Visszatért a Ford szupersportkocsija!

Ford GT 600 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 08.00

Szénszálas karosszériával, ikerturbós középmotorral és a megszokott, ikonikus formavilággal született újjá az egykori versenylegenda.

Amikor a Ford mindössze két év után bedobta a törülközőt, és felhagyott a legendás GT40 szellemi örökösének szánt GT szupersportkupé gyártásával, egy picit borúsabb lett az autós világ. Most azonban modern műszaki tartalommal, de a régi jó dizájnnal ismét nekifutnak a projektnek – reméljük, ezúttal nem bizonyul kérészéletűnek.
A vadonatúj GT klasszikus hajtásláncot kapott: az ülések mögött helyezkedik el a hathengeres, 3,5 literes ikerturbós motor. Az EcoBoost motorcsalád eddigi legerősebb tagja vadonatúj, közvetlen és szívótorok-befecskendezést egyaránt alkalmazó, görgős szelephimbákkal szerelt erőforrás, több mint 600 lóerővel, amely hétfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
A klasszikus vonalvezetésű karosszéria szénszálas kompozitból épül fel, alumínium első és hátsó segédvázzal. A könnyű építésmódnak köszönhetően a gyár állítása szerint a világ egyik legkedvezőbb tömeg/teljesítmény arányú autója lesz a GT.
A kis tömegű karosszéria áramlástanilag is különleges jószág: a manapság elfeledett könnycsepp-sziluett mellett aktív aerodinamikai elemek – többek között egy magasságában és szögében egyaránt állítható hátsó szárny – segítenek megtalálni az egyensúlyt az áramvonalasság és a maximális leszorítóerő között.
A sportautó versenytapasztalatok felhasználásával hangolt, tolórudas, csatolt lengőkaros felfüggesztést kapott, a hasmagasság állítható. A 20 colos kerekeken egyedi keverékű sportabroncsok feszülnek, a lassításról karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.
A keskeny utasteret panoráma-szélvédő igyekszik szellősebbé tenni. Az ajtók felfelé nyílnak, az ülések a szénszálas utascella szerves részét alkotják, ami egyrészt kisebb tömeget eredményez, másrészt közvetlen kapcsolatot teremt a vezető és az autó között. A fix ülések miatt nem csak a kormány, de a pedálsor is állítható. Minden kezelőszerv a kormányra került, még a bajuszkapcsolók is hiányoznak, így akadálytalanul elérhetők a váltófülek. 
A műszerfal digitális és teljes mértékben testre szabható, és bár mindez hamisítatlan, puritán szupersportkocsi-hangulatot ébreszt, a Ford fejlesztői azért beépítették a cég legújabb infotainment rendszerét, a Sync 3-at.

Pazar idomok. További képek a Galériában (katt a képre!)

A Ford GT gyártása 2016-ban veszi kezdetét.

Kommentek

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing csapat vasárnap 13 óra 13 perckor lepeplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.