Terepkupé a Volkswagentől

Konnektoros hibrid hajtáslánccal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.12. 08.00

Egyre közelebb araszol az új generációs Touareghez a Volkswagen. A Cross Coupé GTE az amerikai piacon előlegezi meg a modellt.

Négy évvel ezelőtt már láthattunk egy Volkswagen-emblémás terepkupé-tanulmányt: az akkori modell méretben a Tiguannál is kisebb volt, kerekeit pedig egy konnektorról is tölthető akkumulátorokkal szerelt, benzin-elektromos hibrid hajtáslánc hajtotta.
A mostani, új tanulmány kísértetiesen emlékeztet az eredetire, talán csak az izmos, duzzadó idomokat lapították hozzá a VW-szabványhoz; a cég új észak-amerikai formanyelveként emlegeti a Cross Coupé GTE dizájnját. Mégsem lehet összetéveszteni az egykori tanulmányt a mostanival, hiszen utóbbi érezhetően nagyobb: az amerikai terminológiában középkategóriásként emlegetett szabadidőjármű az bizony a VW-nél a Touareg osztálya – és valóban, a korábban már beharangozott, az MQB padlóra épülő, közelgő hétszemélyes SUV-ot előlegezi meg a Cross Coupé GTE. 
Nagyobb autóhoz nagyobb teljesítmény dukál. A PHEV hajtáslánc az egykori 262 helyett 360 lóerős – igaz, ez nem az ebből a szempontból kritikusabb elektromos komponensnek köszönhető. A két villanymotor továbbra is 54, illetve 115 lóerőt ad le, ellenben az európai koncepcióban dolgozó, 148 lóerős TSI blokk helyébe egy 280 lóerős, 3,6 literes V6-os erőforrás lépett.
A Cross Coupé GTE ezzel 6,3 másodperc körül éri el a 100 km/órát (0-97 km/h: 6,0 mp), végsebessége 209 km/óra. Teljes feltöltéssel 32 kilométert tud megtenni anélkül, hogy be kellene gyújtani a V6-ost. Ez jókora visszalépés a kisebb ős-tanulmányhoz képest, ami pontosan háromszor ennyire volt képes.
Cserébe külön sport üzemmóddal kényeztet a Cross Coupé: a nevét idéző GTE gombot megnyomva javul a gázreakció, fürgébb lesz a váltó és csökken a kormányrásegítés. A hajtáslánc csak ebben az üzemmódban éri el full teljesítményét.
A német terepkupé utasterében a Passatban elkezdett digitalizációs folyamatot fejtegeti tovább a Volkswagen: a műszerfal mellett a teljes középkonzoli vezérlőfelületet érintésérzékeny kijelzőkkel oldották meg.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.