Dakar: Megtépázta a magyarokat a második nap

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.06. 13.15

Kőkemény fordulatot vett a Dakar a második versenynapon. A leghosszabb szelektív nemcsak a pilóták képességeit tette alaposan próbára.

Fordulatokkal teli volt a Dakar második versenynapja. A leghosszabb szelektív szakasz nem csupán a pilóták képességeit tette próbára, hanem megtépázta az autókat is. A Sandlander Team három versenyautója sem úszta meg: hajnalban értek a táborba, hosszas hibalistával, és összesen hat defekttel.
“Nagyon nehéz nap volt, nemcsak az 518 kilométeres trükkös mért szakasz miatt, hanem a hőség miatt is. Szinte izzott minden az autóban, pokoli volt. A motor hengerfejes lett és másokkal együtt órákat töltöttünk el a pálya utolsó részén, igyekeztünk segíteni egymásnak. A pályán hatalmas szélvihar volt, amit ellapátoltunk az autó alól, az egyből visszajött” – nyilatkozta Sebestyén Sándor.
A 40-42 fokos külső hőmérséklet megviselte a mongol Namchin Lkhamaaék elektromos rendszerét, a versenyzők szinte szaunában töltötték a napot, felforrt a hűtővizük, egy fa kiütötte a szélvédőjüket. Akadt gond az első hajtással is, amit részben megjavítottak maguknak, a munka nagy része azonban a sandlanderes szerelőkre vár. A trió a 108. helyről indulhat tovább.
Szintén az elektronika keserítette meg a Szaller Zoltán vezette hátvédautó életét: a versenyzők megálltak egy defekt miatt, majd nem indult újra a motor a 400. versenykilométernél, egy laza homokos szakasz kellős közepén. A javítás hosszú órákat vett igénybe a rutinos egységnek, amely – szinte érkezés után egyszerre – 119.-ként hagyhatja el a bivakot.
A mai napon (a harmadik szakaszon) 550 kilométeres össztávból 284 kilométernyi mért szakasz várható San Juan és Chilecito között, a pályán sziklák és folyóátkelések nehezítik az autósok dolgát, de állítólag ez az egyik legkönnyebben teljesíthető szakasz, és a legrövidebb is.
A vörös földutak meredek csúcsokkal és kanyonokkal párosulva kísérik át a Dakar mezőnyét Argentína egyik legszebb vidékén. A motorosoknak és a quadosoknak azonban nagyobb kihívást fog jelenteni a sziklákkal és kövek ezreivel tarkított harmadik nap.
A tegnapi nap videós összefoglalói:


Al-Attijah hiába nyerte meg az első szakaszt, sebességtúllépés miatt kétperces időbüntetést kapott, ami miatt a hetedik helyre csúszott vissza, tegnap azonban ellentmondást nem tűrően állt az élre. Hibátlanul vezetett, míg legközelebbi riválisai időt vesztettek.
A MINI katari pilótája nyolc percet vert a második helyen beérkező Giniel de Villiers-re, őt pedig a holland Bernhard ten Brinke és a lengyel Krzysztof Holowczyc követi. Robby Gordon a második ellenőrzőpontig már 50 perc hátrányban volt, a napot az élen kezdő Orlando Terranova pedig az utolsó kilométereken eltévedt, ami nem kevesebb mint 20 percébe került. Még rosszabbul járt Stephane Peterhansel, akinek Peugeot-jában a második mért szakaszon kettes fokozatban ragadt a váltó, így bő egy órát vesztett. 

A 2. szakasz leggyorsabb versenyzői

Autósok:
1. Nasszer al-Attijah (katari, Mini) 5:04:50 óra
2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 8:30 perc hátrány
3. Bernhard ten Brinke (holland, Toyota) 10:04 perc hátrány
Motorosok:
1. Joan Barreda Bort (spanyol, Honda) 5:46:06 óra
2. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 6:13 p hátrány
3. Ruben Faria (portugál, KTM) 9:16 p hátrány
Quadok
1. Rafal Sonik
2. Ignacio Casale +03:33
3. Sergio La Fuente +04:14
Kamionok
1. Eduard Nikolaev
2. Siarhei Viazovich +00:46
3. Mardeev Airat +00:49

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.