Készülnek a díjszedésre az M0-son belül

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.12.31. 21.00

Készül a fizetős úthálózat kiterjesztésére az autópálya-kezelő. December 31-én figyelmeztető üzenetekkel találkozhattak az autósok az eddig ingyenes szakaszokon.

Hasznos dolog a változó jelzésképű tábla: az év utolsó napján megtudhatták róluk az autósok, hogy 2015. január elsejétől ott is fizethetnek útdíjat, ahol eddig nem kellett. Például a gyorsforgalmi úthálózat M0 és Budapest határa közötti szakaszain.

Díjköteles vagy nem?

A felirat hasznos, ám a táblán csak vezetés közben feldolgozható mennyiségű információt lehet közölni a vezetőkkel. A megyei matricákkal kapcsolatban viszont sok a megoldatlan kérdés. Tapasztalataink szerint az autósok zöme nincs tisztában az új szabállyal, amely újabb kiadást jelent azoknak, akik a fővárosban vagy a budapesti agglomerációban élnek és igénybe vennék az M0 körgyűrű fizetőssé tett szakaszait illetve az elkerülőn belüli, eddig díjmentes szakaszokat. Ez potenciálisan mintegy hárommillió embert érinthet.

Fizethetünk Ferihegyre menet is

Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem

Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem


A matricavásárlással kapcsolatos bizonytalanságok miatt egyes autósoktól azt hallottuk, hogy február végéig nem is vesznek majd matricát, mert az elektronikus ellenőrzőrendszer várhatóan akkorra élesedik a fizetésbe bevont szakaszokon. Például a budaörsi nagyáruházakhoz vagy a ferihegyi reptérre vezető úton.

Jelenleg elég azt megállapítania központnak, hogy az adott rendszámú járműnek van-e érvényes autópálya-használati jogosultsága, ennél azonban lényegesen nagyobb falat a megyei matricák koordinálása. A büntetések kiküldése előtt itt végig kell futtatni, hogy hol ellenőrizték az autót és az adott területen jogszerűen használja-e a gyorsforgalmi utat. Van-e éves megyei, a négynapos helyett ránk vert tíznapos, esetleg havi vagy éves elektronikus vignettája?

Az Orbán-kormány rendelkezése szerintünk több okból is elhibázott, balesetbiztonsági és környezetvédelmi szempontból egyaránt hibásnak tartjuk. Véleményünket itt találják.

Kommentek

  • Szentmiki

    Végre bátran leírta már valaki, hogy ez pest és az agglomerizáció ellenérzését váltja ki. Ott sem mindenkiét, hiszen vannak térségek ahol eddig is meg kellett venni a matricát, ezért a hárommillás szám egy kissé barokkos túlzásnak érződik.Egyértelművé vált, hogy a hétmilliós vidék bizony jelentős megtakarítást ér el, én alsó hangon negyvenháromezer helyett ötezerért járhatok dolgozni, de még pestre feljárni is csak egy tízes a plusz költség egész évre. Nem értem a hisztit, arra a többszörösét keresik, mégis elvárják a kádári időkből megszokott “minden ingyen jár, mert pesti vagyok” hozzáállást az államtól. Erre mondják majd az ellentáborban, hogy ez elvi kérdés! Szólok, nekünk is…, és mi hétmillióan vagyunk… B.Ú.É.K.

  • subtotal

    Te vagy a vidék, mi miki? Húzz el a kiadott agitprop anyagoddal együtt!
    Annyira átlátszó, győzköditek a vidéki fityisz bázis, mert Pest kábé kampec nektek.

    Eddig ingyenes elkerülőre lehet megvenni a megyei matricát itt vidéken is, ha pedig bárhova máshova menne az ember, veheti a 10napos vagy havi matricát. Tehát kapásból plusz 5eFt vidéken is.
    Amúgy a f@sza, átgondolt rendszerben a bevezetés napján nem lehet megvenni a megyei matricát.

  • Kempelen

    Subtotal! Nekem a te dumád agitproposabbnak tűnik. :-)
    El kellene fogadnotok, hogy tényleg sokaknak lesz jobb. Többeknek meg nem jobb, de hát ez a liberális demokrácia.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.