Jövő hétfőn kisebb, a közúti és a gyalogos forgalmat érintő korlátozásokkal elkezdődnek a Széll Kálmán (korábbi Moszkva) tér felújításának munkái, a teljes rekonstrukció 2016 februárjában fejeződhet be.

A Széll Kálmán tér rekonstrukciójának előkészítő közterületi munkái jövő hétfőn kezdődnek el: a Margit körút irányából a Krisztina körút felé csak két sávon lehet majd balra kanyarodni, a jobb szélső kanyarodósávot az építkezés miatt lezárják, azt nem lehet igénybe venni. Emiatt a Margit körúton a Széll Kálmán tér felé torlódások várhatóak, ezért kérik, hogy aki teheti, ne ebből az irányból közelítse meg a teret.


A Krisztina körutat keresztező gyalogos-átkelőhelyen ideiglenes középszigetet – azaz a zebra közepére forgalomtechnikai okokból járdaszigetet – építenek, ezért a Krisztina körút felé balra kanyarodóknak sávelhúzásra kell számítaniuk. Január 11-én, vasárnap napközben a kivitelező már a másnaptól érvényes forgalmi rend előkészületeit végzi a helyszínen.

A Széll Kálmán tér belső, gyalogos területén is megkezdődnek a felújítás látható előkészületei: elbontják a régi, nem használt hurokvágányon – azaz az egykori 56-os villamos fordulóján – belül álló szökőkutat, valamint az 59-es és a 61-es villamos peronja melletti gombákat.

A jelentősebb közösségi közlekedési változások, főként a villamosforgalmat érintő korlátozások a január 17-18-i hétvégén kezdődnek, és több ütemben várhatóan nyárig tartanak. A rekonstrukció befejezéséig a teret érintő vagy keresztező busz- és villamosjáratok közlekedése is több alkalommal változik majd. A Széll Kálmán téri metróállomást ebben az időszakban várhatóan egy alkalommal lezárják, ekkor néhány napig a szerelvények megállás nélkül haladnak majd át az állomáson.

A Széll Kálmán tér felújítására nettó 5,3 milliárd forintos – kormányzati, uniós és fővárosi – forrás áll rendelkezésre. A tér rekonstrukciójához szorosan kapcsolódik a budai fonódó villamoshálózat kiépítése. A munkák összehangolásával jövő tavaszra a Frankel Leó utca és a Margit körút között megépített villamosvágány-átkötésnek köszönhetően átjárható villamospálya létesül az immár megújult Széll Kálmán tér és Óbuda között, azaz lehetőség nyílik új, hosszú villamosvonalak létrehozására.

Annak érdekében, hogy a forgalomkorlátozások a szükséges legkisebb mértékben és ideig akadályozzák a környék közlekedését, a 4-es és a 6-os villamos egyes pályaszakaszainak halaszthatatlan felújítását is Széll Kálmán tér felújításának idejére időzítették, továbbá ugyanebben az időszakban végzik el a Margit híd egyes garanciális javítási munkáit.

(Forrás: MTI)