Nincs tovább: itt a Defender búcsúszériája

Kilométeres homokrajzzal köszön le a legenda

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.07. 14.00

Három limitált példányszámú különkiadással búcsúztatja ikonikus modelljét a Land Rover. A Defender idén decemberben befejezi pályafutását.

Egyik szemünk sír, és igazából a másik is: hiába az észérvek, a világ szegényebb lesz a Defender nélkül. Persze alighanem ugyanezt mondták a Series I (1948-58), II (1958-71) és III (1971-85) modellek rajongói is, amikor a klasszikus modellt felváltotta az a puhány külsejű, komfortos valami, ami most, 32 év után szintén a süllyesztőbe kerül.
Keressünk tehát inkább egy harmadik szemet, ami tud örülni az eljövendő új modellnek, és amíg az megjelenik, intsünk búcsút a legendás Definek három limitált típussal.
A Defender Heritage Edition a legkorábbi ősök előtt tiszteleg, különleges zöld fényezése és fehér tetőlemeze mellett archaizáló hűtőmaszkot és az ős-Land Rover rendszámát idéző HUE 166 grafikai díszítést kapott. 
A 400 példányban készülő álveteránhoz képest kifejezetten sok, 600 darabot gyártanak a Defender Adventure Editionből, amely a múlt helyett a jelen praktikus problémáira keres megoldást: extra hasvédelem, Goodyear MT/R terepabroncsok, egyedi matricák és bőr kárpitozás járul hozzá a strapabíró hangulathoz.
A limitált szériák leglimitáltabbika a Defender Autobiography Edition, amelyből mindössze 80 darabot gyártanak, kétszínű fényezéssel, LED-es fényszórókkal és igényes bőr üléskárpitozással. A csúcsmodell motorjának teljesítménye 122 helyett 150 lóerő lesz, a nyomaték 360-ról 400 Nm-re nő. A luxus-Defit egyedül rövid tengelytávú kombi, azaz 90-es Station Wagon kivitelben forgalmazzák; míg az olcsóbb és kevésbé exkluzív sorstársak 110-es kivitelben is kaphatók.
Az újdonságok tiszteletére egyébként egy külön geget is bevállalt  a Land Rover: egykilométeres Defi-rajzot karcoltak az észak-nyugat walesi Anglesey tengerparti homokjába; a különleges alkotáshoz hat darab, különböző korokból származó Land Rovert használtak.
Az utódról egyébként vajmi keveset lehet eddig tudni. Még tavaly annyit árultak el a gyár képviselői, hogy az eredeti modellek értékeihez híven tartós, megfizethető, strapabíró modellt fejlesztenek, a DC 100 formatanulmányhoz azonban semmi köze nem lesz az újoncnak.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.