2016 végén jöhet a dugódíj

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 08.30

Tarlós István főpolgármester szerint a dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége. Már dolgoznak a lehetséges zónahatárokon.

Tarlós István főpolgármester szerint a dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége. A Népszabadságnak adott interjújában a politikus emlékeztetett: a Demszky-kabinet a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, és ha nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat.


Tarlós kitért arra is, hogy jelen pillanatban parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését. A kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható. A BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés. Emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni.

Az útdíjjal kapcsolatban a főpolgármester azt mondta: neki is vannak fenntartásai, hogy a közszolgáltatást ellátó járművek, például a kék buszok fizessenek a város útjainak használatáért. Egyelőre tárgyalnak erről a kormánnyal.

Korábban mit mondott?

2012 júniusában Tarlós azt mondta, két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb pesti városmagra, a budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.

A fizetendő díjjal kapcsolatban akkor Tarlós jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 4-500 forintot fizethetne. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek körének megállapításában lesz nehéz megegyezni.

Korábban a Budapesti Közlekedési Központ 500 forintos alkalmankénti dugódíjban, és 10 ezer forintos bérletben gondolkodott. Elképzelhető milyen ellenállást váltana ki egy ilyen összegű dugódíj, most, hogy az M0-s jelentős része és az autópályák bevezető szakaszai is fizetőssé váltak a fővárosban. Azok évi 5000 forintból megválthatók, ehhez képest a napi 500 vagy havi 10000 forint jelentősen nagyobb összeg.

Olvasta? Magyar a Forma-1-ben!

(Forrás: MTI/Népszabadság/Vezess.hu)

Kommentek

  • Barca

    Szeretem ezt a politikusos nagymutatósdit! Demszky vezette be valójában :D Persze persze, de azért most ti akartok kérni érte 500Ft egy teljesen irreális zónahatárral (hungárikörút, mint belváros, jézus….). Lehetne ám múzeum/kis körút és 100Ft is ugye kedves tolvajok, csak akkor nincs miből lopni, meg stadiont építeni…
    Egyébként, hogy ezért a metróért kell bevezetni egy ilyen díjat? A ráköltött pénzből meg lehetett volna reformálni egész budapest közlekedését, helyette a 3 megállós horror áron épített 100e ember által használt metro miatt fizet majd félmillió autós dugódíjat! Csak gratulálni tudok!
    Ez is olyan igazi Magyar volt! Ez az igazi virtus!!

  • nemethgabor99

    Dugódíjat akarsz Tarlós?
    Majd ha nem lesznek Budapesten kátyúk, meg kráterek rengetege jó?
    Akkor talán beszélhetünk róla.
    Na majd akkor adok én neked olyan dugódíjat hogy megemlegeted!
    Hogy van neked még a pofádon bőr? Évente cserélek lengőkarokat,mert nem vagytok hajlandóak normális utat csinálni… De neked azért dugódíj kell mi? Nem én tartom el a migráns g*ciket,a hulladék BKV-t, és nektek se hízzon tovább a buxátok jó? Menjetek el dolgozni közmunkára sepregetni, ne minket, autósokat b*szogassatok ilyen hülyeségekkel.
    A pofám leszakad. Vezessétek be a DUGÓ díjat, addíg úgysem nyugszotok,de remélem a pénz nem a haverok zsebébe megy, hanem a koporsóra, sok szeggel!

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.