Két autót hív vissza a Porsche. Nem hármat, kettőt.

Futóműproblémák

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.05. 08.45

A Porsche belső minőségellenőrzése futómű-beállítási gondokat észlelt a Cayenne gyártósorán. Gyorsan visszahívták az érintett járműveket – mind a kettőt.

Az év első hétfőjén máris megvan 2015 legbizarrabb visszahívási kampánya: a Porsche hivatalos visszahívási akciót indított kettő, azaz kettő darab Cayenne szabadidőjárműre.
A probléma komolyan veendő: nem megfelelő nyomatékkal húzták meg a kerékdőlést, kerékösszetartást és utánfutást meghatározó elemeket, így hibás lehet az első és hátsó futóművek beállítása.
A meghibásodás a 2014. november 26. és 27. között gyártott dízel, illetve Cayenne S modelleket érinti – mindkettő típusból egyet-egyet.
A konkrét kampány Észak-Amerikát érinti; nem tudni, hogy Európában is találtak-e hibásan összeszerelt Cayenne-t, mindenesetre a gyártási intervallum alapján nem lesz nehéz beazonosítani a potenciálisan érintett modelleket.
Tavaly szeptemberben már volt egy parányi visszahívás a Porschénál: akkor 46 darab 918-ast kértek be a szervizekbe, szintén futóműproblémák miatt.
A Porsche idén februári gyártástól érvényesíti a Cayenne legfrissebb ráncfelvarrását, ám ez sem a dízel, sem a Cayenne S típust nem érinti. 
A Cayenne Diesel háromliteres, hathengeres motorja 262 lóerőt ad le 4000/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 580 Nm az 1750-2500/perc tartományban. A típus végsebessége 221 km/óra, álló helyzetből 7,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.
A Cayenne S 3,6 literes turbómotorjának teljesítménye 420 LE (6000/perc), a legnagyobb nyomaték 550 Nm, amely 1350/perctől egészen 4500/percig rendelkezésre áll. Az autó 5,5 mp alatt éri el a százas tempót, legnagyobb sebessége 259 km/óra.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.