Már tesztelik az új univerzális traffipaxokat

A szabálytalan sávváltást is kiszúrják

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.05. 10.00

Már tesztelik a rendőrök a tavaly beszerzett új sebességmérőket, a traffipaxok várhatóan már januárban kikerülnek az utakra.

Már tesztelik a rendőrök a tavaly beszerzett új sebességmérőket, a traffipaxok várhatóan már januárban kikerülnek az utakra. Az új eszközökkel nemcsak sebességet tudnak majd mérni a rendőrök, hanem képesek lesznek figyelni a szabálytalan sávváltást, a buszsáv jogszerűtlen használatát, a tiloson áthajtást, de akár a biztonsági öv használatának elmulasztását is pontosan dokumentálni tudják – írja az InfóRádió.
 


Tavaly májusban két cég nyerte meg az Országos Rendőr-főkapitányság traffipaxtenderét, a rendőrség 160 sebességmérő berendezést vásárolt. Ezek mobil eszközök, de a rendőrség több száz fix telepítésű eszköz beszerzését is tervezi. Akkor azt ígérték, hogy az új eszközök már pár hónap múlva az utakon lehetnek, de legkésőbb 2014 végéig.

Az InfoRádió úgy tudja, hogy az új mérők várhatóan már ebben a hónapban kikerülnek az utakra. Decemberben még tesztelték a rendőrök az új traffipaxokat, a mérők hitelesítése azonban már megtörtént.

A “mindent látó” sebességmérőket, hivatalos nevükön változtatható helyű komplex közlekedési ellenőrző pontokat 720 millió forintért vásárolta a rendőrség. 2013-ban arról írtak a lapok, hogy a kormány 12,5 milliárd forintot költ sebességmérő eszközök beszerzésére, amelyet az Európai Unió is támogat.

(Forrás: InfóRádió)

Kommentek

  • NaSándor

    Volt már néhány csodaszer a közlekedésben, fekvőrendőr a kátyús utakon, egymásba érő körforgalmak, most egy újabb. Ez is fölösleges pénzkidobás, hágy km út van és hány mérő jut kilóméterenként. Az emberek kulturális szintjének emelkedése nélkül ez jó üzlet a beruházást nyerőknek.

  • 70évesféleszû

    Ettől lesz boldog a csuticigány ?????? Mert nagyon boldognak látszik a képen???? Még többet akarnak LOPNI ????

  • Kempelen

    Egyébként mitől szűnnének a száguldozók, a szabályokat leszarók? Naponta látom tucatjával ezeket.
    Mitől emelkedne az emberek “kulturális szintje” szerinted? Eddig sem emelkedett.

    Itt is helyt adnak a menőmanó féle, nyíltan a szabályok áthágására biztató alakoknak, mitől fejlődnének az emberek? A honlapoktól, meg az ott vitézkedőktől biztosan nem.
    Oda kell b….ni nekik mint a marháknak és majd akkor megtanulják. Akinek van esze, annak nem kell félnie. Én nem aggódok. Ezek nem csodaszerek, hanem eszközök, amiket az itt firkáló, a nyugattól magukat összeszaró majmok nem tudnak, de a rend ott sem magától lett. Ezeket a szarokat máshol régen használják már, pont azért, amit fentebb írtam.

  • DTF

    nem az a baj h ellenőrzik ezeket és utána szankcionálják, mert kell, de itt is az lesz a gond h rohadt sok nem egyértelmű eset lesz, és mivel nincs méltányosság, így fizethetsz.
    külföldön a rendszert azért hazsnálják, hoyg jobbá és kultrulártabbá etgyék a közlekdést, de sjanos itthon nem ezért vetik be, ahnme azért, hoyg foltozzák a költségvetést.
    kívnáncsi vagyok h az indokolatlanul lassan haladókat (90-es nél 55-60 km/h) ki fogják-e szűrni, vagy a jobbra tartsok is ugynaúyg bünetetik majd, mint azt, hogy 10-20 centivel rámentlé a záróvonalra…

  • Centurion

    Üdvözlök mindenkit!

    Próbáltam utánakeresni,de nem találtam konkrét információt,ezért itt,akár a rendszeres olvasóktól,de a szerkesztőktől is kérdezem:

    még mindig érvényben van a szabály, hogy a fix telepítésű trafipax-okat előre jelezni kell táblával? Ezek az új csodavacakok is beleesnek ebbe? Vagy bokorból elbújós módon fogják használni,és épp ezért,mivel nem telepítettek, nem kell táblával jelezni a mérési pontokat?

    Ezen cikk kapcsán többé-kevésbé még aktuális is a kérdés,,remélem jön valamilyen konkrét információ,előre is köszönöm:)

  • menõmanó

    kempelen-holiday

    Te is tudod (ha nem, az a te bajod), hogy Magyarországon a pénzbeszedés a cél.
    Költségvetési tétel és tervezett bevétel amit tűzön vízen tartani kell. Ez szerintem nem sok országban van így, mert ott valóban a forgalom szabályozása a cél.
    Nálunk sok minden agyon van szabályozva részben azért, hogy még azt is meg lehessen büntetni, aki még próbál szabályosan közlekedni.
    Nekem valóban nem ez a fő célom, de nem is szoktam balesetet okozni és megbüntetni sem szoktak még évente sem, így nekem sincs sok gondom ezekkel az eszközökkel. Ha lesz, majd teszek ellene.

  • CoIie

    Biztos vagyok benne, hogy az első a büntetőpénz lekaszálása, a második side effectként a közlekedés biztonsága, ha egyáltalán összefügg a kettő. A legtöbb esetben láthatóan nem!
    Esetleg ott van a statisztika javítása, ami tudjuk, hogy csal! Meg aki meg akar halni öv nélkül azt belekergetik az övhasználatba, pedig mindenki felnött ember eldöntheti…
    Mert, ha érdekelné őket az ember maga, akkor nem b@sznának meg büntetéssel egy mondvacsinált indokkal! Sőt általában több marhaságot mondanak, ha leintenek, olyat ami irreleváns, ijesztgetésnek majdnem jó (de inkább már nevetséges), és nem vonható le az esetből semmi tanulság, csak az, hogy a szerv mindenáron büntetni akar, mert megteheti, bármiért!
    Kár, hogy ami pénzünket herdálják el ilyenekre!

  • Macsingaga

    Colie

    Nem értek veled egyet sok dologban.
    A biztonsági öv azért van hogy megvédjen,több ezer autóvezető és utas életét megmenthette volna ha használják,bár igaz okozott néhány halálesetet a nyakra tekeredett öv – évente vagy 1-et – de használni kötelező.
    Olyat pedig ne írj hogy a rendőr bármikor megbüntethet,csak akkor ha van jogalapja. Egyébként nem tud tenni semmit. Be kell tartani a szabályokat.

  • CoIie

    Szerintem jól láthatóan olyan gumiszabályok vannak a kreszben, hogy jogalap mindig van a büntetésre, még egy véletlen vagy szándékos szabálysértés elkövetésén kívül is!
    Pl. ha nem hagyod el a zöld (!) lámpa hatálya alatt a kereszteződést, akkor máris megbüntethet. Ez egy nagyobb kereszteződésben, de főként egy rövid zöld lámpásban bármikor megtörténhet! Azaz a lámpa már sárga vagy piros mögötted, de Te még NEM hagytad el a kereszteződést. Ilyen büntetésre van konkrét példa!
    Az más kérdés, hogy mi volt a jogalkotó szándéka, de a jogértelmezés mindig hagy ‘kiskaput’ a rendőrnek a büntetésre!

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.