Nincs tovább: itt a Defender búcsúszériája

Kilométeres homokrajzzal köszön le a legenda

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.07. 14.00

Három limitált példányszámú különkiadással búcsúztatja ikonikus modelljét a Land Rover. A Defender idén decemberben befejezi pályafutását.

Egyik szemünk sír, és igazából a másik is: hiába az észérvek, a világ szegényebb lesz a Defender nélkül. Persze alighanem ugyanezt mondták a Series I (1948-58), II (1958-71) és III (1971-85) modellek rajongói is, amikor a klasszikus modellt felváltotta az a puhány külsejű, komfortos valami, ami most, 32 év után szintén a süllyesztőbe kerül.
Keressünk tehát inkább egy harmadik szemet, ami tud örülni az eljövendő új modellnek, és amíg az megjelenik, intsünk búcsút a legendás Definek három limitált típussal.
A Defender Heritage Edition a legkorábbi ősök előtt tiszteleg, különleges zöld fényezése és fehér tetőlemeze mellett archaizáló hűtőmaszkot és az ős-Land Rover rendszámát idéző HUE 166 grafikai díszítést kapott. 
A 400 példányban készülő álveteránhoz képest kifejezetten sok, 600 darabot gyártanak a Defender Adventure Editionből, amely a múlt helyett a jelen praktikus problémáira keres megoldást: extra hasvédelem, Goodyear MT/R terepabroncsok, egyedi matricák és bőr kárpitozás járul hozzá a strapabíró hangulathoz.
A limitált szériák leglimitáltabbika a Defender Autobiography Edition, amelyből mindössze 80 darabot gyártanak, kétszínű fényezéssel, LED-es fényszórókkal és igényes bőr üléskárpitozással. A csúcsmodell motorjának teljesítménye 122 helyett 150 lóerő lesz, a nyomaték 360-ról 400 Nm-re nő. A luxus-Defit egyedül rövid tengelytávú kombi, azaz 90-es Station Wagon kivitelben forgalmazzák; míg az olcsóbb és kevésbé exkluzív sorstársak 110-es kivitelben is kaphatók.
Az újdonságok tiszteletére egyébként egy külön geget is bevállalt  a Land Rover: egykilométeres Defi-rajzot karcoltak az észak-nyugat walesi Anglesey tengerparti homokjába; a különleges alkotáshoz hat darab, különböző korokból származó Land Rovert használtak.
Az utódról egyébként vajmi keveset lehet eddig tudni. Még tavaly annyit árultak el a gyár képviselői, hogy az eredeti modellek értékeihez híven tartós, megfizethető, strapabíró modellt fejlesztenek, a DC 100 formatanulmányhoz azonban semmi köze nem lesz az újoncnak.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.