Készülnek a díjszedésre az M0-son belül

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.12.31. 21.00

Készül a fizetős úthálózat kiterjesztésére az autópálya-kezelő. December 31-én figyelmeztető üzenetekkel találkozhattak az autósok az eddig ingyenes szakaszokon.

Hasznos dolog a változó jelzésképű tábla: az év utolsó napján megtudhatták róluk az autósok, hogy 2015. január elsejétől ott is fizethetnek útdíjat, ahol eddig nem kellett. Például a gyorsforgalmi úthálózat M0 és Budapest határa közötti szakaszain.

Díjköteles vagy nem?

A felirat hasznos, ám a táblán csak vezetés közben feldolgozható mennyiségű információt lehet közölni a vezetőkkel. A megyei matricákkal kapcsolatban viszont sok a megoldatlan kérdés. Tapasztalataink szerint az autósok zöme nincs tisztában az új szabállyal, amely újabb kiadást jelent azoknak, akik a fővárosban vagy a budapesti agglomerációban élnek és igénybe vennék az M0 körgyűrű fizetőssé tett szakaszait illetve az elkerülőn belüli, eddig díjmentes szakaszokat. Ez potenciálisan mintegy hárommillió embert érinthet.

Fizethetünk Ferihegyre menet is

Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem

Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem


A matricavásárlással kapcsolatos bizonytalanságok miatt egyes autósoktól azt hallottuk, hogy február végéig nem is vesznek majd matricát, mert az elektronikus ellenőrzőrendszer várhatóan akkorra élesedik a fizetésbe bevont szakaszokon. Például a budaörsi nagyáruházakhoz vagy a ferihegyi reptérre vezető úton.

Jelenleg elég azt megállapítania központnak, hogy az adott rendszámú járműnek van-e érvényes autópálya-használati jogosultsága, ennél azonban lényegesen nagyobb falat a megyei matricák koordinálása. A büntetések kiküldése előtt itt végig kell futtatni, hogy hol ellenőrizték az autót és az adott területen jogszerűen használja-e a gyorsforgalmi utat. Van-e éves megyei, a négynapos helyett ránk vert tíznapos, esetleg havi vagy éves elektronikus vignettája?

Az Orbán-kormány rendelkezése szerintünk több okból is elhibázott, balesetbiztonsági és környezetvédelmi szempontból egyaránt hibásnak tartjuk. Véleményünket itt találják.

Kommentek

  • Szentmiki

    Végre bátran leírta már valaki, hogy ez pest és az agglomerizáció ellenérzését váltja ki. Ott sem mindenkiét, hiszen vannak térségek ahol eddig is meg kellett venni a matricát, ezért a hárommillás szám egy kissé barokkos túlzásnak érződik.Egyértelművé vált, hogy a hétmilliós vidék bizony jelentős megtakarítást ér el, én alsó hangon negyvenháromezer helyett ötezerért járhatok dolgozni, de még pestre feljárni is csak egy tízes a plusz költség egész évre. Nem értem a hisztit, arra a többszörösét keresik, mégis elvárják a kádári időkből megszokott “minden ingyen jár, mert pesti vagyok” hozzáállást az államtól. Erre mondják majd az ellentáborban, hogy ez elvi kérdés! Szólok, nekünk is…, és mi hétmillióan vagyunk… B.Ú.É.K.

  • subtotal

    Te vagy a vidék, mi miki? Húzz el a kiadott agitprop anyagoddal együtt!
    Annyira átlátszó, győzköditek a vidéki fityisz bázis, mert Pest kábé kampec nektek.

    Eddig ingyenes elkerülőre lehet megvenni a megyei matricát itt vidéken is, ha pedig bárhova máshova menne az ember, veheti a 10napos vagy havi matricát. Tehát kapásból plusz 5eFt vidéken is.
    Amúgy a f@sza, átgondolt rendszerben a bevezetés napján nem lehet megvenni a megyei matricát.

  • Kempelen

    Subtotal! Nekem a te dumád agitproposabbnak tűnik. :-)
    El kellene fogadnotok, hogy tényleg sokaknak lesz jobb. Többeknek meg nem jobb, de hát ez a liberális demokrácia.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.