Készülnek a díjszedésre az M0-son belül

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.12.31. 21.00

Készül a fizetős úthálózat kiterjesztésére az autópálya-kezelő. December 31-én figyelmeztető üzenetekkel találkozhattak az autósok az eddig ingyenes szakaszokon.

Hasznos dolog a változó jelzésképű tábla: az év utolsó napján megtudhatták róluk az autósok, hogy 2015. január elsejétől ott is fizethetnek útdíjat, ahol eddig nem kellett. Például a gyorsforgalmi úthálózat M0 és Budapest határa közötti szakaszain.

Díjköteles vagy nem?

A felirat hasznos, ám a táblán csak vezetés közben feldolgozható mennyiségű információt lehet közölni a vezetőkkel. A megyei matricákkal kapcsolatban viszont sok a megoldatlan kérdés. Tapasztalataink szerint az autósok zöme nincs tisztában az új szabállyal, amely újabb kiadást jelent azoknak, akik a fővárosban vagy a budapesti agglomerációban élnek és igénybe vennék az M0 körgyűrű fizetőssé tett szakaszait illetve az elkerülőn belüli, eddig díjmentes szakaszokat. Ez potenciálisan mintegy hárommillió embert érinthet.

Fizethetünk Ferihegyre menet is

Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem

Romlik a helyzet: megszűnt a négynapos matrica és ott is fizetni kell, ahol eddig nem


A matricavásárlással kapcsolatos bizonytalanságok miatt egyes autósoktól azt hallottuk, hogy február végéig nem is vesznek majd matricát, mert az elektronikus ellenőrzőrendszer várhatóan akkorra élesedik a fizetésbe bevont szakaszokon. Például a budaörsi nagyáruházakhoz vagy a ferihegyi reptérre vezető úton.

Jelenleg elég azt megállapítania központnak, hogy az adott rendszámú járműnek van-e érvényes autópálya-használati jogosultsága, ennél azonban lényegesen nagyobb falat a megyei matricák koordinálása. A büntetések kiküldése előtt itt végig kell futtatni, hogy hol ellenőrizték az autót és az adott területen jogszerűen használja-e a gyorsforgalmi utat. Van-e éves megyei, a négynapos helyett ránk vert tíznapos, esetleg havi vagy éves elektronikus vignettája?

Az Orbán-kormány rendelkezése szerintünk több okból is elhibázott, balesetbiztonsági és környezetvédelmi szempontból egyaránt hibásnak tartjuk. Véleményünket itt találják.

Kommentek

  • Szentmiki

    Végre bátran leírta már valaki, hogy ez pest és az agglomerizáció ellenérzését váltja ki. Ott sem mindenkiét, hiszen vannak térségek ahol eddig is meg kellett venni a matricát, ezért a hárommillás szám egy kissé barokkos túlzásnak érződik.Egyértelművé vált, hogy a hétmilliós vidék bizony jelentős megtakarítást ér el, én alsó hangon negyvenháromezer helyett ötezerért járhatok dolgozni, de még pestre feljárni is csak egy tízes a plusz költség egész évre. Nem értem a hisztit, arra a többszörösét keresik, mégis elvárják a kádári időkből megszokott “minden ingyen jár, mert pesti vagyok” hozzáállást az államtól. Erre mondják majd az ellentáborban, hogy ez elvi kérdés! Szólok, nekünk is…, és mi hétmillióan vagyunk… B.Ú.É.K.

  • subtotal

    Te vagy a vidék, mi miki? Húzz el a kiadott agitprop anyagoddal együtt!
    Annyira átlátszó, győzköditek a vidéki fityisz bázis, mert Pest kábé kampec nektek.

    Eddig ingyenes elkerülőre lehet megvenni a megyei matricát itt vidéken is, ha pedig bárhova máshova menne az ember, veheti a 10napos vagy havi matricát. Tehát kapásból plusz 5eFt vidéken is.
    Amúgy a f@sza, átgondolt rendszerben a bevezetés napján nem lehet megvenni a megyei matricát.

  • Kempelen

    Subtotal! Nekem a te dumád agitproposabbnak tűnik. :-)
    El kellene fogadnotok, hogy tényleg sokaknak lesz jobb. Többeknek meg nem jobb, de hát ez a liberális demokrácia.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.