Prémium kombi 2,1 literes fogyasztással

Mercedes-Benz C 350 Plug-in Hybrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.15. 14.15

A tavalyi dízel hibrid után most itt a C-osztály konnektoros hibridje, soros négyhengeres motorral.

Az S-osztályban bemutatkozott konnektoros hibrid technológia egy újabb modellben, a jóval elérhetőbb C-osztályban folytatja pályafutását. 
Fontos újdonság, hogy a hajtáslánc benzines komponense eldobta két hengerét, de gyengének így sem nevezhető az autó. A közvetlen befecskendezéses, kétliteres, négyhengeres benzinmotor önmagában 211 lóerőre és 350 Nm nyomatékra képes. A villanymotor azonos adatai 60 kW (82 LE) és 340 Nm. 
A teljes rendszerteljesítmény 279 LE, a kombinált forgatónyomaték 600 Nm. Mindehhez 2,1 literes átlagfogyasztás és akár 30 kilométernyi tisztán elektromos üzemmód társul, akár kombi karosszériával. Ha még ez sem volna eléggé meggyőző, a C 350 PHEV mindkét karosszériatípussal alapáron kínálja a légrugózást, valamint az álló helyzeti elő-klimatizálási funkciót. 
Ezzel a tavaly bevezetett C 300 BlueTEC Hybriddel együtt kettőre nőtt a hibrid C-osztályok száma, a Mercedes hibridflottája pedig immár hat tagot számol. 
Az új modell akkumulátora egy 6,2 kWh kapacitású, nagyfeszültségű, lítium-ion egység. A vízhűtésű akkucsomag nagyjából egy mázsát nyom, és a csomagtartó helyett a hátsó tengely alatt, acéllemezből készült tokban helyezték el, így jobb a tömegeloszlás, és a csomagtér kapacitása is szerényebb mértékben csorbul: a szedán 480 helyett 335, a kombi 490 helyett 350 liternyi pakkot tud még magával szállítani. Az utóbbi esetben az ülések változatlanul síkba fektethetők; ilyenkor 1370 liter (1510 helyett) áll rendelkezésre.
Hálózatról, egyedi töltővel akár 105 perc alatt teljesen feltölthető az akku; normál háztartási aljzatból 2-3,5 órát vesz igénybe a folyamat. A hajtáslánc beállítható intenzív akkutöltésre, illetve a töltés kímélésére is.
Az erőforráshoz hétfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, összesen ötféle üzemmóddal, köztük a kézi kapcsolás lehetőségével. A benzin- és a villanymotor között plusz tengelykapcsoló található, amely elektromos üzemmódban leválasztja a hajtásláncról a belsőégésű komponenst. A benzinmotoros elindulást egy másik kuplung teszi lehetővé.
Az autó 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 250 km/óra. Kombiként valamivel lomhább a C 350 PHEV, a gyorsulási érték 6,2 mp, a végsebesség 245 km/óra. A 2,1 literes átlagfogyasztás elérésében segít az új, úgynevezett haptikus gázpedál, amely két fontos funkciót kínál. Az egyik, hogy egy bizonyos nyomáspont elérésekor automatikusan beindítja a benzinmotort, a vezető tehát jól érzi, hogy meddig gyorsíthat tisztán elektromos üzemben. A másik pedig egy visszajelző funkció: amennyiben az adaptív tempomat radarja lassabb autót észlel a C-osztály előtt, a rendszer jelzi a vezetőnek, hogy érdemes levennie a lábát a gázról; ilyenkor a követési távolság változásától függően szabadon futva vagy a fékenergiát visszanyerve halad tovább az autó.
A C 350 Plug-in Hybrid mindkét hűtőmaszkkal (sportos, integrált csillaggal, és elegáns, fent meredező csillaggal) rendelhető; opcióként statikus és intelligens, dinamikus LED fényszóróval is felszerelhető. Alapáras a fáradtságfigyelő és az ütközést megelőző rendszer.
A konnektoros C-osztály 2016 nyarától kapható.
 

Kommentek

  • PDA FAN

    2016 nyarától? Másfél év múlva? Ez nem elírás?

  • zoldfulu2000

    Főleg hogy a Volvo ilyesmit már vagy 2 éve árul, nem tudom mekkora sikerrel…

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.