Visszatért a Ford szupersportkocsija!

Ford GT 600 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 08.00

Szénszálas karosszériával, ikerturbós középmotorral és a megszokott, ikonikus formavilággal született újjá az egykori versenylegenda.

Amikor a Ford mindössze két év után bedobta a törülközőt, és felhagyott a legendás GT40 szellemi örökösének szánt GT szupersportkupé gyártásával, egy picit borúsabb lett az autós világ. Most azonban modern műszaki tartalommal, de a régi jó dizájnnal ismét nekifutnak a projektnek – reméljük, ezúttal nem bizonyul kérészéletűnek.
A vadonatúj GT klasszikus hajtásláncot kapott: az ülések mögött helyezkedik el a hathengeres, 3,5 literes ikerturbós motor. Az EcoBoost motorcsalád eddigi legerősebb tagja vadonatúj, közvetlen és szívótorok-befecskendezést egyaránt alkalmazó, görgős szelephimbákkal szerelt erőforrás, több mint 600 lóerővel, amely hétfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
A klasszikus vonalvezetésű karosszéria szénszálas kompozitból épül fel, alumínium első és hátsó segédvázzal. A könnyű építésmódnak köszönhetően a gyár állítása szerint a világ egyik legkedvezőbb tömeg/teljesítmény arányú autója lesz a GT.
A kis tömegű karosszéria áramlástanilag is különleges jószág: a manapság elfeledett könnycsepp-sziluett mellett aktív aerodinamikai elemek – többek között egy magasságában és szögében egyaránt állítható hátsó szárny – segítenek megtalálni az egyensúlyt az áramvonalasság és a maximális leszorítóerő között.
A sportautó versenytapasztalatok felhasználásával hangolt, tolórudas, csatolt lengőkaros felfüggesztést kapott, a hasmagasság állítható. A 20 colos kerekeken egyedi keverékű sportabroncsok feszülnek, a lassításról karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.
A keskeny utasteret panoráma-szélvédő igyekszik szellősebbé tenni. Az ajtók felfelé nyílnak, az ülések a szénszálas utascella szerves részét alkotják, ami egyrészt kisebb tömeget eredményez, másrészt közvetlen kapcsolatot teremt a vezető és az autó között. A fix ülések miatt nem csak a kormány, de a pedálsor is állítható. Minden kezelőszerv a kormányra került, még a bajuszkapcsolók is hiányoznak, így akadálytalanul elérhetők a váltófülek. 
A műszerfal digitális és teljes mértékben testre szabható, és bár mindez hamisítatlan, puritán szupersportkocsi-hangulatot ébreszt, a Ford fejlesztői azért beépítették a cég legújabb infotainment rendszerét, a Sync 3-at.

Pazar idomok. További képek a Galériában (katt a képre!)

A Ford GT gyártása 2016-ban veszi kezdetét.

Kommentek

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.