VW Passat mint hibrid rendőrautó

1,7 liter 100 kilométeren

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.31. 08.00

A szeptemberben bemutatott konnektoros hibrid Passat felkészül a közbeszerzésre. A rendőrautó még csak tanulmány, de aligha marad az sokáig.

Nagy teljesítmény és takarékos üzemeltetés: a konnektoros hibridek kettős személyisége vonzó a magánvásárlók számára, de hatványozottan az a flottavásárlók szempontjából, különösen, ha állami ügyfélről van szó.
Egy olyan rendőrautó, amely igény esetén képes nagy sebességű üldözésre, ugyanakkor a hétköznapokban hipertakarékosan üzemeltethető, remek esélyekkel indulhat bármely közbeszerzési pályázaton, ha pedig még Volkswagennek is hívják, sikere gyakorlatilag eleve elrendelt.
A Passat GTE pontosan ezt kínálja. A hálózatról tölthető hibrid a konszern 218 lóerős rendszerteljesítményű hajtásláncát kapta meg. Az akár 400 Nm forgatónyomaték, az 1000 kilométert meghaladó hatótávolság a legjobb dízeleket idézi, ugyanakkor az 1,6 (kombi esetében 1,7) liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás nagyságrendekkel kedvezőbb üzemben tartást és minimális károsanyag-kibocsátást jelent.
Az autót, bár még csak tanulmány, mindennel felszerelték, ami a szolgálathoz kell, a digitális adóvevőtől kezdve a fényhídon át az utasoldali ajtóban kialakított fegyvertároló rendszerig. Alighanem heteken belül szolgálatba is állhat a jármű: a szeptemberben leleplezett, tisztán elektromos hajtású e-Golf rendőrautó október óta élesben szolgál a Bundespolizei kötelékében.
Míg a villamos Golf 190 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, a Passatnál ez az érték 50 kilométer – és utána jöhet az 1,4-es TSI benzinmotor, és az addigi 130 helyett akár 220 km/óra végsebesség.
A 2015 második félévétől kapható Passat GTE civil kivitelében is feltűnő jelenség: kék hűtőrács-betétek, átrajzolt lökhárítók, C-alakú LED-es nappali fények, nagyméretű alufelnik különböztetik meg a tradicionális hajtásláncú verzióktól. A beltérben kék környezeti megvilágítás, új rajzolatú váltógomb és lapos aljú bőrkormány vár.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.