Japán kihívó az Audi A5-nek

Infiniti Q60 Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.14. 11.45

Ma még csak tanulmány, de a középkategóriás kupé már jövőre valósággá válik. Az Infiniti Q60 a klasszikus receptet követi.

Egyre inkább meglepő minden olyan tanulmányautó, amelyet nem áram, de legalábbis hálózatról tölthető hibrid rendszer hajt. Az Infiniti Q60 pont ilyen: orrában egy új generációs, közvetlen befecskendezéses, ikerturbós benzinmotor dolgozik; a kerekek közül a hátsók kapják a nyomatékot. 
A hajtáslánc további részleteiről tapintatosan hallgat a gyár, ahogy gyakorlatilag minden egyébről is. Csupán annyit lehet tudni, hogy az autó 4690 mm hosszú, 1865 mm széles és 1370 mm magas. Az előd 3,7 literes erőforrása 320 lóerőt tudott, a tanulmány, illetve az abból kifejlesztendő szériaváltozat aligha marad el mögötte.
A 2+2 üléses kupé formai szempontból az Infiniti Q50-nel megkezdett dizájnirányzatot fejleszti tovább, ragaszkodva a márka egyedi stíluselemeihez. A csomagtérfedél középrészen kiemelkedő szárnyprofil a lökhárítók sarkaiból kiinduló ívet követi, ahogy az első légbeömlők külső oldalfala is a hűtőmaszk felső élének folytatásaként rajzolódik ki. A fényszórók a hátsó kerekekig tartó, nyílegyenes karaktervonalat indítanak útnak, az első kerékdob merész töréssel megy át függőleges légterelő lapkába, majd abból küszöbtoldatba.
A 2+2 személyes utastér meglepően kevéssé rugaszkodott el a racionalitástól, ami nem véletlen, hiszen saját állításuk szerint soha nem építettek még ennyire szériaközeli tanulmányt.
A műszerfal is mentes az ilyenkor szokásos digitális bohóckodásoktól, a mélyre helyezett audio-kezelőpanel a Q50 öröksége, ám új felületet kapott. A térbeli kidolgozású felületeket finom anyagok borítják, kézzel varrott bőrrel találkozunk a műszerfalon, a kormányon és az ajtópaneleken; utóbbiakat szénszálas betétek tagolják. Az ülések többféle bőrből készültek, hátul is erősen formázott szükségülésekkel találkozunk.
Sportautóként és prémium kocsiként egyaránt helyt kell állnia a második generációs Q60-nak, ezért olyan megoldásokat alkalmaztak benne, mint a továbbfejlesztett Direct Adaptive Steering, azaz a változó áttételű, villámgyors kormánymű, vagy az új InTuition rendszer, amely a gyújtáskulcs alapján felismeri vezetőjét, és a legkülönfélébb beállításokat képes személyre szabva eltárolni, majd előhívni, az üléshelyzettől a klímaberendezés állásán át az audio- és navigációs rendszer paramétereiig.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ahol ez a kocsi fut, ott inkább az A5 a kihívó a piacon. Egyébként meg nem értem miért lenne a piac egyetlen FWD kupéjának a “kihívója”. Szinte nincs közös pontjuk (FWD/Quattro alapdízeltől V8ig Vs RWD V6osok, ill 2.0 turbó, meglátjuk hogy bekerül-e a 2.2es dízel).

    Amúgy az utolsó bekezdésik olyan a cikk, mintha még nem is hallott volna a jelenlegi G kupé/Q60asról (mondjuk ebben a TC még rosszabb volt: http://autossagok.blog.hu/2014/12/15/hat_ez_remenytelen
    ), ami kár, mert a piac egyik legszebb kupé-kabriója.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.