Ötven éves a legendás méregzsák

Shelby Cobra 427

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.12.31. 13.00

Évfordulós különkiadással ünnepli a Cobra fél évszázados fennállását a Shelby. A világ egyik legtöbbet másolt sportautójának jubileumi verziójából ötven darab készül.

Amikor az amerikai Carroll Shelby felkérte a brit AC sportautó-manufaktúrát, hogy építsenek neki egy böszme V8-assal szerelt versenyautót, olyan lavina indult útjára, amely megváltoztatta az automobil világát.
Az első két évben apró, 5,0 liter alatti V8-asokkal szerelték, az igazán kultikus modell, a Cobra 427 aztán 1965-ben jelent meg: a 7,0 literes Ford-blokk 431 lóerőt adott le, a végsebesség 262 km/óra volt. Összesen talán 300 darab készült az autóból, amely pénzügyi katasztrófának bizonyult, viszont a csekély darabszámok és a sportsikerek miatt (az autó 250 kilóval könnyebb volt a Corvette-nél, így a versenypályán nem volt párja) hamar a gyűjtők kedvencévé vált.
A magas gyűjtői kereslet olyan replika-építési hullámot indított útjára, amely a mai napig nem csillapodik. Még maga Carroll Shelby is hamisított néhány kvázi-eredeti Cobra 427-est, amelyeket ugyanúgy független üzemek állítottak elő, mint a kópiákat.
A most bemutatott ötven autót ismét a Shelby bocsátja piacra. A jól ismert karosszéria alumíniumból vagy üvegszál-erősítésű műanyagból egyaránt kérhetjük; utóbbi a klasszikus kék-fehér sávozással készül, míg az előbbi festés nélkül, polírozott fémkarosszériával kapható.
A fékrendszer versenyspecifikációk szerint készül, a műszerek egyediek, akárcsak a tetőt helyettesítő, évfordulós logóval díszített takaróponyva. Az üléseket műbőr borítja, mint annak idején, a keréktárcsák 15 colosak.
Az autót 50 példányban készülnek gyártani, darabonként 120 ezer dollárért (31 millió Ft). Ez nem hangzik soknak egy legendáért, de mielőtt belelkesednél, muszáj szólnunk: ebben az árban nincs benne a sebességváltó, sem a 427 köbcolos V8-as blokk. 

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.