Hétfőtől csak engedéllyel vehetnek autót a városiak

Az új autók 20 százaléka elektromos kell, hogy legyen

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.12.31. 09.00

A szmog ellen radikális autóvásárlási korlátozásokkal küzd számos kínai nagyváros. Hétfőn Sencsen is csatlakozott hozzájuk. Komoly elektromos kvótát is előírtak.

A zsúfolt nagyvárosokban egyre gyakrabban vetődik fel, hogy az autózás talán mégsem olyan természetes alapjog, mint azt eddig megszokta az emberiség. Számos európai nagyvárosban vannak már emissziómentes zónák, Párizs ugye a dízelautók konkrét kitiltását tervezi a központból 2020-tól, Kína pedig, ahogy egy rendes, tervutasításos rendszerhez illik, kvótázik.

Hétfőtől a dél-kínai Sencsenben korlátozták az egy évben a városban forgalomba helyezhető új autók számát. A 15 milliós iparvárosban eddig évente nagyjából negyedmillió új autót vásároltak a lakók, de mostantól évi százezer darabnál többre nem adnak ki rendszámot a helyieknek. A százezerből pedig húszezernek elektromos autónak kell lennie. A személyre szóló autóvásárlási jogokat részben sorsolásokon, részben aukciókon osztják majd ki. Hogy ne lehessen más városokban regisztrált autókkal kijátszani a közlekedési korlátozást, a belvárosban a legforgalmasabb órákban csak sencseni rendszámmal lehet majd közlekedni.

A BYD-nek jól jön a korlátozás

Kicsit pikánssá teszi a dolgot, hogy Sencsen a Warren Buffet birodalmához tartozó BYD autógyár székhelye is, a BYD pedig évek óta fejleszti és értékesíti hibrid és elektromos üzemű autóit, autóbuszait. A BYD részvényeinek értéke az elmúlt hónapban mintegy 50%-ot esett; a kötelező elektromos kvótával alighanem ismét megnő a bizalom a villanyautókat gyártó vállalat iránt. Nem biztos hát, hogy kizárólag a környezetvédelem és a forgalomszabályozás miatt kellett meghozni az új rendeletet, még ha Sencsen hosszú távon bizonyosan jobb hellyé is válik majd a lakosok számára.

Kommentek

  • Kempelen

    Ide küldeném ki pár évere élni az itthoni nyavalygókat! Hogy értelmezni tudják a szabad döntések fogalmát.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.