Autószerűbb a GM új generációs villanyszedánja

Nagyobb teljesítmény, több férőhely

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.12. 11.45

Friss formavilággal és továbbfejlesztett hajtáslánccal megérkezett a General Motors úttörő hatótávnövelős villanyautójának új generációja.

Leegyszerűsített felhasználás, megnövelt kapacitás: a Chevrolet Volt második generációja minden paraméterében túlmutat elődjén, ami voltaképpen alapvető elvárás minden modellváltás során.
Kezdjük a technológiailag legkevésbé releváns módosításokkal: a Voltra jellemző stíluselemek megtartása mellett az autó harmatfriss formavilágot kapott, amely ráadásul az eddigi négy helyett ötszemélyes utasteret rejt. Ezt nem részletezi a gyártó, és mivel továbbra is T-alakban helyezkednek el a padló alatt az akkumulátorok, arról lehet szó, hogy az akkuk hatásfokának javulásával számottevően kevesebb (288 helyett 192) cellából áll az új generációs csomag, amelyeket alacsonyabban helyezhettek el, így végül csak elfért az a plusz két lábfej az első ülések alatt.

4582 x 1809 x 1432 mm, 2694 mm tengelytáv, 301 literes csomagtartó. 1607 kg menetkész tömeg, 158 km/óra végsebesség.

Ennél nagyobb a jelentősége annak, hogy a módosítás révén mélyebbre került a tömegközéppont, illetve közel 10 kilogrammal csökkent az akkupakk tömege.
A Volt továbbra is két villanymotort alkalmaz, ám a kisebbik teljesítményű a korábbinál intenzívebben képes/hajlandó besegíteni a hajtásba, így 0-100 km/óra viszonylatban 7 százalékkal javult a modell gyorsítóképessége, a városban fontosabb 0-50 km/óra távon 19 százalékot hoz elődjén a Volt. A villanymotorok hatásfoka 12 százalékkal javult, a teljes hajtóegység tömege 45 kilogrammal kisebb, mint az elődmodellben. A Cadillac rövid életű elektromos kupéjában, az ELR-ben bevezetett technológia itt is tovább él: a kormánykerék mögött elhelyezett fülek meghúzásával fokozható a fékenergia-visszanyerés mértéke.

Jelzi az autó, ha nyitva maradt a töltőfedél

A töltés programozhatóságát is megváltoztatták, mostantól szabadabban beleszólhat a vevő, hogy mikor és milyen áramerősséggel kapja az áramot a Volt, az egész rendszert egy GPS-alapú helymeghatározó vezérli. A töltési folyamatról adott visszajelzések is finomodtak, mostantól egyértelműbben megállapítható, hogy melyik fázisban tart a rendszer. A töltőkábel hozzáférhetőségét is javították.
Ezek a módosítások elsősorban azok számára érdekesek, akik bosszankodtak első generációs Voltjuk hiányosságai miatt. Az viszont, hogy az eddigi 50 helyett 80 kilométerre nőtt a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság, amit követően bekapcsol az új fejlesztésű, 1,5 literes, 101 lóerős fedélzeti generátor (amely vélhetően ez esetben is képes közvetlenül hajtani a kerekeket), és további közel 600 kilométernyi távolság megtételét teszi lehetővé.

A fő műszer nem változott, új a 8 colos multimédiás monitor

Az új Volt nem csak villanyautóként, de autóként is előrébb tart, mint elődje: karosszéria-szerkezete nagyobb arányban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt, az aktív biztonsági rendszerek között pedig alapáras tolatókamera, dupla első térdlégzsák, valamint opciós sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő, ráfutásos ütközést megelőző és automata parkolásra képes rendszerek segítenek a vezetőnek. 

Kommentek

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.