Senna egy felhőn mosolyog

Honda / Acura NSX

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 10.00

Hajtásláncáról, formavilágáról már sok részletet tudhattunk, de most teljes egészében bemutatkozott a második generációs Honda NSX.

Észak-Amerikában, a Honda ottani prémium almárkájának, az Acurának a színeiben mutatkozott be az NSX régen várt új generációja. Kevés autót vár ilyen lélegzetvisszafojtva a közönség: az eredeti NSX korának egyik legcsodálatosabb autója volt, a zseniális Ayrton Senna szívszerelme, egyike azon kevés japán autóknak, amelyek a tömegpiacon kívül képesek voltak elismerést kivívni maguknak.
A kilencvenes évek persze rég elmúltak, így a második szériának egészen más elvárásoknak kell megfelelnie, miközben meg kell őriznie elődje szellemiségét, és olyan közvetlen, mégis felhasználóbarát sportautóvá válni, amelyben a vezetőnek nincs félnivalója a volán mögött. 
Az egykori alumínium V6-os szívómotor helyébe most egy szintén hathengeres, de ikerturbós blokk lépett, amely mögé saját fejlesztésű, kilencfokozatú duplakuplungos sebességváltót akasztottak. A hajtáslánc szerves része a három villanymotorból álló hibrid komponens; az egészet különösen könnyű és merev, többféle anyagból készült vázszerkezetben helyezték el. A szénszálas padló alumíniumból és acélból készült térvázhoz csatlakozik, a gyártásnál az öntés és a kovácsolás előnyeit egyesítő, világelső folyamatot alkalmaztak.
 
Hogy a hosszában beépített hajtáslánc elférjen, az ősi arányokat követő NSX 7,6 centiméterrel hosszabb, 2,5-lel szélesebb, mint a három éve megismert formatanulmány. Nem csak a méretek, a részletek is megváltoztak: újak a motortér és az első kerékív szellőzőnyílásai, módosultak az oldalsó légbevezetők, és más a hátsó szárny. Az eredeti modellhez képest 45 mm-rel hosszabb és magasabb, masszív 130-cal szélesebb az autó, a tengelytáv éppúgy megnőtt (2630 mm, +28 cm), mint a nyomtávok (elöl 145, hátul 55 mm-rel) 
Az ergonomikus utastérben a csupaszon hagyott vázelem és a kézzel eldolgozott bőr kárpitozás érdekfeszítő kontrasztja fogad. A műszeregység egy adaptív TFT elem, mélyen ülő elhelyezése maximális kitekintést enged a vezetőnek.
A legfontosabb újdonság a sport hibrid rendszer, amelyet a középkonzolon található Power gomb megnyomásával izzíthatunk be.
A száraz karteres benzinmotor ereje áttétel nélkül beépített villanymotor támogatásával hajtja a hátsó kerekeket, a villanymotor a lassításban és a fékenergia visszanyerésében is segít.
Az első kerekek is hajtottak: az egy-egy villanymotor a dinamikus bal- és jobboldali nyomatékvariálás révén aktív menetdinamikai szabályozásra alkalmas, megtámogatva egy fékvezérelt rendszerrel. 
A minél koncentráltabb tömeg érdekében (az NSX kategóriája legalacsonyabb tömegközéppontjával büszkélkedhet) mélyen, középen elhelyezett hajtáslánc köré alumínium első és hátsó felfüggesztést szerkesztettek, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek harapnak a karbon-kerámia tárcsákba
Összesen négyféle üzemmód (csendes – azaz elektromos -, sport, sport+ és verseny) közül választhat a pilóta, Ezek a hibrid hajtáslánc minden elemére, valamint a futóműre vannak hatással. Rajtautomatika is került az autóba.
NSX

Kommentek

  • hova

    Huh!

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.