Génmanipulált póni

Ford Mustang Shelby GT350R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.14. 15.00

Ennyire közel még egyetlen utcai Mustang sem állt a versenyautókhoz, állítja a Ford. Úgy is néz ki, tesszük hozzá mi.

Az 1965-ös Ford Mustang Shelby GT350 Competition nyomdokain építette meg újdonsült utcai versenyautóját a Ford. A márka valaha volt legerősebb V8-as szívómotorjával szerelt autó feszesebb rugókat, merevebb kanyarstabilizátorokat kapott, csökkentették a hasmagasságát, lecserélték a szilenteket, és áthangolták a MagneRide adaptív lengéscsillapítókat.
Bizonyítva, hogy nem csak a múlt dicsőségét hajkurássza, a sorozatgyártású modellek körében világújdonságnak számító, szénszálas keréktárcsákat szereltek az autóra, amelyekkel kerekenként 5,9 kilogrammal csökkenthető a rugózatlan tömeg, alufelnikhez mérhető szilárdság mellett. Az ultra könnyű kerekekre egyedi gumikeverékű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerültek.
A tömegcsökkentést véresen komolyan vette a Ford: kukában landolt a klímaberendezés, az audiorendszer, a hátsó  ülések, a csomagtartó padlója és kárpitozása. Leszerelték a tolatókamerát, és feleslegesnek ítélték meg a defektjavítót. Összesen mintegy 60 kilóval könnyebb a Shelby GT350R, mint a Shelby GT350 Track Pack modell.
Természetesen ha a kedves ügyfél számára fontosabb a komfort, mint a fogyókúra, opciósan rendelhet kétzónás klímát, 8 colos érintőképernyős navigációt, héthangszórós audiorendszert, a tükörházba illesztett irányjelzőket, és egy sor további tömegnövelő extrát.
Ezekkel a súlyelőny elvész, az aerodinamikai optimalizáció viszont megmarad. A motorháztetőbe vágott, felhajtóerőt csökkentő (és egyben hűtő) hatású nyílásoktól a fenéklemez burkolatáig, a diffúzortól a légörvényeket mérséklő kerékív-szellőzőkig minden a leszorítóerőről szól. Ebben szerephez jut a vadonatúj, szénszálas hátsó szárny, amelyet kifejezetten versenycélokra fejlesztettek.
A már említett, 5,2 literes V8-as erőforrás főtengelyét a szokásos 90 helyett 180 fokkal ékelték el, így nagy sebességnél javul a gázcsere. A motor teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt. A hűtésről levegő-olaj olajhűtő gondoskodik, a hatfokozatú kézi sebességváltó szintén külön hűtőt kapott.
Hátul részlegesen önzáró, szintén hűtött Torsen differenciálmű várja az akár 540 Nm-t meghaladó forgatónyomatékot.
Az említett formai részleteken túl piros féknyergek, versenysávozás és egyedi emblémák dobják fel a modell megjelenését. Az utastérben pirossal varrott ülések, alul egyenes, középállásában jelölt kormánykerék adja meg az alaphangot.
A Shelby GT350R korlátozott példányszámban készül.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Ford ! Itt még legalább tudják, hogy miről szól a valódi autógyártás !

    Szívómotor.
    V8. nem 4 henger 4 turbóval.
    De nem egy lekicsinyített 3,5-4,2-es, hanem egy öblösebb normális méretű motor.
    Bólogató robotváltó ? 60 ezrenként 60 ezer Ft-os olajat kérő dupla kuplungos automaták ? Francokat. 6-os kézi váltó, vagyis a legjobb.
    Remélem jó kemény a kuplung, és tiszta fogáspontú.

    Bár a pedálelrendezés nem látszik, de remélem, hogy nem olyan mint a mai autók többségében, azokban ugyanis egymás mellett közel van magasan a kuplung és a fék, és a gáz meg egy pici pedál a jobb sarokban, túl mélyen, úgy, hogy nincs normális helye a saroknak. A helyes pedálrend: kuplung balra kint mélyebben, messze a féktől. A fék és a gáz pedig közel egymáshoz, de a gáz nincs bent a sarokban, hogy ne lehessen hosszú távon normálisan taposni, hanem arányosan kissé középen.

    Az autó formája, mind kívül mind belül gyönyörű, sportos, mégsem túljátszott, igazi 21. sz-i izomautó, de megőrizte a klasszikus jegyeket is.

    Gondban is lennék, hogy az előző Boss 302-őt rendelném narancsban, vagy az új GT350-et kékben fehér csíkokkal.

    Előző modellfrissítés utáni Mustangból jöhetne a sima GT, a Boss 302, és a Shelby is. Az újból még nincs itt a big block kompresszoros Shelby, és lehet, hogy Boss széria sem lesz a 350 miatt, de ettől függetlenül bármelyik V8-as változatot elfogadnám :) Ahogy a Camaro és a Challenger esetében is ! :)

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.