szervizautóba, amely szintén tönkrement.
A versenygép a szakasz elején, a szervizjármű az országúton, szinte ugyanannyi kilométert megtéve, nagyjából azonos időben állt meg. Ám Sebestyénéket nem olyan fából faragták, akik egykönnyen feladják. A Toyota beindítása után folytatták az utat a tábor felé, s emberfeletti küzdelem árán, alig 40-50 kilométer/órás átlagsebességgel a 371 km-es szelektív több, mint feléig el is jutottak, de ott már annyira tarthatatlan vált a helyzet, hogy kénytelenek voltak lejönni a szakaszról.
A kocsi motorját a nem megfelelő minőségű üzemanyag tönkretette, s mivel a Dakaron szinte mindent lehet cserélni, csak blokkot nem, így a magyar-mongol egység nem folytathatja a versenyt. Pedig, már csak három nap volt hátra a célig.
Sebestyén (Bognár József navigátorral) már negyedszer vett részt a dél-amerikai futamon, 2012-ben nem ért célba, de sandlanderes színekben 2013-ban és 2014-ben is teljesítette a távot. Idén is fantasztikusan szerepelt, heroikus munkával egyre feljebb kapaszkodott, a T2-es, azaz a szériaautós kategóriában már negyedik volt, úgy tűnt, szép eredménnyel zárhatja a 2015-ös viadalt is. Ám a rossz minőségű üzemanyagot kínáló argentin benzinkút tönkretette a munkájukat.
Az UNIQA Sandlander Team mongol triója még versenyben van, és jól elkapta a fonalat a 11. szakaszon, a 60. helyre hozta be a szériakategóriás Toyotát Termas de Rio Hondóba.
“Tulajdonképpen mindenféle terep tetszik, nagyon változatos a verseny. Ma nagyon sok kanyargós út volt és mivel mindhárman éreztük ezt a gyomrunkban, visszavettünk a sebességből. Célba akarunk érni és ennek megfelelő tempót autózunk a továbbiakban is. A kocsival pedig ma sem volt problémánk” – foglalta össze Namchin Lkhamaa. A pilóta Udiikhuu Byambaldelgerrel és Batbold Surendorjjal az összetett 62. helyén áll.
Az élmezőnyben a négykerekűeknél a 2011-es győztes, Nasszer al-Attijah újabb etapsikerével tovább növelte amúgy is tetemes, közel félórás előnyét, egyik fő riválisa, az újonc Yazeed Al-Rajhi azonban műszaki hiba miatt feladni kényszerült a sivatagi versenyt. 
Robby Gordonnak sem ment zökkenőmentesen a nap, egy kisebb kicsúszás hátráltatta a tegnapi napon, de végül a 13. helyen ért célba.
A motorosoknál Paulo Goncalves tegnap is csökkenteni tudta hátrányát az összetettben az éllovas Marc Comával szemben. A portugál a nap elején odatette magát, és sokáig nem volt ellenfele, ám végül ezt a szakaszt is Joan Barreda Bort húzta be, 17 másodperccel megelőzve őt. Goncalves így is 2 perc 23 másodpercet vert Comára, akinek így bő öt percre csappant az előnye összetettben.
Remek eredménnyel zárta a 11. szakaszt a motoros-quados mezőnyben szereplő, romániai magyar Gyenes Emmánuel, aki a 28. helyen végzett, összesítésben pedig a kiváló 23. helyet foglalja el.
A kamionosok közül a holland Hans Stacey bizonyult a legjobbnak, megelőzve az orosz Eduard Nyikolajevet, aki ma csak két percet tudott ledolgozni hátrányából éllovas csapattársával, Ajrat Margyejevvel szemben.
Eredmények: 11. szakasz
Autósok: 
1. Nasszer al-Attijah (katari, Mini) 1:53:10 óra
2. Orlando Terranova (argentin, Mini) 27 mp hátrány
3. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 39 mp h.
    
az összetettben:
1. al-Attijah 37:12:47 óra
2. de Villiers 29:01 p hátrány
3. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Mini) 1:28:49 ó h.
Motorosok:
1. Joan Barreda (spanyol, Honda) 3:26:33 óra
2. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 17 mp hátrány
3. Ivan Jakes (szlovák, KTM) 1:35 p h.
    
az összetettben:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 41:43:03 óra
2. Goncalves 5:12 p hátrány
3. Toby Price (ausztrál, KTM) 31:43
 

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.