Elég annyit mondanunk, hogy Franciscus van Meel, a BMW M fejlesztőcsoportjának új vezetője korábban az Audi RS modellekért felelt, és minden világos: a Quattro-hívő műszaki szakember szerint itt az ideje, hogy a BMW sportmodelljei és négykerékhajtást kaptak, legalábbis erről számol be a brit AutoExpress.
“Ahogy nő a teljesítmény, úgy lesz egyre kevésbé elégséges a hátsókerék-hajtás a nyomaték problémamentes átvitelére. Ezen a helyzeten segíthetne az összkerékhajtás, bár nem szívesen használom ezt a szót. Nem klasszikus 50:50 arányú nyomatékmegosztásról beszélünk ugyanis: pontosabb volna talán úgy fogalmazni, hogy a következő generációs M-modellek, például az M5, jobb tapadási és erőátviteli képességeket kapnak, természetesen megőrizve élvezetes vezethetőségüket és alapvető hátsókerék-hajtású karakterüket” – mondta a szakember.
Ami az eltérő karosszériavariánsokat illeti, attól elzárkózott: “Ahogy az Audi RS6-ot kombiként szeretik a vevők, úgy ragaszkodnak a BMW ügyfelei a szedán formátumhoz.”
Valószínű viszont, hogy az X5M és az X6M mintájára az egy számmal kisebb szabadidőjármű-páros is M kivitelt kaphat.
Az eretnek gondolat egyébként nem teljesen új; már a BMW M előző vezére is beszélt arról, hogy a márka nagyobb M-modelljei (M5, M6) első kerekére is szeretnének nyomatékot juttatni. Ennek módja nem egyértelmű; lehet szó hagyományos, mechanikus meghajtásról, de optimális hangolással a célnak a hibrid összkerékhajtás is teljesen megfelelne.
Képeinken a BMW M5 aktuális generációja (F10) látható.