2016 végén jöhet a dugódíj

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.13. 08.30

Tarlós István főpolgármester szerint a dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége. Már dolgoznak a lehetséges zónahatárokon.

Tarlós István főpolgármester szerint a dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége. A Népszabadságnak adott interjújában a politikus emlékeztetett: a Demszky-kabinet a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, és ha nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat.


Tarlós kitért arra is, hogy jelen pillanatban parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését. A kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható. A BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés. Emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni.

Az útdíjjal kapcsolatban a főpolgármester azt mondta: neki is vannak fenntartásai, hogy a közszolgáltatást ellátó járművek, például a kék buszok fizessenek a város útjainak használatáért. Egyelőre tárgyalnak erről a kormánnyal.

Korábban mit mondott?

2012 júniusában Tarlós azt mondta, két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ehhez képest szűkebb pesti városmagra, a budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.

A fizetendő díjjal kapcsolatban akkor Tarlós jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 4-500 forintot fizethetne. Hozzátette ugyanakkor, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek körének megállapításában lesz nehéz megegyezni.

Korábban a Budapesti Közlekedési Központ 500 forintos alkalmankénti dugódíjban, és 10 ezer forintos bérletben gondolkodott. Elképzelhető milyen ellenállást váltana ki egy ilyen összegű dugódíj, most, hogy az M0-s jelentős része és az autópályák bevezető szakaszai is fizetőssé váltak a fővárosban. Azok évi 5000 forintból megválthatók, ehhez képest a napi 500 vagy havi 10000 forint jelentősen nagyobb összeg.

Olvasta? Magyar a Forma-1-ben!

(Forrás: MTI/Népszabadság/Vezess.hu)

Kommentek

  • Barca

    Szeretem ezt a politikusos nagymutatósdit! Demszky vezette be valójában :D Persze persze, de azért most ti akartok kérni érte 500Ft egy teljesen irreális zónahatárral (hungárikörút, mint belváros, jézus….). Lehetne ám múzeum/kis körút és 100Ft is ugye kedves tolvajok, csak akkor nincs miből lopni, meg stadiont építeni…
    Egyébként, hogy ezért a metróért kell bevezetni egy ilyen díjat? A ráköltött pénzből meg lehetett volna reformálni egész budapest közlekedését, helyette a 3 megállós horror áron épített 100e ember által használt metro miatt fizet majd félmillió autós dugódíjat! Csak gratulálni tudok!
    Ez is olyan igazi Magyar volt! Ez az igazi virtus!!

  • nemethgabor99

    Dugódíjat akarsz Tarlós?
    Majd ha nem lesznek Budapesten kátyúk, meg kráterek rengetege jó?
    Akkor talán beszélhetünk róla.
    Na majd akkor adok én neked olyan dugódíjat hogy megemlegeted!
    Hogy van neked még a pofádon bőr? Évente cserélek lengőkarokat,mert nem vagytok hajlandóak normális utat csinálni… De neked azért dugódíj kell mi? Nem én tartom el a migráns g*ciket,a hulladék BKV-t, és nektek se hízzon tovább a buxátok jó? Menjetek el dolgozni közmunkára sepregetni, ne minket, autósokat b*szogassatok ilyen hülyeségekkel.
    A pofám leszakad. Vezessétek be a DUGÓ díjat, addíg úgysem nyugszotok,de remélem a pénz nem a haverok zsebébe megy, hanem a koporsóra, sok szeggel!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.