Építs ingyen Toyota hidrogénautót!

Szabadon felhasználhatók a vonatkozó licencek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.07. 09.00

A Toyota jogdíjmentesen átadja bárkinek a hidrogén-üzemanyagcellás járművekhez kötődő szabadalmait, csak hogy terjedjen a technológia. Illetve nem bárkinek, de ingyen.

A hidrogén-üzemanyagcellás járműtechnológiák elterjedésének ugyanaz a gátja, mint az akkumulátoros villanyautókénak, épp csak hatványozottan: drága a know-how, és nem létezik az üzemeltetéshez szükséges töltőinfrastruktúra.
Mivel a dolgok jelenlegi állása szerint évtizedekbe, de legalábbis hosszú évekbe telhet, míg érdemi növekedésre számíthatunk, a Toyota lenyelte a békát, és komoly gesztust tett a H2-közösség felé: minden vonatkozó szabadalmáról lemondott, pontosabban lehetővé tette azok ingyenes, jogdíjmentes felhasználását.
Összesen mintegy 5680 szabadalmi bejegyzésről van szó, amelyek elsősorban három fő témakörre (üzemanyagcella-kötegek, nagynyomású hidrogéntartályok és üzemanyagcellás rendszereket vezérlő technológiák) vonatkoznak.
Annyi csavar van azért a dologban, hogy a Toyota nem csak úgy kidobja a placcra szellemi tulajdonjogait: azokat szerződés alapján bocsátja az arra érdemes érdeklődők rendelkezésére. A járműtechnológiai licenciák használatát hozzávetőlegesen 2020-ig (azaz a technológia bevezetési fázisának várható végéig) biztosítja, a töltőinfrastruktúrára vonatkozó bejegyzéseket időkorlát nélkül teszi elérhetővé.
Japánban már megvásárolható a Toyota első, sorozatgyártású üzemanyag-cellás gépkocsija, a Mirai, amiről itt olvashatsz részletesen.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.