Így építhetsz olcsó, de jó villanyautót

320 kilométer egy töltéssel - de miből is?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 15.00

A Chevrolet Bolt tanulmánnyal azt akarja megmutatni a gyártó, hogy igenis életképes valami ez a villanyautó. Egy komoly bibi azért mégis van ezzel.

Megfizethető, nem exkluzív: ezzel a szlogennel harangozta be a Chevrolet a Bolt (villámlás, száguldás) névre keresztelt kisautót. Kifejezetten olyan elektromos autót akartak építeni, amely olyan vidékeken is használható, ahol nincs kiépítve drága töltőhálózat, mert “a Chevrolet hite szerint az elektromos közlekedés jelenti a jövőt, ám ehhez szélesebb rétegek számára kell elérhetővé tenni.”
Esztétikailag a Bolt a BMW i3 által (vagy még korábbról a Mitsubishi i-MiEV által) lefektetett alapokat bontogatja: a kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, így kis alapterületen nagy hely várja az utasokat. A felhasznált könnyű anyagok (szénszál, magnézium, alumínium) jól hangoznak, ugyanakkor pont a megfizethetőség szempontjából nehezen értelmezhetők, de ezt a kérdést bízzuk a Chevyre. Ugyanakkor a hatótávolságot a légörvénylést csökkentő aerodinamikai megoldások is segítik.
Az ablakok nagyok, így kiváló a térérzet. A teljes tetőlemez üvegből készült, a szellősségre a világos, modern színvilág is rájátszik, ahogy az áttetsző, éjjel hátulról  megvilágított műszerfalpanel is. A padló teljesen sík, az ülések nyers alumínium konzolokon nyugszanak, a középkonzolt pedig az ülésekre függesztették fel.
Manapság szokás modern információs technológiákkal telezsúfolni az autókat, a Bolt azonban ezt óvatosan oldja meg: inkább egyszerű, visszafogott formában tálalja az infotainmentet, hiszen a városi közlekedés amúgy is  éppen elég stresszes.
Az autó teljes egésze a felhasználó mobiltelefonjáról vezérelhető. A telefon szolgál azonosító kulcsként, ezen keresztül intézhetők a foglalások, fizetések, helymegállapítások – és hogy mindez egyszerűbb legyen, menet közben egy 10 colos képátlójú monitorra tükrözhető a telefon, így minden onnan kezelhető.
A Bolt szimpatikus és ésszerű koncepció, egyetlen apró hiányossággal: fogalmunk sincs, hogy milyen hajtásláncot kapna, mekkora teljesítményű villanymotorok, mekkora kapacitású akkumulátorok dolgoznak alánk. Azzal sem vagyunk kisegítve, hogy a Bolt eltérő üzemmódokat kínál a választott vezetési stílushoz – a hétköznapi ingázáshoz például más pedálreakciók, hasmagasság és futóműhangolás tartozik, mint a hétvégi örömautózáshoz. 
A tanulság tehát világos: aki a viszonylag olcsó, jól használható villanyautó ígéretével szeretné örvendeztetni a népet, jobb, ha nem megy bele a technikai részletekbe, mert abból csak a baj lesz meg a keserűség.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.