Tavaly október végén történelmet írt az Audi, amikor a Hockenheimringen 120 km/óra körüli átlagot diktálva autózott úgy, hogy egyetlen árva lélek sem volt a fedélzetén.
A sofőrt ezúttal nem nélkülözhették, hiszen közúton haladt az autó, de a Szilícium-völgytől Las Vegasig tartó, 901 kilométeres út ‘túlnyomó részét’ emberi beavatkozás nélkül tette meg az autó.
Ez volt egyébként az eddigi leghosszabb egybefüggő út, amelyet az Audi autonóm járművei közúton megtettek. A kirándulás fontos adatokkal szolgált a fejlesztőknek, de hogy a publicitási érték se vesszen kárba, civileket ültettek be az autókba, akik 160 kilométerenként váltották egymást az autópályákon, a városi szakaszokon, a dugókban.
Az autó egyként szériakész, illetve szériagyártású érzékelőkkel működik, ezzel is jelezve, hogy az autonóm közlekedés technológiai szempontból közelebb áll a megvalósuláshoz, mint jogi tekintetben. A nagy hatótávolságú radarokat alkalmazó adaptív tempomat és sávbantartó technológiák mellett közepes hatótávolságú radarok figyelik 360 fokban a jármű közvetlen környezetét, míg az álló és mozgó tárgyak pontos felmérésében elöl és hátul elhelyezett lézerek segítenek. 
Az így nyert adatok verifikációját elöl és hátul két-két kamera végzi, míg az új generációs Audi Q7-ben debütáló 3D-s, nagyfelbontású kamera a környező forgalmat felügyeli.
A tanulmányautó akár 110 km/óra sebességig képes helyettesíteni a hús-vér sofőrt. A jármű alkalmas az önálló sávváltásra  és előzésre, emberi beavatkozás nélkül dönt a gyorsításról és lassításról. Ha autópályán kell sávot váltania, a jármű előbb felveszi a forgalom ritmusát, és így végzi el a manővert, a sávok közötti cikázás tehát még nem megy neki – ne is menjen, tegyük hozzá gyorsan.
Amikor a jármű autonóm képességeinek határához ér (például városban), időben figyelmezteti a vezetőt a szélvédő alján felvillanó, színes LED-ekkel, a műszerparkban megjelenő piktogrammal, valamint hangjelzéssel.
Az A7 mellett egyébként a korábban bemutatott Prologue kupétanulmányt is autonóm túrára küldte az Audi. További fontos változás, hogy a 4.0 V8 benzinmotorhoz egy villanymotort is hozzácsaptak. A teljesítmény így 605-ről 677 LE-re nőtt. Az átlagfogyasztás az eddig 8,6 helyett 7,9 liter, a 0-100-as gyorsulás szintideje 3,7-ről 3,5 másodpercre csökkent.