Senna egy felhőn mosolyog

Honda / Acura NSX

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 10.00

Hajtásláncáról, formavilágáról már sok részletet tudhattunk, de most teljes egészében bemutatkozott a második generációs Honda NSX.

Észak-Amerikában, a Honda ottani prémium almárkájának, az Acurának a színeiben mutatkozott be az NSX régen várt új generációja. Kevés autót vár ilyen lélegzetvisszafojtva a közönség: az eredeti NSX korának egyik legcsodálatosabb autója volt, a zseniális Ayrton Senna szívszerelme, egyike azon kevés japán autóknak, amelyek a tömegpiacon kívül képesek voltak elismerést kivívni maguknak.
A kilencvenes évek persze rég elmúltak, így a második szériának egészen más elvárásoknak kell megfelelnie, miközben meg kell őriznie elődje szellemiségét, és olyan közvetlen, mégis felhasználóbarát sportautóvá válni, amelyben a vezetőnek nincs félnivalója a volán mögött. 
Az egykori alumínium V6-os szívómotor helyébe most egy szintén hathengeres, de ikerturbós blokk lépett, amely mögé saját fejlesztésű, kilencfokozatú duplakuplungos sebességváltót akasztottak. A hajtáslánc szerves része a három villanymotorból álló hibrid komponens; az egészet különösen könnyű és merev, többféle anyagból készült vázszerkezetben helyezték el. A szénszálas padló alumíniumból és acélból készült térvázhoz csatlakozik, a gyártásnál az öntés és a kovácsolás előnyeit egyesítő, világelső folyamatot alkalmaztak.
 
Hogy a hosszában beépített hajtáslánc elférjen, az ősi arányokat követő NSX 7,6 centiméterrel hosszabb, 2,5-lel szélesebb, mint a három éve megismert formatanulmány. Nem csak a méretek, a részletek is megváltoztak: újak a motortér és az első kerékív szellőzőnyílásai, módosultak az oldalsó légbevezetők, és más a hátsó szárny. Az eredeti modellhez képest 45 mm-rel hosszabb és magasabb, masszív 130-cal szélesebb az autó, a tengelytáv éppúgy megnőtt (2630 mm, +28 cm), mint a nyomtávok (elöl 145, hátul 55 mm-rel) 
Az ergonomikus utastérben a csupaszon hagyott vázelem és a kézzel eldolgozott bőr kárpitozás érdekfeszítő kontrasztja fogad. A műszeregység egy adaptív TFT elem, mélyen ülő elhelyezése maximális kitekintést enged a vezetőnek.
A legfontosabb újdonság a sport hibrid rendszer, amelyet a középkonzolon található Power gomb megnyomásával izzíthatunk be.
A száraz karteres benzinmotor ereje áttétel nélkül beépített villanymotor támogatásával hajtja a hátsó kerekeket, a villanymotor a lassításban és a fékenergia visszanyerésében is segít.
Az első kerekek is hajtottak: az egy-egy villanymotor a dinamikus bal- és jobboldali nyomatékvariálás révén aktív menetdinamikai szabályozásra alkalmas, megtámogatva egy fékvezérelt rendszerrel. 
A minél koncentráltabb tömeg érdekében (az NSX kategóriája legalacsonyabb tömegközéppontjával büszkélkedhet) mélyen, középen elhelyezett hajtáslánc köré alumínium első és hátsó felfüggesztést szerkesztettek, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek harapnak a karbon-kerámia tárcsákba
Összesen négyféle üzemmód (csendes – azaz elektromos -, sport, sport+ és verseny) közül választhat a pilóta, Ezek a hibrid hajtáslánc minden elemére, valamint a futóműre vannak hatással. Rajtautomatika is került az autóba.
NSX

Kommentek

  • hova

    Huh!

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.