Így építhetsz olcsó, de jó villanyautót

320 kilométer egy töltéssel - de miből is?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 15.00

A Chevrolet Bolt tanulmánnyal azt akarja megmutatni a gyártó, hogy igenis életképes valami ez a villanyautó. Egy komoly bibi azért mégis van ezzel.

Megfizethető, nem exkluzív: ezzel a szlogennel harangozta be a Chevrolet a Bolt (villámlás, száguldás) névre keresztelt kisautót. Kifejezetten olyan elektromos autót akartak építeni, amely olyan vidékeken is használható, ahol nincs kiépítve drága töltőhálózat, mert “a Chevrolet hite szerint az elektromos közlekedés jelenti a jövőt, ám ehhez szélesebb rétegek számára kell elérhetővé tenni.”
Esztétikailag a Bolt a BMW i3 által (vagy még korábbról a Mitsubishi i-MiEV által) lefektetett alapokat bontogatja: a kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, így kis alapterületen nagy hely várja az utasokat. A felhasznált könnyű anyagok (szénszál, magnézium, alumínium) jól hangoznak, ugyanakkor pont a megfizethetőség szempontjából nehezen értelmezhetők, de ezt a kérdést bízzuk a Chevyre. Ugyanakkor a hatótávolságot a légörvénylést csökkentő aerodinamikai megoldások is segítik.
Az ablakok nagyok, így kiváló a térérzet. A teljes tetőlemez üvegből készült, a szellősségre a világos, modern színvilág is rájátszik, ahogy az áttetsző, éjjel hátulról  megvilágított műszerfalpanel is. A padló teljesen sík, az ülések nyers alumínium konzolokon nyugszanak, a középkonzolt pedig az ülésekre függesztették fel.
Manapság szokás modern információs technológiákkal telezsúfolni az autókat, a Bolt azonban ezt óvatosan oldja meg: inkább egyszerű, visszafogott formában tálalja az infotainmentet, hiszen a városi közlekedés amúgy is  éppen elég stresszes.
Az autó teljes egésze a felhasználó mobiltelefonjáról vezérelhető. A telefon szolgál azonosító kulcsként, ezen keresztül intézhetők a foglalások, fizetések, helymegállapítások – és hogy mindez egyszerűbb legyen, menet közben egy 10 colos képátlójú monitorra tükrözhető a telefon, így minden onnan kezelhető.
A Bolt szimpatikus és ésszerű koncepció, egyetlen apró hiányossággal: fogalmunk sincs, hogy milyen hajtásláncot kapna, mekkora teljesítményű villanymotorok, mekkora kapacitású akkumulátorok dolgoznak alánk. Azzal sem vagyunk kisegítve, hogy a Bolt eltérő üzemmódokat kínál a választott vezetési stílushoz – a hétköznapi ingázáshoz például más pedálreakciók, hasmagasság és futóműhangolás tartozik, mint a hétvégi örömautózáshoz. 
A tanulság tehát világos: aki a viszonylag olcsó, jól használható villanyautó ígéretével szeretné örvendeztetni a népet, jobb, ha nem megy bele a technikai részletekbe, mert abból csak a baj lesz meg a keserűség.

Kommentek

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.