A Sátán ajándéka

Donkervoort D8 GTO Bilster Berg Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.06. 08.00

Az eszement hollandok sebességrekorder tesztautójukról nevezték el az egyik legdurvább Super Seven replika különkiadását.

Joop Donkervoort 1978 óta építi extrém sportautóit. Az alapokul szolgáló Lotus Seven koncepcióját gyorsan túlhaladta: közel húsz éve Audi motorokkal szereli egyre extrémebb külsejű, egyre szélsőségesebb menetdinamikájú típusait, amelyekbe sem ABS-t, sem ESP-t nem szerel, de még a szervokormányt is elvetette, mint puhányoknak való hívságot.
Legújabb, aktuális típusuk, a Donkervoort D8 GTO inkább tűnik ufónak, mint a legendás Colin Chapman hagyatékának. A 2,5 literes, öthengeres Audi TFSI motor teljesítménye hangolástól függően 340 és 380 LE között mozog, amire 700 kilogramm tömeg jut, köszönhetően az olyan költséges megoldásoknak, mint a teljes egészében szénszálas kompozitból készülő karosszéria. 
Az 1,8 kg/LE aránynak köszönhetően az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a 200-as tempót 8,6 mp alatt éri el. Nem csoda, hogy a 2014-ben piacra lépett modell egész évben sorra nyerte a sportautó-összehasonlításokat, és több versenypályán, így a németországi Bilster Bergen is megdöntötte a legjobb köridőt.
Ez utóbbiról nevezte el a manufaktúra azt a limitált szériát, amely állítólag műszaki tartalmában igen közel áll a 4,2 kilométeres tesztpályán diadalmaskodó autóhoz.
A különkiadás megkülönböztető jegye a fényezetlen, sötét szénszálas panelből elkészített orrszekció. Emellett egyedi emblémák díszítik az autót, a műszerfalon elhelyezett táblára pedig nem csak az autó sorozatszámát gravírozzák rá, hanem a vásárló nevét is.
A motorteljesítményt nem növelték, ellenben javították a gázreakciókat, és még könnyebb lendkerék, valamint versenykuplung beépítésével tették robbanékonyabbá a hajtásláncot. A jármű eleve csekély tömegét további 10 kilogrammal csökkentették, illetve a futóművet tovább hangolták, vélhetően elvéve a rugózási komfort utolsó fellelhető morzsáit is, hogy a lehető legjobb tapadást és irányíthatóságot érjék el. Hátra is beépítettek egy kanyarstabilizátort, valamint vadonatúj lengéscsillapítót fejlesztettek ki a modellhez, és hogy a futóművet érintő módosítások ne vesszenek kárba, új szerkezetű, extra merev bukókeretet építettek be, elejét véve minden csavarodásnak.
A limitált szériás GTO egyedi, szintén korlátozott számban elérhető félslick gumikon gördül, amelyeket a Hankook szállít a hollandoknak. 
A műszerezettség is gazdagabb, az LCD-kijelző mögött műholdas helymeghatározó rendszerrel összekötött adatrögzítő berendezés dolgozik. Az extrák sorában egy sor szénszálas elem található, beleértve a versenyüléseket is. A tömegcsökkentés jegyében a padlószőnyeg és a bőrkárpit is különösen könnyű kivitelű.
A Donkervoort D8 GTO Bilster Berg Edition mindössze 14 példányban készül, a vásárló által meghatározott kivitelben. A vételár ennek megfelelően orbitális, nettó 160 000 euró (szűk 50 millió Ft). 

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.