Elkészült a tökéletes családi jármű?

Sportos is, tágas is

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.09. 10.00

587 literes csomagtér a családnak, 280 lóerő a papának: ha nem futja a VW Golf R Variantra, a SEAT Leon ST Cupra lehet a családi béke záloga.

Vajon a Škoda Octavia RS és a Volkswagen Golf R Variant mellett osztanak-e lapot a piacon egy ugyanazon műszaki alapokon nyugvó, hasonló karakterű kombinak? Persze, hiszen előbbi csak 220 lóerős, utóbbi meg 300, hatalmas a lyuk a kettő között.
Pontosan ez a gondolat hívta életre a SEAT Leon Cuprát, amely rögtön kétféle teljesítményszinten volt elérhető: alapkivitelben 265, csúcsverzióban 280 büszke lóerővel. Most ennek a hajtásláncát beműtötték a kombi karosszériába, és így megszületett a VW-csoport harmadik családi sportautója.
Bár hivatalosan csak márciusban  mutatják be, az előzetes információk is eléggé részletesek – nincs is mit titkolnia a gyárnak, hiszen az ST kombimodell éppúgy régi ismerős, mint az eddig három- és ötajtós kivitelben kínált Cupra sportverzió.
A négyhengeres, kétliteres benzinmotor 350 Nm nyomatéka mellé, ahogy említettük, 265 vagy 280 lóerő társul. Utóbbi DSG váltóval 6,0, kézivel 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, a gyengébbik verzió pontosan egy tizeddel lassabb mindkét konfigurációban. A végsebesség minden esetben 250 km/óra.
Míg a Golf R mind a négy kerekén keresztül küldi az aszfaltra erejét, a Leon megmaradt fronthajtásúnak – így diadalmaskodhatott a Nürburgringen. legalábbis átmenetileg. Nem szimpla FWD hajtásképletről van azonban szó, részlegesen önzáró differenciálmű zabolázza a nyomatékot, a felfüggesztés adaptív, akárcsak a kormány.
Az alapverzió 18, a 280 lovas 19 colos kerekeket kap, utóbbi feliratos féknyergeiről, tetőspoileréről  és fekete külső tükreiről is felismerhető. Minden esetben alapáras a LED fényszóró, az Alcantara kormány és a 6,5 colos érintőképernyős multimédiás rendszer.

Kommentek

  • KoboldInside

    Tetszik! Csomagoljátok!

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.