Prémium kombi 2,1 literes fogyasztással

Mercedes-Benz C 350 Plug-in Hybrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.15. 14.15

A tavalyi dízel hibrid után most itt a C-osztály konnektoros hibridje, soros négyhengeres motorral.

Az S-osztályban bemutatkozott konnektoros hibrid technológia egy újabb modellben, a jóval elérhetőbb C-osztályban folytatja pályafutását. 
Fontos újdonság, hogy a hajtáslánc benzines komponense eldobta két hengerét, de gyengének így sem nevezhető az autó. A közvetlen befecskendezéses, kétliteres, négyhengeres benzinmotor önmagában 211 lóerőre és 350 Nm nyomatékra képes. A villanymotor azonos adatai 60 kW (82 LE) és 340 Nm. 
A teljes rendszerteljesítmény 279 LE, a kombinált forgatónyomaték 600 Nm. Mindehhez 2,1 literes átlagfogyasztás és akár 30 kilométernyi tisztán elektromos üzemmód társul, akár kombi karosszériával. Ha még ez sem volna eléggé meggyőző, a C 350 PHEV mindkét karosszériatípussal alapáron kínálja a légrugózást, valamint az álló helyzeti elő-klimatizálási funkciót. 
Ezzel a tavaly bevezetett C 300 BlueTEC Hybriddel együtt kettőre nőtt a hibrid C-osztályok száma, a Mercedes hibridflottája pedig immár hat tagot számol. 
Az új modell akkumulátora egy 6,2 kWh kapacitású, nagyfeszültségű, lítium-ion egység. A vízhűtésű akkucsomag nagyjából egy mázsát nyom, és a csomagtartó helyett a hátsó tengely alatt, acéllemezből készült tokban helyezték el, így jobb a tömegeloszlás, és a csomagtér kapacitása is szerényebb mértékben csorbul: a szedán 480 helyett 335, a kombi 490 helyett 350 liternyi pakkot tud még magával szállítani. Az utóbbi esetben az ülések változatlanul síkba fektethetők; ilyenkor 1370 liter (1510 helyett) áll rendelkezésre.
Hálózatról, egyedi töltővel akár 105 perc alatt teljesen feltölthető az akku; normál háztartási aljzatból 2-3,5 órát vesz igénybe a folyamat. A hajtáslánc beállítható intenzív akkutöltésre, illetve a töltés kímélésére is.
Az erőforráshoz hétfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, összesen ötféle üzemmóddal, köztük a kézi kapcsolás lehetőségével. A benzin- és a villanymotor között plusz tengelykapcsoló található, amely elektromos üzemmódban leválasztja a hajtásláncról a belsőégésű komponenst. A benzinmotoros elindulást egy másik kuplung teszi lehetővé.
Az autó 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 250 km/óra. Kombiként valamivel lomhább a C 350 PHEV, a gyorsulási érték 6,2 mp, a végsebesség 245 km/óra. A 2,1 literes átlagfogyasztás elérésében segít az új, úgynevezett haptikus gázpedál, amely két fontos funkciót kínál. Az egyik, hogy egy bizonyos nyomáspont elérésekor automatikusan beindítja a benzinmotort, a vezető tehát jól érzi, hogy meddig gyorsíthat tisztán elektromos üzemben. A másik pedig egy visszajelző funkció: amennyiben az adaptív tempomat radarja lassabb autót észlel a C-osztály előtt, a rendszer jelzi a vezetőnek, hogy érdemes levennie a lábát a gázról; ilyenkor a követési távolság változásától függően szabadon futva vagy a fékenergiát visszanyerve halad tovább az autó.
A C 350 Plug-in Hybrid mindkét hűtőmaszkkal (sportos, integrált csillaggal, és elegáns, fent meredező csillaggal) rendelhető; opcióként statikus és intelligens, dinamikus LED fényszóróval is felszerelhető. Alapáras a fáradtságfigyelő és az ütközést megelőző rendszer.
A konnektoros C-osztály 2016 nyarától kapható.
 

Kommentek

  • PDA FAN

    2016 nyarától? Másfél év múlva? Ez nem elírás?

  • zoldfulu2000

    Főleg hogy a Volvo ilyesmit már vagy 2 éve árul, nem tudom mekkora sikerrel…

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.