Előre gondolkodik a Honda tempomatja

A CR-V-n debütál a technológia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.08. 11.00

Új funkcionalitással gazdagította sebességtartó funkcióját a Honda. A rendszer képes megjósolni bizonyos veszélyhelyzeteket.

Újabb betűszót leszünk kénytelenek megtanulni: az i-ACC az előrelátás képességével egészítik ki a távolságtartó sebességszabályozó rendszerek funkcionalitását. A Honda által kifejlesztett rendszer felismeri, ha egy autó készül elénk vágni a forgalomban, és megfelelően alkalmazkodik a kialakuló helyzethez.
Az i-ACC rendszer kamera és radar segítségével méri fel a forgalomban részt vevő járművet pozícióját, nem csak közvetlenül előttünk, hanem a szomszédos sávokban, illetve az út szélén mozgó vagy álló járműveket is figyelve, majd azok egymáshoz viszonyított, változó helyzetét felmérve kiszámítja annak a valószínűségét, hogy valamelyik be fog sorolni a mi sávunkba, és így előre megkezdheti az elkerülő manővert.
A hagyományos távolságtartó radarok ilyen esetben hirtelen fékezéssel reagálnak, hiszen hirtelen lecsökken a hosszirányú követési távolság. Ezzel szemben az új i-ACC berendezés már akár öt másodperccel korábban felismeri a közelgő forgalmi helyzetet, és fokozatos lassításba foghat még azelőtt, hogy a vezető tudná, mi fog történni. A manőver enyhe fékezéssel  és a műszerfalon felvillanó tájékoztató jelzéssel indul. Ezt követően a rendszer fokozza a fékerőt, hogy fenntartsa a biztonságos követési távolságot.
Az i-ACC rendszert a Honda japán és európai K+F csapatai fejlesztették ki, kifejezetten az európai piacra, ahol az autóvezetők viselkedését modellező algoritmust is kidolgozták. A berendezés prototípusát először 2012-ben mutatták be a szakmának.
A rendszer a 2015-ös évjáratú, megújult CR-V modell csúcskivitelén debütál.

Kommentek

  • menõmanó

    Nekem nem szimpatikusak ezek a rendszerek, de biztos valakinek szüksége van rá.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.