Gyártani fogják a Range Rover kabriót!

Jöhet a vászontetős Evoque

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.09. 13.00

Három év várakozás után úgy tűnik, végre megvalósul a szabadidőpiac egyik legizgalmasabb koncepciója: még idén piacra kerülhet a Range Rover Evoque kabrió.

A Range Rover még 2012-ben mutatta be az Evoque Convertible tanulmányt, és bár a fogadtatás egyértelműen pozitív volt, a cég idáig rágódott a kérdésen – értelemszerűen nem műszaki, hanem eladhatóságai aggályaik voltak a típussal kapcsolatban.
Joggal, tegyük hozzá gyorsan, hiszen míg a vadászati és katonai célokra készülő, keményvonalas típusok körében elfogadott és gyakori a tetőtlenítés, a szabadidőjárművek piacán jelenleg senki nem kínál lenyitható tetejű modellt – nyilván nem véletlenül.
Az azóta eltelt három évben azonban változott a gazdasági környezet, így a Land Rover mégis vállalata a kockázatot, sőt, különösen az USA piacán jelentős keresletre számítanak. A sorozatgyártású modell már a nyár derekán bemutatkozhat, éppen elcsípve a kabriószezon végét.
Az elképzelések szerint a sorozatgyártású modell alapvetően azonos lesz az egykori tanulmánnyal (képeinken). A nehéz, ormótlan keménytető helyett marad a vászontető, amellyel megőrizhető az Evoque kupés sziluettje. A tető nyitott állapotában teljesen eltűnik majd egy takarófedél alatt, így ekkor is érvényesül a modell vonalvezetése.
A fejlesztés feltétele, hogy az Evoque vászontetővel is megőrizze elismerésre méltó terepalkalmasságát; ehhez kellően merev karosszériát kell kidolgozniuk a mérnököknek, ám kistömegű anyagok felhasználásával nem kell jelentős tömegnövekedéstől tartanunk.
A terepalkalmasságnak az is fontos feltétele, hogy az alaphelyzetben rejtett, szükség esetén kiugró borulásvédő kereteket ne aktiválja egy-egy kemény terepszakasz.
Ha kész a kabrió, azzal sem lesz még teljes az Evoque családja, a gyár ugyanis négy modellből álló kínálatban gondolkodik – a negyedik vélhetően nem egy új karosszériakivitel, hanem a korábban beharangozott, sportos modellváltozat lesz majd.
A kabrió egyébként már megkaphatja a ráncfelvarrásra megérett modell új motorjait, amelyek az XE szedánban debütáló, új Ingenium családból származnak majd.
Egy amerikai cég a Range Roverből gyárt félkabriót: a Newport Range Rover nem igazán adja ki a formát, viszont legalább van.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.