50 ezer autós vásárolt már megyei matricát

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.01.04. 08.00

A NÚSZ Zrt. tájékoztatása szerint a viszonteladó partnerekkel együtt péntek déli 12 óráig mintegy 82 ezer e-matricát értékesítettek.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. tájékoztatása szerint a viszonteladó partnerekkel együtt péntek déli 12 óráig mintegy 82 ezer e-matricát értékesítettek, csaknem 50 ezer autós váltott már megyei matricát. – Ha mindenki csak egy megyére váltotta ki, akkor már 250 millió folyt be a kasszába.
A cég az MTI-nek pénteken küldött közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy a megyei matricák mellett a hagyományos “időalapú”, azaz 10 napos, havi vagy éves matricákat idén is meg lehet vásárolni. Jelezték, a hagyományos időalapú matricák mellé az érvényességi idő figyelembevételével már nem kell megyei matricát venni.
    
A NÚSZ ügyfélszolgálati irodáinak egy része bővített nyitva tartással áll az ügyfelek rendelkezésére hétvégén is. Január elsejétől a megyei matrica mintegy 1500 értékesítési pont bármelyikén mindegyik megyére megvásárolható.
    
Az autósok az új, megyei matricákkal egy-egy megye gyorsforgalmi útjait évi 5 ezer forintos áron használhatják. Közölték, a korábbiak mellett a megyei matrica és más új matricatípusok a szokott értékesítési csatornákon válthatók meg: a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálatain, a határátkelőknél meglévő viszonteladói értékesítési pontokon, az ematrica.autopalya.hu weboldalon, valamint a viszonteladók jelentős részénél, így a Mol, Shell, Agip töltőállomásokon.
    
Február elsejétől pedig minden eddig megszokott értékesítési ponton meg lehet majd vásárolni az új matricákat – írták. A hagyományos időalapú matricákat D1, B2 kategóriákra minden korábbi viszonteladói partnernél a megszokott módon meg lehet vásárolni.
    
A 2014. december 31-e előtt vásárolt 10 napos és havi matricák a lejárat időpontjáig, a 2014-es éves matricák 2015. január 31-ig érvényesek a vásárláskor érvényben lévő feltételek mellett. 
    
Emlékeztettek arra is, hogy a változtatások értelmében az idei évtől csak a következő útszakaszok maradnak díjmentesek: az M0 autóút 1. számú főút és M5 autópálya közötti szakasza, az M0 autóút 4. számú főút és M3 autópálya közötti szakasza, az M0 autóút 11. számú főút és a 2. számú főút közötti szakasza, valamint a teljes M31-es autópálya.
    
A díjköteles úthálózat térképe a nemzetiutdij.hu oldalon található, és az első nap tapasztalatai alapján összegyűjtött kérdések-válaszok is ugyanott érhetők el.
    
A cég közölte, az új szabályozás miatt óriási az érdeklődés, a matricavásárláskor megnövekedett várakozási idővel lehet számolni.
De vannak még hibák a rendszerben, kattints a képre:
Újabb hibát találtunk a fizetős autópálya-rendszerben Lát itt valaki jelzést arra nézve, hogy fizetős szakaszra fogunk felhajtan?

Kommentek

  • 561

    Azért én az “óriási érdeklődést”inkább úgy fogalmaztam volna meg,hogy k@rva sok embernek kell ezek után fizetnie azért ami más országokban ingyenes.Annak ellenére,hogy a kormányzati kommunikáció ugye azt szajkózza ,hogy jobban járunk(élünk) de kérdem én miért jó az ha valamiért fizetni kell?AMÚGY az íráshoz kötődően kérdezném még azt is,hogy HOVÁ A FÉSZKES FENÉBE KÖLTÖTTÉK AZ E-ÚTDÍJ NEVEZETŰ FÖRMEDVÉNYBŐL BEFOLYT ÖSSZEGEKET?Út építésre:az szinte mind a “zunijó”pénzén van,felújításra:hol mikor melyik utat újították (az esőben való zsákos aszfalttal történő kátyúzás az nem ez) mert azt hallottuk ,hogy a várkertben épült vagy fel újított valamilyen garázs vagy garázssor renoválását részben ebből finanszírozták!Lehet bennem van a baj és meg kellene tanulni fideszűl?

