Előre gondolkodik a Honda tempomatja

A CR-V-n debütál a technológia

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.08. 11.00

Új funkcionalitással gazdagította sebességtartó funkcióját a Honda. A rendszer képes megjósolni bizonyos veszélyhelyzeteket.

Újabb betűszót leszünk kénytelenek megtanulni: az i-ACC az előrelátás képességével egészítik ki a távolságtartó sebességszabályozó rendszerek funkcionalitását. A Honda által kifejlesztett rendszer felismeri, ha egy autó készül elénk vágni a forgalomban, és megfelelően alkalmazkodik a kialakuló helyzethez.
Az i-ACC rendszer kamera és radar segítségével méri fel a forgalomban részt vevő járművet pozícióját, nem csak közvetlenül előttünk, hanem a szomszédos sávokban, illetve az út szélén mozgó vagy álló járműveket is figyelve, majd azok egymáshoz viszonyított, változó helyzetét felmérve kiszámítja annak a valószínűségét, hogy valamelyik be fog sorolni a mi sávunkba, és így előre megkezdheti az elkerülő manővert.
A hagyományos távolságtartó radarok ilyen esetben hirtelen fékezéssel reagálnak, hiszen hirtelen lecsökken a hosszirányú követési távolság. Ezzel szemben az új i-ACC berendezés már akár öt másodperccel korábban felismeri a közelgő forgalmi helyzetet, és fokozatos lassításba foghat még azelőtt, hogy a vezető tudná, mi fog történni. A manőver enyhe fékezéssel  és a műszerfalon felvillanó tájékoztató jelzéssel indul. Ezt követően a rendszer fokozza a fékerőt, hogy fenntartsa a biztonságos követési távolságot.
Az i-ACC rendszert a Honda japán és európai K+F csapatai fejlesztették ki, kifejezetten az európai piacra, ahol az autóvezetők viselkedését modellező algoritmust is kidolgozták. A berendezés prototípusát először 2012-ben mutatták be a szakmának.
A rendszer a 2015-ös évjáratú, megújult CR-V modell csúcskivitelén debütál.

Kommentek

  • menõmanó

    Nekem nem szimpatikusak ezek a rendszerek, de biztos valakinek szüksége van rá.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nemcsak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.