Előre gondolkodik a Honda tempomatja

A CR-V-n debütál a technológia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.08. 11.00

Új funkcionalitással gazdagította sebességtartó funkcióját a Honda. A rendszer képes megjósolni bizonyos veszélyhelyzeteket.

Újabb betűszót leszünk kénytelenek megtanulni: az i-ACC az előrelátás képességével egészítik ki a távolságtartó sebességszabályozó rendszerek funkcionalitását. A Honda által kifejlesztett rendszer felismeri, ha egy autó készül elénk vágni a forgalomban, és megfelelően alkalmazkodik a kialakuló helyzethez.
Az i-ACC rendszer kamera és radar segítségével méri fel a forgalomban részt vevő járművet pozícióját, nem csak közvetlenül előttünk, hanem a szomszédos sávokban, illetve az út szélén mozgó vagy álló járműveket is figyelve, majd azok egymáshoz viszonyított, változó helyzetét felmérve kiszámítja annak a valószínűségét, hogy valamelyik be fog sorolni a mi sávunkba, és így előre megkezdheti az elkerülő manővert.
A hagyományos távolságtartó radarok ilyen esetben hirtelen fékezéssel reagálnak, hiszen hirtelen lecsökken a hosszirányú követési távolság. Ezzel szemben az új i-ACC berendezés már akár öt másodperccel korábban felismeri a közelgő forgalmi helyzetet, és fokozatos lassításba foghat még azelőtt, hogy a vezető tudná, mi fog történni. A manőver enyhe fékezéssel  és a műszerfalon felvillanó tájékoztató jelzéssel indul. Ezt követően a rendszer fokozza a fékerőt, hogy fenntartsa a biztonságos követési távolságot.
Az i-ACC rendszert a Honda japán és európai K+F csapatai fejlesztették ki, kifejezetten az európai piacra, ahol az autóvezetők viselkedését modellező algoritmust is kidolgozták. A berendezés prototípusát először 2012-ben mutatták be a szakmának.
A rendszer a 2015-ös évjáratú, megújult CR-V modell csúcskivitelén debütál.

Kommentek

  • menõmanó

    Nekem nem szimpatikusak ezek a rendszerek, de biztos valakinek szüksége van rá.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.