Dakar 2015: Túl a sósivatagon

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.12. 12.15

A szaúdi Jazid Alradzsi nyerte a vasárnapot az autósok között, melyet Sebestyén Sándorék a 63. idővel zártak.

A szaúdi Jazid Alradzsi nyerte meg vasárnap az autósok között a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali 8. szakaszát, melyet Sebestyén Sándorék a 63. idővel zártak. Összetettben továbbra is az ezúttal harmadik Nasszer al-Attijah vezet a dél-afrikai Giniel de Villiers és Alradzsi előtt. Dési János tetemes hátránnyal, de végül sikeresen  célba ért a motorosok mezőnyében. 
Több második és harmadik hely után ezúttal az újonc Jazid Alradzsi kaparintotta meg a szakaszgyőzelmet, a 2015-ös versenyen első alkalommal, amely egyben az első nem MINI-s etapgyőzelem, és a Toyota idei legsikeresebb napja. A szombaton leggyorsabb Orlando Terranova 1 perc 12 másodpercet kapott ma, a harmadik idővel célba érő al-Attijah pedig 2 perc 36 másodpercet. Mögötte Giniel de Villiers, Krzysztof Holowcyzc és Nani Roma fért még be az első hatba.
A Peugeot utolsó reménysége, Stephane Peterhansel csak hetedik lett ugyan, de négy percen belül Alradzsihoz képest, így rendkívül sűrű volt az élmezőny.
A lenyűgöző Uyuni sósivatagban a magyar UNIQA Sandlander Team mindkét egység különösebb akadály nélkül teljesítette a kétnapos maratont, amely összességében közel 1400 kilométeres volt.
“A sósivatag tényleg gyönyörű – bár helyenként vizes – volt, a szakasz nagy része azonban inkább rázós utakból állt. A szombati szervoproblémánk megoldódott, úgy fogalmaznék, hogy a Jóisten megjavította, mert egyszer csak abbamaradt az olajszivárgás. Kuplungot és váltót azonban biztosan cserélünk a hétfői pihenőnapon, mert bár nagy baj nincs, nem bízom a véletlenre, sok van még hátra” – összegzett Sebestyén Sándor, aki a 63. helyre kormányozta be Toyotáját, az összetettben pedig a 64. helyen áll.
A másik sandlanderes egység – Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambadelger és Batbold Surendorj – a 65. helyen ért célba, az összetettben pedig a 63. helyen áll. A mongol pilótának tetszett a szakasz és elégedett az autó teljesítményével is. 
A kamionosoknál Eduard Nyikolajev nyolc szakaszból ötöt húzott be, és ezzel az eredménnyel a harmadik helyre jött fel az összetettben csapattársai, Margyejev és Karginov mögött, ráadásul tegnap 44 perces hátrányát 12 percre csökkentette.
A motorosok ma a kétnapos maratoni táv első részét teljesítették a pihenőnapról visszatérve, azt, amin tegnap az autósok már átrobogtak. Marc Coma sokáig vezetett, de végül a portugál Paulo Goncalves minimális, 14 másodperces különbséggel hamarabb futott be. A harmadik helyen Matthias Walkner is csupán fél percet kapott a győztestől.
A nyolcadik szakasz eredménye
Autók:
1. Jazid Alradzsi 3:26:49 
2. Orlando Terranova +1:12 
3. Nasszer al-Attijah +2:36 
 
Kamionok: 
1. Eduard Nyikolajev 3:25:47
2. Gerard De Rooy +11:16
3. Andrej Karginov +14:58
Motorok: 
1. Paulo Goncalves 3:56:00
2. Marc Coma +0:14
3. Matthias Walkner +0:30

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.