  • csidertibor

    Kinek a zsebébe vándorol az útdij? Hányadik átverése ez az ország népének ? Majd ha mindenki megtagadná az útdíj fizetését akkor lesz belyár világ és mellé lezárják az utakat. Mit csinálnak az emberek közé lövetnek? Egy gyengeelméjütől ez is kitellik!
    Megadóztatják a művirágot, szappant és a piperecikkeket, amit már 27 %-os áfa terhel? A kiagyalóját üsse meg a szél és az ágyban élje le az életét. Mivel érdemelte ki a magyar nép ezt a népnyúzó politikát?
    A kormányon csúfolódik egész Európa, majd Merkel asszony februárban jól kiossza a gőgös gunár kormányfőnket, aki nem mer az emberek közé menni, csak 8-lo TEK-es kisérővel, mig számtalan kormányfő látható, hogy kisérők nélkül megy és fog kezet az utca emberével. Ezt OV. nem meri vállalni, mert retteg az emberek között kisérettel is ! Ha végleg elhagyná az országot akkor sem lenne egy nyugodt perce sem.

  • feriron

    Felháborító méltánytalans

  • 1000rörö

    “Ez nem lopás, ez szorgalom” Écsék má meg a zemberek, hogy kell ez és amúgy is majd átvállalják, meg ez megtakarítás és több marad a zsebben, meg stadion is kell, meg új főtér, meg ha nem lennének ezek a tök hasznos dolgok akko a Vastagh tezsvírek hova mennének fellépni??? Az Zúnijó meg tök gáz, me me me me az, meg amúgy is na. A KPM is tök jó igaz még utat nem tud csinálni és a télen is mindig felkészül, de tök jó, hogy sok-sok pénz elvisz a semmire, szóval “hajrá Magyarország, hajrá magyarok”!!!

  • celticbear

    Na, most kellene pár környezetvédő csapatnak előbújnia és keményen rászállni a dologra. Az elkerülő utak a városok tehermentesítését szolgálják(nák), hogy kisebb legyen a környezeti terhelés.
    Ami meg “vezírünket” illeti, megfigyelhető, hogy nem nagyon megy a nép közé, ha meg megjelenik, csak a sunyi tekintetét láthatjuk, mint”sompolygó samu”.

  • menőmanó

    Ej ti ezt nem értitek!
    Tegnap az esti híradóban benne volt, hogy nagyon sikeres az új útdíj rendszer, hiszen az első pár napban milyen sok autós vásárolt matricát.
    Ez is bizonyítja, hogy kormányunk jó úton halad, a nép egyet ért az intézkedéseivel és teljes mellszélességgel kiáll a döntéseik mellett, hiszen ellenkező esetben nem vettek volna ennyi matricát az autósok.
    Ez az igazi fidesz logika! Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok!

  • Kempelen

    Ha február 1-ig minden korábbi értékesítési pont bekapcsolódik az értékesítésbe, akkor miért nem lehetett akkor kezdeni ezt az egészet? Ráadásul addig a régi éves matricák is jók.
    Egy hónap múlva senki nem fog már erről az egészről beszélni. Mindenki autózik majd, az üzemanyag vásárlások tovább nőnek, boldog-boldogtalan kocsikázik, mint régen.

  • Kempelen

    Csidertibor!

    Nyilván sokak zsebébe, hiszen elfogy majd segélyekre, ingyen élelemre, a közszféra munkabéreire, beruházásokra, nyugdíjra, járulékot nem fizetők egészségügyi ellátására, a jóléti állam fenntartására. Minden adónak, sarcnak ez a sorsa.

    Csak azok csúfolódnak a kormányon, akik vagy nem ismerik a magyarországi állapotokat, vagy pl. baloldali kormányt jobbnak látnának. Mindegyiknek inkább a saját dolgaival kellene foglalkozni.

    Merkel asszony éppen az orosz nyitás mellett érvelt a minap. :-D Dehogy oszt ki ő bárkit is. Amúgy sem kell felülni egyik fél “kiosztásának” sem.
    Foglalkozzunk a családunkkal, az sokkal jobban megéri és ingyen van. :-DDD

  • menőmanó

    kempelen-holiday

    “Foglalkozzunk a családunkkal, az sokkal jobban megéri és ingyen van.”

    Hát ezt neked kéne a legjobban megszívlelni és nem ilyen hülyeségeket írogatni:

    “…a jóléti állam fenntartására. Minden adónak, sarcnak ez a sorsa.”

    Jobb helyeken valóban így van, de nálunk nem ez a jellemző.
    De te, aki a szegényeket láncdohányos alkoholistának tartja, mit is gondolhatna mást.

  • subi2

    Azt a “sok jót” – rezsicsökkentés – amit adott a kormány, nem ingyen adta, valahonnan be kell szedni ezt az összeget. A sok nonprofit cég, amely hozzájárult a rezsicsökkentéshez, tervezett veszteséggel működik, tehát, hogy ne menjenek csődbe, megint csak a kormánynak a zsebébe kell nyúlnia, utána pedig a miénkbe. Itt az újabb példa. Tehát: semmi sincs ingyen, aki az ellenkezőjét állítja/elhiszi, csak sajnálni lehet.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.