Terepkupé a Volkswagentől

Konnektoros hibrid hajtáslánccal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.12. 08.00

Egyre közelebb araszol az új generációs Touareghez a Volkswagen. A Cross Coupé GTE az amerikai piacon előlegezi meg a modellt.

Négy évvel ezelőtt már láthattunk egy Volkswagen-emblémás terepkupé-tanulmányt: az akkori modell méretben a Tiguannál is kisebb volt, kerekeit pedig egy konnektorról is tölthető akkumulátorokkal szerelt, benzin-elektromos hibrid hajtáslánc hajtotta.
A mostani, új tanulmány kísértetiesen emlékeztet az eredetire, talán csak az izmos, duzzadó idomokat lapították hozzá a VW-szabványhoz; a cég új észak-amerikai formanyelveként emlegeti a Cross Coupé GTE dizájnját. Mégsem lehet összetéveszteni az egykori tanulmányt a mostanival, hiszen utóbbi érezhetően nagyobb: az amerikai terminológiában középkategóriásként emlegetett szabadidőjármű az bizony a VW-nél a Touareg osztálya – és valóban, a korábban már beharangozott, az MQB padlóra épülő, közelgő hétszemélyes SUV-ot előlegezi meg a Cross Coupé GTE. 
Nagyobb autóhoz nagyobb teljesítmény dukál. A PHEV hajtáslánc az egykori 262 helyett 360 lóerős – igaz, ez nem az ebből a szempontból kritikusabb elektromos komponensnek köszönhető. A két villanymotor továbbra is 54, illetve 115 lóerőt ad le, ellenben az európai koncepcióban dolgozó, 148 lóerős TSI blokk helyébe egy 280 lóerős, 3,6 literes V6-os erőforrás lépett.
A Cross Coupé GTE ezzel 6,3 másodperc körül éri el a 100 km/órát (0-97 km/h: 6,0 mp), végsebessége 209 km/óra. Teljes feltöltéssel 32 kilométert tud megtenni anélkül, hogy be kellene gyújtani a V6-ost. Ez jókora visszalépés a kisebb ős-tanulmányhoz képest, ami pontosan háromszor ennyire volt képes.
Cserébe külön sport üzemmóddal kényeztet a Cross Coupé: a nevét idéző GTE gombot megnyomva javul a gázreakció, fürgébb lesz a váltó és csökken a kormányrásegítés. A hajtáslánc csak ebben az üzemmódban éri el full teljesítményét.
A német terepkupé utasterében a Passatban elkezdett digitalizációs folyamatot fejtegeti tovább a Volkswagen: a műszerfal mellett a teljes középkonzoli vezérlőfelületet érintésérzékeny kijelzőkkel oldották meg.

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.