Génmanipulált póni

Ford Mustang Shelby GT350R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.14. 15.00

Ennyire közel még egyetlen utcai Mustang sem állt a versenyautókhoz, állítja a Ford. Úgy is néz ki, tesszük hozzá mi.

Az 1965-ös Ford Mustang Shelby GT350 Competition nyomdokain építette meg újdonsült utcai versenyautóját a Ford. A márka valaha volt legerősebb V8-as szívómotorjával szerelt autó feszesebb rugókat, merevebb kanyarstabilizátorokat kapott, csökkentették a hasmagasságát, lecserélték a szilenteket, és áthangolták a MagneRide adaptív lengéscsillapítókat.
Bizonyítva, hogy nem csak a múlt dicsőségét hajkurássza, a sorozatgyártású modellek körében világújdonságnak számító, szénszálas keréktárcsákat szereltek az autóra, amelyekkel kerekenként 5,9 kilogrammal csökkenthető a rugózatlan tömeg, alufelnikhez mérhető szilárdság mellett. Az ultra könnyű kerekekre egyedi gumikeverékű Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok kerültek.
A tömegcsökkentést véresen komolyan vette a Ford: kukában landolt a klímaberendezés, az audiorendszer, a hátsó  ülések, a csomagtartó padlója és kárpitozása. Leszerelték a tolatókamerát, és feleslegesnek ítélték meg a defektjavítót. Összesen mintegy 60 kilóval könnyebb a Shelby GT350R, mint a Shelby GT350 Track Pack modell.
Természetesen ha a kedves ügyfél számára fontosabb a komfort, mint a fogyókúra, opciósan rendelhet kétzónás klímát, 8 colos érintőképernyős navigációt, héthangszórós audiorendszert, a tükörházba illesztett irányjelzőket, és egy sor további tömegnövelő extrát.
Ezekkel a súlyelőny elvész, az aerodinamikai optimalizáció viszont megmarad. A motorháztetőbe vágott, felhajtóerőt csökkentő (és egyben hűtő) hatású nyílásoktól a fenéklemez burkolatáig, a diffúzortól a légörvényeket mérséklő kerékív-szellőzőkig minden a leszorítóerőről szól. Ebben szerephez jut a vadonatúj, szénszálas hátsó szárny, amelyet kifejezetten versenycélokra fejlesztettek.
A már említett, 5,2 literes V8-as erőforrás főtengelyét a szokásos 90 helyett 180 fokkal ékelték el, így nagy sebességnél javul a gázcsere. A motor teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt. A hűtésről levegő-olaj olajhűtő gondoskodik, a hatfokozatú kézi sebességváltó szintén külön hűtőt kapott.
Hátul részlegesen önzáró, szintén hűtött Torsen differenciálmű várja az akár 540 Nm-t meghaladó forgatónyomatékot.
Az említett formai részleteken túl piros féknyergek, versenysávozás és egyedi emblémák dobják fel a modell megjelenését. Az utastérben pirossal varrott ülések, alul egyenes, középállásában jelölt kormánykerék adja meg az alaphangot.
A Shelby GT350R korlátozott példányszámban készül.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Ford ! Itt még legalább tudják, hogy miről szól a valódi autógyártás !

    Szívómotor.
    V8. nem 4 henger 4 turbóval.
    De nem egy lekicsinyített 3,5-4,2-es, hanem egy öblösebb normális méretű motor.
    Bólogató robotváltó ? 60 ezrenként 60 ezer Ft-os olajat kérő dupla kuplungos automaták ? Francokat. 6-os kézi váltó, vagyis a legjobb.
    Remélem jó kemény a kuplung, és tiszta fogáspontú.

    Bár a pedálelrendezés nem látszik, de remélem, hogy nem olyan mint a mai autók többségében, azokban ugyanis egymás mellett közel van magasan a kuplung és a fék, és a gáz meg egy pici pedál a jobb sarokban, túl mélyen, úgy, hogy nincs normális helye a saroknak. A helyes pedálrend: kuplung balra kint mélyebben, messze a féktől. A fék és a gáz pedig közel egymáshoz, de a gáz nincs bent a sarokban, hogy ne lehessen hosszú távon normálisan taposni, hanem arányosan kissé középen.

    Az autó formája, mind kívül mind belül gyönyörű, sportos, mégsem túljátszott, igazi 21. sz-i izomautó, de megőrizte a klasszikus jegyeket is.

    Gondban is lennék, hogy az előző Boss 302-őt rendelném narancsban, vagy az új GT350-et kékben fehér csíkokkal.

    Előző modellfrissítés utáni Mustangból jöhetne a sima GT, a Boss 302, és a Shelby is. Az újból még nincs itt a big block kompresszoros Shelby, és lehet, hogy Boss széria sem lesz a 350 miatt, de ettől függetlenül bármelyik V8-as változatot elfogadnám :) Ahogy a Camaro és a Challenger esetében is ! :)

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.