Japán kihívó az Audi A5-nek

Infiniti Q60 Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.14. 11.45

Ma még csak tanulmány, de a középkategóriás kupé már jövőre valósággá válik. Az Infiniti Q60 a klasszikus receptet követi.

Egyre inkább meglepő minden olyan tanulmányautó, amelyet nem áram, de legalábbis hálózatról tölthető hibrid rendszer hajt. Az Infiniti Q60 pont ilyen: orrában egy új generációs, közvetlen befecskendezéses, ikerturbós benzinmotor dolgozik; a kerekek közül a hátsók kapják a nyomatékot. 
A hajtáslánc további részleteiről tapintatosan hallgat a gyár, ahogy gyakorlatilag minden egyébről is. Csupán annyit lehet tudni, hogy az autó 4690 mm hosszú, 1865 mm széles és 1370 mm magas. Az előd 3,7 literes erőforrása 320 lóerőt tudott, a tanulmány, illetve az abból kifejlesztendő szériaváltozat aligha marad el mögötte.
A 2+2 üléses kupé formai szempontból az Infiniti Q50-nel megkezdett dizájnirányzatot fejleszti tovább, ragaszkodva a márka egyedi stíluselemeihez. A csomagtérfedél középrészen kiemelkedő szárnyprofil a lökhárítók sarkaiból kiinduló ívet követi, ahogy az első légbeömlők külső oldalfala is a hűtőmaszk felső élének folytatásaként rajzolódik ki. A fényszórók a hátsó kerekekig tartó, nyílegyenes karaktervonalat indítanak útnak, az első kerékdob merész töréssel megy át függőleges légterelő lapkába, majd abból küszöbtoldatba.
A 2+2 személyes utastér meglepően kevéssé rugaszkodott el a racionalitástól, ami nem véletlen, hiszen saját állításuk szerint soha nem építettek még ennyire szériaközeli tanulmányt.
A műszerfal is mentes az ilyenkor szokásos digitális bohóckodásoktól, a mélyre helyezett audio-kezelőpanel a Q50 öröksége, ám új felületet kapott. A térbeli kidolgozású felületeket finom anyagok borítják, kézzel varrott bőrrel találkozunk a műszerfalon, a kormányon és az ajtópaneleken; utóbbiakat szénszálas betétek tagolják. Az ülések többféle bőrből készültek, hátul is erősen formázott szükségülésekkel találkozunk.
Sportautóként és prémium kocsiként egyaránt helyt kell állnia a második generációs Q60-nak, ezért olyan megoldásokat alkalmaztak benne, mint a továbbfejlesztett Direct Adaptive Steering, azaz a változó áttételű, villámgyors kormánymű, vagy az új InTuition rendszer, amely a gyújtáskulcs alapján felismeri vezetőjét, és a legkülönfélébb beállításokat képes személyre szabva eltárolni, majd előhívni, az üléshelyzettől a klímaberendezés állásán át az audio- és navigációs rendszer paramétereiig.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ahol ez a kocsi fut, ott inkább az A5 a kihívó a piacon. Egyébként meg nem értem miért lenne a piac egyetlen FWD kupéjának a “kihívója”. Szinte nincs közös pontjuk (FWD/Quattro alapdízeltől V8ig Vs RWD V6osok, ill 2.0 turbó, meglátjuk hogy bekerül-e a 2.2es dízel).

    Amúgy az utolsó bekezdésik olyan a cikk, mintha még nem is hallott volna a jelenlegi G kupé/Q60asról (mondjuk ebben a TC még rosszabb volt: http://autossagok.blog.hu/2014/12/15/hat_ez_remenytelen
    ), ami kár, mert a piac egyik legszebb kupé-kabriója.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.