Japán kihívó az Audi A5-nek

Infiniti Q60 Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.14. 11.45

Ma még csak tanulmány, de a középkategóriás kupé már jövőre valósággá válik. Az Infiniti Q60 a klasszikus receptet követi.

Egyre inkább meglepő minden olyan tanulmányautó, amelyet nem áram, de legalábbis hálózatról tölthető hibrid rendszer hajt. Az Infiniti Q60 pont ilyen: orrában egy új generációs, közvetlen befecskendezéses, ikerturbós benzinmotor dolgozik; a kerekek közül a hátsók kapják a nyomatékot. 
A hajtáslánc további részleteiről tapintatosan hallgat a gyár, ahogy gyakorlatilag minden egyébről is. Csupán annyit lehet tudni, hogy az autó 4690 mm hosszú, 1865 mm széles és 1370 mm magas. Az előd 3,7 literes erőforrása 320 lóerőt tudott, a tanulmány, illetve az abból kifejlesztendő szériaváltozat aligha marad el mögötte.
A 2+2 üléses kupé formai szempontból az Infiniti Q50-nel megkezdett dizájnirányzatot fejleszti tovább, ragaszkodva a márka egyedi stíluselemeihez. A csomagtérfedél középrészen kiemelkedő szárnyprofil a lökhárítók sarkaiból kiinduló ívet követi, ahogy az első légbeömlők külső oldalfala is a hűtőmaszk felső élének folytatásaként rajzolódik ki. A fényszórók a hátsó kerekekig tartó, nyílegyenes karaktervonalat indítanak útnak, az első kerékdob merész töréssel megy át függőleges légterelő lapkába, majd abból küszöbtoldatba.
A 2+2 személyes utastér meglepően kevéssé rugaszkodott el a racionalitástól, ami nem véletlen, hiszen saját állításuk szerint soha nem építettek még ennyire szériaközeli tanulmányt.
A műszerfal is mentes az ilyenkor szokásos digitális bohóckodásoktól, a mélyre helyezett audio-kezelőpanel a Q50 öröksége, ám új felületet kapott. A térbeli kidolgozású felületeket finom anyagok borítják, kézzel varrott bőrrel találkozunk a műszerfalon, a kormányon és az ajtópaneleken; utóbbiakat szénszálas betétek tagolják. Az ülések többféle bőrből készültek, hátul is erősen formázott szükségülésekkel találkozunk.
Sportautóként és prémium kocsiként egyaránt helyt kell állnia a második generációs Q60-nak, ezért olyan megoldásokat alkalmaztak benne, mint a továbbfejlesztett Direct Adaptive Steering, azaz a változó áttételű, villámgyors kormánymű, vagy az új InTuition rendszer, amely a gyújtáskulcs alapján felismeri vezetőjét, és a legkülönfélébb beállításokat képes személyre szabva eltárolni, majd előhívni, az üléshelyzettől a klímaberendezés állásán át az audio- és navigációs rendszer paramétereiig.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ahol ez a kocsi fut, ott inkább az A5 a kihívó a piacon. Egyébként meg nem értem miért lenne a piac egyetlen FWD kupéjának a “kihívója”. Szinte nincs közös pontjuk (FWD/Quattro alapdízeltől V8ig Vs RWD V6osok, ill 2.0 turbó, meglátjuk hogy bekerül-e a 2.2es dízel).

    Amúgy az utolsó bekezdésik olyan a cikk, mintha még nem is hallott volna a jelenlegi G kupé/Q60asról (mondjuk ebben a TC még rosszabb volt: http://autossagok.blog.hu/2014/12/15/hat_ez_remenytelen
    ), ami kár, mert a piac egyik legszebb kupé-kabriója.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.