Vajon a Škoda Octavia RS és a Volkswagen Golf R Variant mellett osztanak-e lapot a piacon egy ugyanazon műszaki alapokon nyugvó, hasonló karakterű kombinak? Persze, hiszen előbbi csak 220 lóerős, utóbbi meg 300, hatalmas a lyuk a kettő között.
Pontosan ez a gondolat hívta életre a SEAT Leon Cuprát, amely rögtön kétféle teljesítményszinten volt elérhető: alapkivitelben 265, csúcsverzióban 280 büszke lóerővel. Most ennek a hajtásláncát beműtötték a kombi karosszériába, és így megszületett a VW-csoport harmadik családi sportautója.
Bár hivatalosan csak márciusban  mutatják be, az előzetes információk is eléggé részletesek – nincs is mit titkolnia a gyárnak, hiszen az ST kombimodell éppúgy régi ismerős, mint az eddig három- és ötajtós kivitelben kínált Cupra sportverzió.
A négyhengeres, kétliteres benzinmotor 350 Nm nyomatéka mellé, ahogy említettük, 265 vagy 280 lóerő társul. Utóbbi DSG váltóval 6,0, kézivel 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, a gyengébbik verzió pontosan egy tizeddel lassabb mindkét konfigurációban. A végsebesség minden esetben 250 km/óra.
Míg a Golf R mind a négy kerekén keresztül küldi az aszfaltra erejét, a Leon megmaradt fronthajtásúnak – így diadalmaskodhatott a Nürburgringen. legalábbis átmenetileg. Nem szimpla FWD hajtásképletről van azonban szó, részlegesen önzáró differenciálmű zabolázza a nyomatékot, a felfüggesztés adaptív, akárcsak a kormány.
Az alapverzió 18, a 280 lovas 19 colos kerekeket kap, utóbbi feliratos féknyergeiről, tetőspoileréről  és fekete külső tükreiről is felismerhető. Minden esetben alapáras a LED fényszóró, az Alcantara kormány és a 6,5 colos érintőképernyős multimédiás rendszer.