Terepkupé a Volkswagentől

Konnektoros hibrid hajtáslánccal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.12. 08.00

Egyre közelebb araszol az új generációs Touareghez a Volkswagen. A Cross Coupé GTE az amerikai piacon előlegezi meg a modellt.

Négy évvel ezelőtt már láthattunk egy Volkswagen-emblémás terepkupé-tanulmányt: az akkori modell méretben a Tiguannál is kisebb volt, kerekeit pedig egy konnektorról is tölthető akkumulátorokkal szerelt, benzin-elektromos hibrid hajtáslánc hajtotta.
A mostani, új tanulmány kísértetiesen emlékeztet az eredetire, talán csak az izmos, duzzadó idomokat lapították hozzá a VW-szabványhoz; a cég új észak-amerikai formanyelveként emlegeti a Cross Coupé GTE dizájnját. Mégsem lehet összetéveszteni az egykori tanulmányt a mostanival, hiszen utóbbi érezhetően nagyobb: az amerikai terminológiában középkategóriásként emlegetett szabadidőjármű az bizony a VW-nél a Touareg osztálya – és valóban, a korábban már beharangozott, az MQB padlóra épülő, közelgő hétszemélyes SUV-ot előlegezi meg a Cross Coupé GTE. 
Nagyobb autóhoz nagyobb teljesítmény dukál. A PHEV hajtáslánc az egykori 262 helyett 360 lóerős – igaz, ez nem az ebből a szempontból kritikusabb elektromos komponensnek köszönhető. A két villanymotor továbbra is 54, illetve 115 lóerőt ad le, ellenben az európai koncepcióban dolgozó, 148 lóerős TSI blokk helyébe egy 280 lóerős, 3,6 literes V6-os erőforrás lépett.
A Cross Coupé GTE ezzel 6,3 másodperc körül éri el a 100 km/órát (0-97 km/h: 6,0 mp), végsebessége 209 km/óra. Teljes feltöltéssel 32 kilométert tud megtenni anélkül, hogy be kellene gyújtani a V6-ost. Ez jókora visszalépés a kisebb ős-tanulmányhoz képest, ami pontosan háromszor ennyire volt képes.
Cserébe külön sport üzemmóddal kényeztet a Cross Coupé: a nevét idéző GTE gombot megnyomva javul a gázreakció, fürgébb lesz a váltó és csökken a kormányrásegítés. A hajtáslánc csak ebben az üzemmódban éri el full teljesítményét.
A német terepkupé utasterében a Passatban elkezdett digitalizációs folyamatot fejtegeti tovább a Volkswagen: a műszerfal mellett a teljes középkonzoli vezérlőfelületet érintésérzékeny kijelzőkkel oldották meg.

Kommentek

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban az MAN Truck & Bus haszonjárműgyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.