Nagy teljesítmény és takarékos üzemeltetés: a konnektoros hibridek kettős személyisége vonzó a magánvásárlók számára, de hatványozottan az a flottavásárlók szempontjából, különösen, ha állami ügyfélről van szó.
Egy olyan rendőrautó, amely igény esetén képes nagy sebességű üldözésre, ugyanakkor a hétköznapokban hipertakarékosan üzemeltethető, remek esélyekkel indulhat bármely közbeszerzési pályázaton, ha pedig még Volkswagennek is hívják, sikere gyakorlatilag eleve elrendelt.
A Passat GTE pontosan ezt kínálja. A hálózatról tölthető hibrid a konszern 218 lóerős rendszerteljesítményű hajtásláncát kapta meg. Az akár 400 Nm forgatónyomaték, az 1000 kilométert meghaladó hatótávolság a legjobb dízeleket idézi, ugyanakkor az 1,6 (kombi esetében 1,7) liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás nagyságrendekkel kedvezőbb üzemben tartást és minimális károsanyag-kibocsátást jelent.
Az autót, bár még csak tanulmány, mindennel felszerelték, ami a szolgálathoz kell, a digitális adóvevőtől kezdve a fényhídon át az utasoldali ajtóban kialakított fegyvertároló rendszerig. Alighanem heteken belül szolgálatba is állhat a jármű: a szeptemberben leleplezett, tisztán elektromos hajtású e-Golf rendőrautó október óta élesben szolgál a Bundespolizei kötelékében.
Míg a villamos Golf 190 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, a Passatnál ez az érték 50 kilométer – és utána jöhet az 1,4-es TSI benzinmotor, és az addigi 130 helyett akár 220 km/óra végsebesség.
A 2015 második félévétől kapható Passat GTE civil kivitelében is feltűnő jelenség: kék hűtőrács-betétek, átrajzolt lökhárítók, C-alakú LED-es nappali fények, nagyméretű alufelnik különböztetik meg a tradicionális hajtásláncú verzióktól. A beltérben kék környezeti megvilágítás, új rajzolatú váltógomb és lapos aljú bőrkormány vár.