A BMW annak idején elsőként bocsátott forgalomba lézerfényszóróval szerelt gépkocsit (bár az Audi ezt alighanem vitatná), most pedig máris a második generációs megoldás szériagyártásán dolgoznak.
A most bemutatott, új fényforrás akár 600 méterre képes elvilágítani. A vakításmentes aktív fényszóróvezérlés funkcióval felvértezett, ezért alapvetően akár állandóan távolsági módban üzemeltethető rendszer fineszes trükköket is tud. 
A műholdas navigációs rendszer parancsait követve például képes előre bevilágítani a kanyarokba, illetve akár 100 méterről képes megvilágítani egyes tereptárgyakat, akadályokat az úttesten – pont úgy, ahogy azt az Auditól láthattuk korábban. 
A hagyományos fényforrásoknál nagyságrendekkel takarékosabb lézerlámpa további funkcióként képes az úttestre vetíteni a vezetőt segítő információkat, így sötétben még kevésbé oszlik meg a sofőr figyelme, mint ha head-up kijelzőt használna. 
Az új technológia új esztétikumot is hoz: a hagyományos glória-fények helyett kék keretek jelennek meg a lámpatestben; az i8-asból ismerős kialakítás a BMW M4-nek is jól áll.
A tanulmányautón egyébként nem csak elöl, de hátul is újszerű fényforrások világítanak: a szerves LED-ek (OLED) hártyavékony rétegből bocsátják ki a fényt, ami új távlatokat nyit a formatervezők előtt; a helyzet- és irányjelzőknél egyaránt alkalmazott technológia alig másfél milliméter vastag lámpatestet eredményez.
Egy másik, i3 alapú tanulmányautón az autonóm közlekedést segítő, szintén lézer alapú technológiáját demonstrálta a BMW. Az autón elöl, hátul és kétoldalt elhelyezett, összesen négy darab lézeres érzékelő folyamatosan pásztázza a jármű környezetét, precízen felmérve az akadályokat, és így képes nem csak az apró koccanásokat elkerülni, de önműködően parkolóhelyet keresni és leparkolni – ha pedig ismét indulni szeretnénk, okos óránk segítségével egy egyszerű szóbeli paranccsal visszahívhatjuk az autót.

Centiméteres pontosságú manőverezés a lézeres távolságmérőkkel