Génmanipulált póni

Ford Mustang Shelby GT350R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.14. 15.00

Ennyire közel még egyetlen utcai Mustang sem állt a versenyautókhoz, állítja a Ford. Úgy is néz ki, tesszük hozzá mi.

Az 1965-ös Ford Mustang Shelby GT350 Competition nyomdokain építette meg újdonsült utcai versenyautóját a Ford. A márka valaha volt legerősebb V8-as szívómotorjával szerelt autó feszesebb rugókat, merevebb kanyarstabilizátorokat kapott, csökkentették a hasmagasságát, lecserélték a szilenteket, és áthangolták a MagneRide adaptív lengéscsillapítókat.
Bizonyítva, hogy nem csak a múlt dicsőségét hajkurássza, a sorozatgyártású modellek körében világújdonságnak számító, szénszálas keréktárcsákat szereltek az autóra, amelyekkel kerekenként 5,9 kilogrammal csökkenthető a rugózatlan tömeg, alufelnikhez mérhető szilárdság mellett. Az ultra könnyű kerekekre egyedi gumikeverékű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerültek.
A tömegcsökkentést véresen komolyan vette a Ford: kukában landolt a klímaberendezés, az audiorendszer, a hátsó  ülések, a csomagtartó padlója és kárpitozása. Leszerelték a tolatókamerát, és feleslegesnek ítélték meg a defektjavítót. Összesen mintegy 60 kilóval könnyebb a Shelby GT350R, mint a Shelby GT350 Track Pack modell.
Természetesen ha a kedves ügyfél számára fontosabb a komfort, mint a fogyókúra, opciósan rendelhet kétzónás klímát, 8 colos érintőképernyős navigációt, héthangszórós audiorendszert, a tükörházba illesztett irányjelzőket, és egy sor további tömegnövelő extrát.
Ezekkel a súlyelőny elvész, az aerodinamikai optimalizáció viszont megmarad. A motorháztetőbe vágott, felhajtóerőt csökkentő (és egyben hűtő) hatású nyílásoktól a fenéklemez burkolatáig, a diffúzortól a légörvényeket mérséklő kerékív-szellőzőkig minden a leszorítóerőről szól. Ebben szerephez jut a vadonatúj, szénszálas hátsó szárny, amelyet kifejezetten versenycélokra fejlesztettek.
A már említett, 5,2 literes V8-as erőforrás főtengelyét a szokásos 90 helyett 180 fokkal ékelték el, így nagy sebességnél javul a gázcsere. A motor teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt. A hűtésről levegő-olaj olajhűtő gondoskodik, a hatfokozatú kézi sebességváltó szintén külön hűtőt kapott.
Hátul részlegesen önzáró, szintén hűtött Torsen differenciálmű várja az akár 540 Nm-t meghaladó forgatónyomatékot.
Az említett formai részleteken túl piros féknyergek, versenysávozás és egyedi emblémák dobják fel a modell megjelenését. Az utastérben pirossal varrott ülések, alul egyenes, középállásában jelölt kormánykerék adja meg az alaphangot.
A Shelby GT350R korlátozott példányszámban készül.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Ford ! Itt még legalább tudják, hogy miről szól a valódi autógyártás !

    Szívómotor.
    V8. nem 4 henger 4 turbóval.
    De nem egy lekicsinyített 3,5-4,2-es, hanem egy öblösebb normális méretű motor.
    Bólogató robotváltó ? 60 ezrenként 60 ezer Ft-os olajat kérő dupla kuplungos automaták ? Francokat. 6-os kézi váltó, vagyis a legjobb.
    Remélem jó kemény a kuplung, és tiszta fogáspontú.

    Bár a pedálelrendezés nem látszik, de remélem, hogy nem olyan mint a mai autók többségében, azokban ugyanis egymás mellett közel van magasan a kuplung és a fék, és a gáz meg egy pici pedál a jobb sarokban, túl mélyen, úgy, hogy nincs normális helye a saroknak. A helyes pedálrend: kuplung balra kint mélyebben, messze a féktől. A fék és a gáz pedig közel egymáshoz, de a gáz nincs bent a sarokban, hogy ne lehessen hosszú távon normálisan taposni, hanem arányosan kissé középen.

    Az autó formája, mind kívül mind belül gyönyörű, sportos, mégsem túljátszott, igazi 21. sz-i izomautó, de megőrizte a klasszikus jegyeket is.

    Gondban is lennék, hogy az előző Boss 302-őt rendelném narancsban, vagy az új GT350-et kékben fehér csíkokkal.

    Előző modellfrissítés utáni Mustangból jöhetne a sima GT, a Boss 302, és a Shelby is. Az újból még nincs itt a big block kompresszoros Shelby, és lehet, hogy Boss széria sem lesz a 350 miatt, de ettől függetlenül bármelyik V8-as változatot elfogadnám :) Ahogy a Camaro és a Challenger esetében is ! :)

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.