Így építhetsz olcsó, de jó villanyautót

320 kilométer egy töltéssel - de miből is?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 15.00

A Chevrolet Bolt tanulmánnyal azt akarja megmutatni a gyártó, hogy igenis életképes valami ez a villanyautó. Egy komoly bibi azért mégis van ezzel.

Megfizethető, nem exkluzív: ezzel a szlogennel harangozta be a Chevrolet a Bolt (villámlás, száguldás) névre keresztelt kisautót. Kifejezetten olyan elektromos autót akartak építeni, amely olyan vidékeken is használható, ahol nincs kiépítve drága töltőhálózat, mert “a Chevrolet hite szerint az elektromos közlekedés jelenti a jövőt, ám ehhez szélesebb rétegek számára kell elérhetővé tenni.”
Esztétikailag a Bolt a BMW i3 által (vagy még korábbról a Mitsubishi i-MiEV által) lefektetett alapokat bontogatja: a kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, így kis alapterületen nagy hely várja az utasokat. A felhasznált könnyű anyagok (szénszál, magnézium, alumínium) jól hangoznak, ugyanakkor pont a megfizethetőség szempontjából nehezen értelmezhetők, de ezt a kérdést bízzuk a Chevyre. Ugyanakkor a hatótávolságot a légörvénylést csökkentő aerodinamikai megoldások is segítik.
Az ablakok nagyok, így kiváló a térérzet. A teljes tetőlemez üvegből készült, a szellősségre a világos, modern színvilág is rájátszik, ahogy az áttetsző, éjjel hátulról  megvilágított műszerfalpanel is. A padló teljesen sík, az ülések nyers alumínium konzolokon nyugszanak, a középkonzolt pedig az ülésekre függesztették fel.
Manapság szokás modern információs technológiákkal telezsúfolni az autókat, a Bolt azonban ezt óvatosan oldja meg: inkább egyszerű, visszafogott formában tálalja az infotainmentet, hiszen a városi közlekedés amúgy is  éppen elég stresszes.
Az autó teljes egésze a felhasználó mobiltelefonjáról vezérelhető. A telefon szolgál azonosító kulcsként, ezen keresztül intézhetők a foglalások, fizetések, helymegállapítások – és hogy mindez egyszerűbb legyen, menet közben egy 10 colos képátlójú monitorra tükrözhető a telefon, így minden onnan kezelhető.
A Bolt szimpatikus és ésszerű koncepció, egyetlen apró hiányossággal: fogalmunk sincs, hogy milyen hajtásláncot kapna, mekkora teljesítményű villanymotorok, mekkora kapacitású akkumulátorok dolgoznak alánk. Azzal sem vagyunk kisegítve, hogy a Bolt eltérő üzemmódokat kínál a választott vezetési stílushoz – a hétköznapi ingázáshoz például más pedálreakciók, hasmagasság és futóműhangolás tartozik, mint a hétvégi örömautózáshoz. 
A tanulság tehát világos: aki a viszonylag olcsó, jól használható villanyautó ígéretével szeretné örvendeztetni a népet, jobb, ha nem megy bele a technikai részletekbe, mert abból csak a baj lesz meg a keserűség.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.