Autószerűbb a GM új generációs villanyszedánja

Nagyobb teljesítmény, több férőhely

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.12. 11.45

Friss formavilággal és továbbfejlesztett hajtáslánccal megérkezett a General Motors úttörő hatótávnövelős villanyautójának új generációja.

Leegyszerűsített felhasználás, megnövelt kapacitás: a Chevrolet Volt második generációja minden paraméterében túlmutat elődjén, ami voltaképpen alapvető elvárás minden modellváltás során.
Kezdjük a technológiailag legkevésbé releváns módosításokkal: a Voltra jellemző stíluselemek megtartása mellett az autó harmatfriss formavilágot kapott, amely ráadásul az eddigi négy helyett ötszemélyes utasteret rejt. Ezt nem részletezi a gyártó, és mivel továbbra is T-alakban helyezkednek el a padló alatt az akkumulátorok, arról lehet szó, hogy az akkuk hatásfokának javulásával számottevően kevesebb (288 helyett 192) cellából áll az új generációs csomag, amelyeket alacsonyabban helyezhettek el, így végül csak elfért az a plusz két lábfej az első ülések alatt.

4582 x 1809 x 1432 mm, 2694 mm tengelytáv, 301 literes csomagtartó. 1607 kg menetkész tömeg, 158 km/óra végsebesség.

Ennél nagyobb a jelentősége annak, hogy a módosítás révén mélyebbre került a tömegközéppont, illetve közel 10 kilogrammal csökkent az akkupakk tömege.
A Volt továbbra is két villanymotort alkalmaz, ám a kisebbik teljesítményű a korábbinál intenzívebben képes/hajlandó besegíteni a hajtásba, így 0-100 km/óra viszonylatban 7 százalékkal javult a modell gyorsítóképessége, a városban fontosabb 0-50 km/óra távon 19 százalékot hoz elődjén a Volt. A villanymotorok hatásfoka 12 százalékkal javult, a teljes hajtóegység tömege 45 kilogrammal kisebb, mint az elődmodellben. A Cadillac rövid életű elektromos kupéjában, az ELR-ben bevezetett technológia itt is tovább él: a kormánykerék mögött elhelyezett fülek meghúzásával fokozható a fékenergia-visszanyerés mértéke.

Jelzi az autó, ha nyitva maradt a töltőfedél

A töltés programozhatóságát is megváltoztatták, mostantól szabadabban beleszólhat a vevő, hogy mikor és milyen áramerősséggel kapja az áramot a Volt, az egész rendszert egy GPS-alapú helymeghatározó vezérli. A töltési folyamatról adott visszajelzések is finomodtak, mostantól egyértelműbben megállapítható, hogy melyik fázisban tart a rendszer. A töltőkábel hozzáférhetőségét is javították.
Ezek a módosítások elsősorban azok számára érdekesek, akik bosszankodtak első generációs Voltjuk hiányosságai miatt. Az viszont, hogy az eddigi 50 helyett 80 kilométerre nőtt a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság, amit követően bekapcsol az új fejlesztésű, 1,5 literes, 101 lóerős fedélzeti generátor (amely vélhetően ez esetben is képes közvetlenül hajtani a kerekeket), és további közel 600 kilométernyi távolság megtételét teszi lehetővé.

A fő műszer nem változott, új a 8 colos multimédiás monitor

Az új Volt nem csak villanyautóként, de autóként is előrébb tart, mint elődje: karosszéria-szerkezete nagyobb arányban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt, az aktív biztonsági rendszerek között pedig alapáras tolatókamera, dupla első térdlégzsák, valamint opciós sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő, ráfutásos ütközést megelőző és automata parkolásra képes rendszerek segítenek a vezetőnek. 

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.