Összkerekes lehet a BMW M5!

Túl nagy a nyomaték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.14. 09.00

A BMW M új főnöke az összkerékhajtás elkötelezett híve, de tudja, hogy ezzel ingoványos talajra tévedne.


Elég annyit mondanunk, hogy Franciscus van Meel, a BMW M fejlesztőcsoportjának új vezetője korábban az Audi RS modellekért felelt, és minden világos: a Quattro-hívő műszaki szakember szerint itt az ideje, hogy a BMW sportmodelljei és négykerékhajtást kaptak, legalábbis erről számol be a brit AutoExpress.
“Ahogy nő a teljesítmény, úgy lesz egyre kevésbé elégséges a hátsókerék-hajtás a nyomaték problémamentes átvitelére. Ezen a helyzeten segíthetne az összkerékhajtás, bár nem szívesen használom ezt a szót. Nem klasszikus 50:50 arányú nyomatékmegosztásról beszélünk ugyanis: pontosabb volna talán úgy fogalmazni, hogy a következő generációs M-modellek, például az M5, jobb tapadási és erőátviteli képességeket kapnak, természetesen megőrizve élvezetes vezethetőségüket és alapvető hátsókerék-hajtású karakterüket” – mondta a szakember.
Ami az eltérő karosszériavariánsokat illeti, attól elzárkózott: “Ahogy az Audi RS6-ot kombiként szeretik a vevők, úgy ragaszkodnak a BMW ügyfelei a szedán formátumhoz.”
Valószínű viszont, hogy az X5M és az X6M mintájára az egy számmal kisebb szabadidőjármű-páros is M kivitelt kaphat.
Az eretnek gondolat egyébként nem teljesen új; már a BMW M előző vezére is beszélt arról, hogy a márka nagyobb M-modelljei (M5, M6) első kerekére is szeretnének nyomatékot juttatni. Ennek módja nem egyértelmű; lehet szó hagyományos, mechanikus meghajtásról, de optimális hangolással a célnak a hibrid összkerékhajtás is teljesen megfelelne.
Képeinken a BMW M5 aktuális generációja (F10) látható.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.