Visszatért a Ford szupersportkocsija!

Ford GT 600 lóerővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 08.00

Szénszálas karosszériával, ikerturbós középmotorral és a megszokott, ikonikus formavilággal született újjá az egykori versenylegenda.

Amikor a Ford mindössze két év után bedobta a törülközőt, és felhagyott a legendás GT40 szellemi örökösének szánt GT szupersportkupé gyártásával, egy picit borúsabb lett az autós világ. Most azonban modern műszaki tartalommal, de a régi jó dizájnnal ismét nekifutnak a projektnek – reméljük, ezúttal nem bizonyul kérészéletűnek.
A vadonatúj GT klasszikus hajtásláncot kapott: az ülések mögött helyezkedik el a hathengeres, 3,5 literes ikerturbós motor. Az EcoBoost motorcsalád eddigi legerősebb tagja vadonatúj, közvetlen és szívótorok-befecskendezést egyaránt alkalmazó, görgős szelephimbákkal szerelt erőforrás, több mint 600 lóerővel, amely hétfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
A klasszikus vonalvezetésű karosszéria szénszálas kompozitból épül fel, alumínium első és hátsó segédvázzal. A könnyű építésmódnak köszönhetően a gyár állítása szerint a világ egyik legkedvezőbb tömeg/teljesítmény arányú autója lesz a GT.
A kis tömegű karosszéria áramlástanilag is különleges jószág: a manapság elfeledett könnycsepp-sziluett mellett aktív aerodinamikai elemek – többek között egy magasságában és szögében egyaránt állítható hátsó szárny – segítenek megtalálni az egyensúlyt az áramvonalasság és a maximális leszorítóerő között.
A sportautó versenytapasztalatok felhasználásával hangolt, tolórudas, csatolt lengőkaros felfüggesztést kapott, a hasmagasság állítható. A 20 colos kerekeken egyedi keverékű sportabroncsok feszülnek, a lassításról karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.
A keskeny utasteret panoráma-szélvédő igyekszik szellősebbé tenni. Az ajtók felfelé nyílnak, az ülések a szénszálas utascella szerves részét alkotják, ami egyrészt kisebb tömeget eredményez, másrészt közvetlen kapcsolatot teremt a vezető és az autó között. A fix ülések miatt nem csak a kormány, de a pedálsor is állítható. Minden kezelőszerv a kormányra került, még a bajuszkapcsolók is hiányoznak, így akadálytalanul elérhetők a váltófülek. 
A műszerfal digitális és teljes mértékben testre szabható, és bár mindez hamisítatlan, puritán szupersportkocsi-hangulatot ébreszt, a Ford fejlesztői azért beépítették a cég legújabb infotainment rendszerét, a Sync 3-at.

Pazar idomok. További képek a Galériában (katt a képre!)

A Ford GT gyártása 2016-ban veszi kezdetét.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

25 éves, dögös vörös japán

Ha valaki vonzódik az öregebb autókhoz, de szeretne garantáltan megkímélt, karbantartott példányt szerezni magának, akkor bölcs dolog megnézni pár leszerelt tűzoltóautót

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.