VW Passat mint hibrid rendőrautó

1,7 liter 100 kilométeren

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.31. 08.00

A szeptemberben bemutatott konnektoros hibrid Passat felkészül a közbeszerzésre. A rendőrautó még csak tanulmány, de aligha marad az sokáig.

Nagy teljesítmény és takarékos üzemeltetés: a konnektoros hibridek kettős személyisége vonzó a magánvásárlók számára, de hatványozottan az a flottavásárlók szempontjából, különösen, ha állami ügyfélről van szó.
Egy olyan rendőrautó, amely igény esetén képes nagy sebességű üldözésre, ugyanakkor a hétköznapokban hipertakarékosan üzemeltethető, remek esélyekkel indulhat bármely közbeszerzési pályázaton, ha pedig még Volkswagennek is hívják, sikere gyakorlatilag eleve elrendelt.
A Passat GTE pontosan ezt kínálja. A hálózatról tölthető hibrid a konszern 218 lóerős rendszerteljesítményű hajtásláncát kapta meg. Az akár 400 Nm forgatónyomaték, az 1000 kilométert meghaladó hatótávolság a legjobb dízeleket idézi, ugyanakkor az 1,6 (kombi esetében 1,7) liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás nagyságrendekkel kedvezőbb üzemben tartást és minimális károsanyag-kibocsátást jelent.
Az autót, bár még csak tanulmány, mindennel felszerelték, ami a szolgálathoz kell, a digitális adóvevőtől kezdve a fényhídon át az utasoldali ajtóban kialakított fegyvertároló rendszerig. Alighanem heteken belül szolgálatba is állhat a jármű: a szeptemberben leleplezett, tisztán elektromos hajtású e-Golf rendőrautó október óta élesben szolgál a Bundespolizei kötelékében.
Míg a villamos Golf 190 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, a Passatnál ez az érték 50 kilométer – és utána jöhet az 1,4-es TSI benzinmotor, és az addigi 130 helyett akár 220 km/óra végsebesség.
A 2015 második félévétől kapható Passat GTE civil kivitelében is feltűnő jelenség: kék hűtőrács-betétek, átrajzolt lökhárítók, C-alakú LED-es nappali fények, nagyméretű alufelnik különböztetik meg a tradicionális hajtásláncú verzióktól. A beltérben kék környezeti megvilágítás, új rajzolatú váltógomb és lapos aljú bőrkormány vár.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.