Fordulatokkal teli volt a Dakar második versenynapja. A leghosszabb szelektív szakasz nem csupán a pilóták képességeit tette próbára, hanem megtépázta az autókat is. A Sandlander Team három versenyautója sem úszta meg: hajnalban értek a táborba, hosszas hibalistával, és összesen hat defekttel.
“Nagyon nehéz nap volt, nemcsak az 518 kilométeres trükkös mért szakasz miatt, hanem a hőség miatt is. Szinte izzott minden az autóban, pokoli volt. A motor hengerfejes lett és másokkal együtt órákat töltöttünk el a pálya utolsó részén, igyekeztünk segíteni egymásnak. A pályán hatalmas szélvihar volt, amit ellapátoltunk az autó alól, az egyből visszajött” – nyilatkozta Sebestyén Sándor.
A 40-42 fokos külső hőmérséklet megviselte a mongol Namchin Lkhamaaék elektromos rendszerét, a versenyzők szinte szaunában töltötték a napot, felforrt a hűtővizük, egy fa kiütötte a szélvédőjüket. Akadt gond az első hajtással is, amit részben megjavítottak maguknak, a munka nagy része azonban a sandlanderes szerelőkre vár. A trió a 108. helyről indulhat tovább.
Szintén az elektronika keserítette meg a Szaller Zoltán vezette hátvédautó életét: a versenyzők megálltak egy defekt miatt, majd nem indult újra a motor a 400. versenykilométernél, egy laza homokos szakasz kellős közepén. A javítás hosszú órákat vett igénybe a rutinos egységnek, amely – szinte érkezés után egyszerre – 119.-ként hagyhatja el a bivakot.
A mai napon (a harmadik szakaszon) 550 kilométeres össztávból 284 kilométernyi mért szakasz várható San Juan és Chilecito között, a pályán sziklák és folyóátkelések nehezítik az autósok dolgát, de állítólag ez az egyik legkönnyebben teljesíthető szakasz, és a legrövidebb is.
A vörös földutak meredek csúcsokkal és kanyonokkal párosulva kísérik át a Dakar mezőnyét Argentína egyik legszebb vidékén. A motorosoknak és a quadosoknak azonban nagyobb kihívást fog jelenteni a sziklákkal és kövek ezreivel tarkított harmadik nap.
A tegnapi nap videós összefoglalói:


Al-Attijah hiába nyerte meg az első szakaszt, sebességtúllépés miatt kétperces időbüntetést kapott, ami miatt a hetedik helyre csúszott vissza, tegnap azonban ellentmondást nem tűrően állt az élre. Hibátlanul vezetett, míg legközelebbi riválisai időt vesztettek.
A MINI katari pilótája nyolc percet vert a második helyen beérkező Giniel de Villiers-re, őt pedig a holland Bernhard ten Brinke és a lengyel Krzysztof Holowczyc követi. Robby Gordon a második ellenőrzőpontig már 50 perc hátrányban volt, a napot az élen kezdő Orlando Terranova pedig az utolsó kilométereken eltévedt, ami nem kevesebb mint 20 percébe került. Még rosszabbul járt Stephane Peterhansel, akinek Peugeot-jában a második mért szakaszon kettes fokozatban ragadt a váltó, így bő egy órát vesztett. 

A 2. szakasz leggyorsabb versenyzői

Autósok:
1. Nasszer al-Attijah (katari, Mini) 5:04:50 óra
2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 8:30 perc hátrány
3. Bernhard ten Brinke (holland, Toyota) 10:04 perc hátrány
Motorosok:
1. Joan Barreda Bort (spanyol, Honda) 5:46:06 óra
2. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 6:13 p hátrány
3. Ruben Faria (portugál, KTM) 9:16 p hátrány
Quadok
1. Rafal Sonik
2. Ignacio Casale +03:33
3. Sergio La Fuente +04:14
Kamionok
1. Eduard Nikolaev
2. Siarhei Viazovich +00:46
3. Mardeev Airat +00:49