A Sátán ajándéka

Donkervoort D8 GTO Bilster Berg Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.06. 08.00

Az eszement hollandok sebességrekorder tesztautójukról nevezték el az egyik legdurvább Super Seven replika különkiadását.

Joop Donkervoort 1978 óta építi extrém sportautóit. Az alapokul szolgáló Lotus Seven koncepcióját gyorsan túlhaladta: közel húsz éve Audi motorokkal szereli egyre extrémebb külsejű, egyre szélsőségesebb menetdinamikájú típusait, amelyekbe sem ABS-t, sem ESP-t nem szerel, de még a szervokormányt is elvetette, mint puhányoknak való hívságot.
Legújabb, aktuális típusuk, a Donkervoort D8 GTO inkább tűnik ufónak, mint a legendás Colin Chapman hagyatékának. A 2,5 literes, öthengeres Audi TFSI motor teljesítménye hangolástól függően 340 és 380 LE között mozog, amire 700 kilogramm tömeg jut, köszönhetően az olyan költséges megoldásoknak, mint a teljes egészében szénszálas kompozitból készülő karosszéria. 
Az 1,8 kg/LE aránynak köszönhetően az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a 200-as tempót 8,6 mp alatt éri el. Nem csoda, hogy a 2014-ben piacra lépett modell egész évben sorra nyerte a sportautó-összehasonlításokat, és több versenypályán, így a németországi Bilster Bergen is megdöntötte a legjobb köridőt.
Ez utóbbiról nevezte el a manufaktúra azt a limitált szériát, amely állítólag műszaki tartalmában igen közel áll a 4,2 kilométeres tesztpályán diadalmaskodó autóhoz.
A különkiadás megkülönböztető jegye a fényezetlen, sötét szénszálas panelből elkészített orrszekció. Emellett egyedi emblémák díszítik az autót, a műszerfalon elhelyezett táblára pedig nem csak az autó sorozatszámát gravírozzák rá, hanem a vásárló nevét is.
A motorteljesítményt nem növelték, ellenben javították a gázreakciókat, és még könnyebb lendkerék, valamint versenykuplung beépítésével tették robbanékonyabbá a hajtásláncot. A jármű eleve csekély tömegét további 10 kilogrammal csökkentették, illetve a futóművet tovább hangolták, vélhetően elvéve a rugózási komfort utolsó fellelhető morzsáit is, hogy a lehető legjobb tapadást és irányíthatóságot érjék el. Hátra is beépítettek egy kanyarstabilizátort, valamint vadonatúj lengéscsillapítót fejlesztettek ki a modellhez, és hogy a futóművet érintő módosítások ne vesszenek kárba, új szerkezetű, extra merev bukókeretet építettek be, elejét véve minden csavarodásnak.
A limitált szériás GTO egyedi, szintén korlátozott számban elérhető félslick gumikon gördül, amelyeket a Hankook szállít a hollandoknak. 
A műszerezettség is gazdagabb, az LCD-kijelző mögött műholdas helymeghatározó rendszerrel összekötött adatrögzítő berendezés dolgozik. Az extrák sorában egy sor szénszálas elem található, beleértve a versenyüléseket is. A tömegcsökkentés jegyében a padlószőnyeg és a bőrkárpit is különösen könnyű kivitelű.
A Donkervoort D8 GTO Bilster Berg Edition mindössze 14 példányban készül, a vásárló által meghatározott kivitelben. A vételár ennek megfelelően orbitális, nettó 160 000 euró (szűk 50 millió Ft). 

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.