Ledobta a tetejét az Alfa 4C

Gyönyörű a Spider

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.12. 14.00

A tetőpanel eltávolításán és néhány apróságon kívül semmi nem változott. Mégis muszáj megénekelni a 4C Spidert, olyan ragyogóan néz ki, még akár sárgában is.

Oldalsó légbeömlőket alakítottak ki, csinosabbra szabták a fényszórókat, a motortér fedelére hőelvezető réseket vágtak, a hátsó szárnyat optimalizálták, a zárófényeket pedig LED-ekkel szerelték fel. Ezek a változások alighanem hamarosan a kupén is megjelennek, ám egyelőre csak a Spider sajátjai, és még látványosabbá teszik az eleve lenyűgöző autót.
A modell kétféle tetőszerkezettel lesz megvásárolható:  az egyik egy kiemelhető, nem összehajtható vászon szerkezet, míg a másik egy festetlen, nyers szénszálas panelből álló keménytető – mindkettőnek megvan a maga varázsa.
Mivel a 4C vázszerkezete eleve nem hagyományos, hanem szénszálas kompozit monocoque tepsi, a tető elhagyásából eredő szerkezeti gyengülést könnyebben tudták ellensúlyozni a mérnökök. Ez a tömeg alacsonyan tartása miatt fontos, és nem is kellett csalódnunk: a Spider mindössze 10 kilóval nehezebb a kupénál, így nem csorbul a vezetési élmény, amelyet a precíz futómű mellett a változatlanul átvett, 1,75 literes, 240 lóerős turbómotor garantál. A végsebesség 258 km/óra.
A 4C Spider négyféle új alufelnivel választható, a féknyereg szintén négy színben (fekete, piros, ezüst, sárga) kérhető. Vadonatúj a képeken is látható sárga fényezés (további hat választható); az utastérben hatféle árnyalat és kétféle üléskárpit bonyolítja a dolgot. 
A modell forgalmazása idén nyáron veszi kezdetét.

Rengeteg további kép vár a Galériában, kattints ide!

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.