Kínos közlekedési ügybe keveredett a dán trónörökös

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 09.00

Bocsánatot kért Frigyes dán trónörökös, amiért a tilalom ellenére viharos időben is áthajtott a Nagy-Baelt-tengerszoros fölött átívelő hídon.

Bocsánatot kért Frigyes dán trónörökös, amiért a tilalom ellenére viharos időben is áthajtott a Nagy-Baelt-tengerszoros fölött átívelő hídon, az ország leghosszabb függőhídján, miközben mindenki másnak órákat kellett várnia az átkelésre.

A Dánia keleti és nyugati részét összekötő hidat szombat este zárták le az erős széllökések miatt, a Jylland szigetéről, egy sportgáláról Koppenhágába hazafelé tartó herceg azonban akadálytalanul átrobogott rajta. A rendőrség biztonsági okokból átengedte az uralkodóház 46 éves tagját a fizetőkapu túloldalára, a veszélyes áthaladást azonban neki sem engedélyezték. A trónörökös a tiltás ellenére száguldott végig az 1800 méter hosszú Nagy-Baelt hídon.

Az uralkodóház szóvivője hétfőn kijelentette: a trónörökös megérti, hogy magatartásával csak még frusztráltabbá és dühösebbé tette mindazokat, akik órákig kényszerültek várakozni az áthaladásra, és “sajnálja, hogy megtörtént az incidens”. A rendőrség szerint egy átlagpolgárt vaskos bírsággal sújtottak volna a hídon való átkelésért, amelyet a híd üzemeltetője “teljességgel felelőtlennek” minősített.

A Nagy-Baelt híd

A Nagy-Baelt híd Dániában a Sjaelland és Fyn szigetet összekötő, a Nagy-Baelt felett átívelő híd. A Nagy-Baelt híd alatt általában csak a függőhidat értik, azonban ez az összeköttetés több ennél. A függőhíd mellett még a Sjaelland és Sprogo szigetet összekötő vasúti alagút és a Sprogo és Fyn szigetet összekötő pilléreken álló híd is hozzá tartozik.

Az áthidalt távolság a sjaellandi Halsskov és a Fyn szigeti Knudshoved között összesen 18 kilométer, melyet úgy oldottak meg, hogy felhasználták a Nagy-Baelt közepén levő kis Sprogo szigetecskét. Így a keleti részen a közúti forgalom a függőhídon, a vasúti forgalom pedig az alagúton keresztül, míg a nyugati részen mindkét forgalom a pilléreken nyugvó nyugati hídon keresztül bonyolódik.

A híd megépülte egyik napról a másikra megszüntette a Nagy-Baelten több mint száz éve folyó kompforgalmat. Hosszas tervezgetés és vita után a munka 1987-ben indult meg. A forgalomnak először 1997-ben a vasutat adták át, majd 1998-ban a közúti forgalom is megindult. Az építés összköltsége elérte a 21,4 milliárd dán koronát (1988-as árak szerint), ezzel a dán történelem legnagyobb alkotása lett. A híd átadásával ? az addig egy órás kompjárat helyett ? az átkelés ideje 10 percre csökkent.

(Forrás: MTI, wikipédia)

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.