A Sátán ajándéka

Donkervoort D8 GTO Bilster Berg Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.06. 08.00

Az eszement hollandok sebességrekorder tesztautójukról nevezték el az egyik legdurvább Super Seven replika különkiadását.

Joop Donkervoort 1978 óta építi extrém sportautóit. Az alapokul szolgáló Lotus Seven koncepcióját gyorsan túlhaladta: közel húsz éve Audi motorokkal szereli egyre extrémebb külsejű, egyre szélsőségesebb menetdinamikájú típusait, amelyekbe sem ABS-t, sem ESP-t nem szerel, de még a szervokormányt is elvetette, mint puhányoknak való hívságot.
Legújabb, aktuális típusuk, a Donkervoort D8 GTO inkább tűnik ufónak, mint a legendás Colin Chapman hagyatékának. A 2,5 literes, öthengeres Audi TFSI motor teljesítménye hangolástól függően 340 és 380 LE között mozog, amire 700 kilogramm tömeg jut, köszönhetően az olyan költséges megoldásoknak, mint a teljes egészében szénszálas kompozitból készülő karosszéria. 
Az 1,8 kg/LE aránynak köszönhetően az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a 200-as tempót 8,6 mp alatt éri el. Nem csoda, hogy a 2014-ben piacra lépett modell egész évben sorra nyerte a sportautó-összehasonlításokat, és több versenypályán, így a németországi Bilster Bergen is megdöntötte a legjobb köridőt.
Ez utóbbiról nevezte el a manufaktúra azt a limitált szériát, amely állítólag műszaki tartalmában igen közel áll a 4,2 kilométeres tesztpályán diadalmaskodó autóhoz.
A különkiadás megkülönböztető jegye a fényezetlen, sötét szénszálas panelből elkészített orrszekció. Emellett egyedi emblémák díszítik az autót, a műszerfalon elhelyezett táblára pedig nem csak az autó sorozatszámát gravírozzák rá, hanem a vásárló nevét is.
A motorteljesítményt nem növelték, ellenben javították a gázreakciókat, és még könnyebb lendkerék, valamint versenykuplung beépítésével tették robbanékonyabbá a hajtásláncot. A jármű eleve csekély tömegét további 10 kilogrammal csökkentették, illetve a futóművet tovább hangolták, vélhetően elvéve a rugózási komfort utolsó fellelhető morzsáit is, hogy a lehető legjobb tapadást és irányíthatóságot érjék el. Hátra is beépítettek egy kanyarstabilizátort, valamint vadonatúj lengéscsillapítót fejlesztettek ki a modellhez, és hogy a futóművet érintő módosítások ne vesszenek kárba, új szerkezetű, extra merev bukókeretet építettek be, elejét véve minden csavarodásnak.
A limitált szériás GTO egyedi, szintén korlátozott számban elérhető félslick gumikon gördül, amelyeket a Hankook szállít a hollandoknak. 
A műszerezettség is gazdagabb, az LCD-kijelző mögött műholdas helymeghatározó rendszerrel összekötött adatrögzítő berendezés dolgozik. Az extrák sorában egy sor szénszálas elem található, beleértve a versenyüléseket is. A tömegcsökkentés jegyében a padlószőnyeg és a bőrkárpit is különösen könnyű kivitelű.
A Donkervoort D8 GTO Bilster Berg Edition mindössze 14 példányban készül, a vásárló által meghatározott kivitelben. A vételár ennek megfelelően orbitális, nettó 160 000 euró (szűk 50 millió Ft). 

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.