Prémium kombi 2,1 literes fogyasztással

Mercedes-Benz C 350 Plug-in Hybrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.15. 14.15

A tavalyi dízel hibrid után most itt a C-osztály konnektoros hibridje, soros négyhengeres motorral.

Az S-osztályban bemutatkozott konnektoros hibrid technológia egy újabb modellben, a jóval elérhetőbb C-osztályban folytatja pályafutását. 
Fontos újdonság, hogy a hajtáslánc benzines komponense eldobta két hengerét, de gyengének így sem nevezhető az autó. A közvetlen befecskendezéses, kétliteres, négyhengeres benzinmotor önmagában 211 lóerőre és 350 Nm nyomatékra képes. A villanymotor azonos adatai 60 kW (82 LE) és 340 Nm. 
A teljes rendszerteljesítmény 279 LE, a kombinált forgatónyomaték 600 Nm. Mindehhez 2,1 literes átlagfogyasztás és akár 30 kilométernyi tisztán elektromos üzemmód társul, akár kombi karosszériával. Ha még ez sem volna eléggé meggyőző, a C 350 PHEV mindkét karosszériatípussal alapáron kínálja a légrugózást, valamint az álló helyzeti elő-klimatizálási funkciót. 
Ezzel a tavaly bevezetett C 300 BlueTEC Hybriddel együtt kettőre nőtt a hibrid C-osztályok száma, a Mercedes hibridflottája pedig immár hat tagot számol. 
Az új modell akkumulátora egy 6,2 kWh kapacitású, nagyfeszültségű, lítium-ion egység. A vízhűtésű akkucsomag nagyjából egy mázsát nyom, és a csomagtartó helyett a hátsó tengely alatt, acéllemezből készült tokban helyezték el, így jobb a tömegeloszlás, és a csomagtér kapacitása is szerényebb mértékben csorbul: a szedán 480 helyett 335, a kombi 490 helyett 350 liternyi pakkot tud még magával szállítani. Az utóbbi esetben az ülések változatlanul síkba fektethetők; ilyenkor 1370 liter (1510 helyett) áll rendelkezésre.
Hálózatról, egyedi töltővel akár 105 perc alatt teljesen feltölthető az akku; normál háztartási aljzatból 2-3,5 órát vesz igénybe a folyamat. A hajtáslánc beállítható intenzív akkutöltésre, illetve a töltés kímélésére is.
Az erőforráshoz hétfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, összesen ötféle üzemmóddal, köztük a kézi kapcsolás lehetőségével. A benzin- és a villanymotor között plusz tengelykapcsoló található, amely elektromos üzemmódban leválasztja a hajtásláncról a belsőégésű komponenst. A benzinmotoros elindulást egy másik kuplung teszi lehetővé.
Az autó 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 250 km/óra. Kombiként valamivel lomhább a C 350 PHEV, a gyorsulási érték 6,2 mp, a végsebesség 245 km/óra. A 2,1 literes átlagfogyasztás elérésében segít az új, úgynevezett haptikus gázpedál, amely két fontos funkciót kínál. Az egyik, hogy egy bizonyos nyomáspont elérésekor automatikusan beindítja a benzinmotort, a vezető tehát jól érzi, hogy meddig gyorsíthat tisztán elektromos üzemben. A másik pedig egy visszajelző funkció: amennyiben az adaptív tempomat radarja lassabb autót észlel a C-osztály előtt, a rendszer jelzi a vezetőnek, hogy érdemes levennie a lábát a gázról; ilyenkor a követési távolság változásától függően szabadon futva vagy a fékenergiát visszanyerve halad tovább az autó.
A C 350 Plug-in Hybrid mindkét hűtőmaszkkal (sportos, integrált csillaggal, és elegáns, fent meredező csillaggal) rendelhető; opcióként statikus és intelligens, dinamikus LED fényszóróval is felszerelhető. Alapáras a fáradtságfigyelő és az ütközést megelőző rendszer.
A konnektoros C-osztály 2016 nyarától kapható.
 

Kommentek

  • PDA FAN

    2016 nyarától? Másfél év múlva? Ez nem elírás?

  • zoldfulu2000

    Főleg hogy a Volvo ilyesmit már vagy 2 éve árul, nem tudom mekkora sikerrel…

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.