Azt hitted, csak az M0-son fizetsz? Mutatjuk a térképeket!

Közzétették az új díjköteles hálózatot

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.12.31. 08.45

Egyszerre három oldalon tették közzé azokat a térképeket, amelyek a január 1-től díjköteles utakat ábrázolják.

Egyszerre három oldalon tették közzé azokat a térképeket, amelyek a január 1-től díjköteles utakat ábrázolják. A vita jórészt az M0-sról szólt, de ennél sokkal több úton kell majd fizetni, csak Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megyében nincs útdíjköteles szakasz.


A rendszerben van egy kis trükk, mert egy adott megyei matricával a megyében található utolsó csomópontig használható egy-egy fizetős út, a következő szakasz használatához – hiába van még a megye határain belül – már a következő megyére érvényes matricával is rendelkezni kell, hiszen nem lesz több lehajtó. Egy megyei matrica ára ötezer forint egy évre.

A térképek egyértelművé teszik, hogy egy balatoni úthoz Veszprém megyei matricával is rendelkezni kell, az a pár kilométer sem kivétel. Sőt, Veszprémben az M7-es érintett szakasza az egyetlen fizetős útszakasz. Mivel erre vonatkozó kedvezményt szintén nem jelentettek be, a Pest megyei térképből következik, hogy a ferihegyi reptérre csak megyei matricával lehet kijutni, mert Vecséstől néhány száz métert a 4-es út 2×2 sávos szakaszán is kell menni. A nullás felől is kell a matrica, erre nem árt figyelni mostantól.

A matricák megvásárlásához türelmi időt adnak, matrica nélkül is fel lehet hajtani csütörtöktől a fizetős szakaszokra, feltéve, ha február utolsó napjáig az autós megvásárolja a megyei matricát. Ellenkező esetben márciusban megy a 15 ezer forintos büntetés.

És akkor a térképek:

Megnyugtatásképp ITT VAN TÍZ ÉRV, MIÉRT JÓ ÖTLET A FIZETŐS M0-ás bevezetése (katt a képre).


Azt hitted, csak az M0-son fizetsz? Mutatjuk a térképeket! 1

Kommentek

  • hawk

    Nos, az M0 jó része nem lett fizetős. Viszont jól látom, hogy a Ferihegyre menő rövid rész is fizetős lett? Ha igen, akkor ennek a taxisok örülni fognak.

  • Jumbóka

    Szerintem rosszul értelmezitek a szabályozást. A dolognak pont az a lényege, hogy egy adott megyei matricával átmehetsz a szomszéd megyébe, az első lehajtóig. A térképeken is egyértelmű a sárgával jelölt szakaszok leírása. “Jelölt megyei, és irány szerinti szomszédos megyei matricákkal használható szakaszok”. Ebből pont az következik, hogy Veszprém megyébe nem is kell matricát venni. Ha Pestről mégy, a Fejérben érvényessel elmész Világosig, onnan meg a Somogyban érvényessel mész tovább. Sőt Veszprémben egyáltalán nem kell venni, akkor sem, ha ott laksz, mivel ott csak egy le/felhajtó van. Így egyik irányban az egyik megyeivel, (Somogy) másik irányban a mások megyeivel (Fejér) közlekedhetsz.

  • Kempelen

    1. Az elv egy faszság, elkerülőt “megútdíjaztatni”…..ehh
    2. Simán látszik, hogy az okádás nagy része tudatlanságon alapul, mert sokkal többeknek nem változik a helyzete (netán még javul is) az aglomerációból, mint akiknek igen.
    3. A taxist biztosan hazavágja az a havi 400 Ft

  • v_dala

    A jelölt megyei és irány szerinti a szöveg szerint két matricát jelent. Részemről dél felé az új Duna hidak elfeledve. Irány a régi fő utak Győr felől 1-es irány a belváros had szívják.(Mi is.)

  • v_dala

    Kempelen!!! Ez már a nagyon sokadik 400 Ft .!!!!!!!!!!!!

  • Malacka

    Most akkor Tatabánya és Budapest között, hány megyei matrica kell?

  • Malacka

    Jó volna valami online kalkulátor, hogy az egyszerű ember is felfogja.

  • hawk

    Hát Kempelen tőled nem is vártam mást. Arra gondolom már nem emlékszel, hogy az első hírek kapcsán Te csak a népszabi (NOL) álhírének tartottad az egész matrica dolgot, és sajnáltad volna ha tényleg igaz lenne a bevezetése. Senki nem okádott itt, csak nem szeretnének újabb díjat fizetni. Ha az állam ettől több 10 millárd bevételt remél, akkor az bizony valakinek fájni fog. A taxisnak persze nem fáj a havi 400 Ft, de kb. egy 1 km-es útszakaszról beszélünk. De én csak kérdeztem: tényleg fizetős lesz-e az a szakasz is. Ha erre nem tudsz válaszolni, akkor inkább ne válaszolj, ne kötözködj.

  • tama74

    Tévedésben vagy Kemplen nem csak a taxisok járnak a reptérre hanem az is aki csak kiviszi a családot (vagy haza hozza) de semmilyen irányból nem lehet megközeliteni csak fizetös szakaszon.

  • tama74

    Vecsés meg üllő pedig megszívta mert újra kezdődik a dugó.Csak gratulálni tudok az ilyen észlényeknek.Miért nem mondják azt hogy minden autóra ki vettnek egy egyszeri 5000-ft-os adót azt hali.

  • bali36

    Jumbóka – sajnos tévedsz, a sárgával jelölt szakaszokon két megyeivel kell rendelkezni (az adott megyeivel ahol felhajtasz és azzal a megyeivel ahol a legközelebbi lehajtó van)

  • Kempelen

    Hawk!
    De, emlékszem és ma is annyira abszurdnak tartom, mint akkor. Olvasd el, amit az 1. pontban írtam.
    Tudom, hogy nem szeretnél fizetni, senki nem szeretne. Leginkább semmiért nem szeretünk fizetni. Mindent ingyen kellene kapnunk, mert így szocializálódott az a nemzedék, mely a szüleink, nagyszüleink. Majd megszokjuk, hogy sehol nincs ingyen semmi.
    Olvasd el még egyszer, amit írtam, meg fogod érteni. Aztán válaszolj, ha nagyon muszáj.
    Hawk, hergelnek, mert az a cél. Ne légy ennyire bugyuta.

    Tama! A kérdés a taxisra vonatkozott, ne haragudj, ha nem a medúzákról kezdtem beszélni.

  • bali36

    tama74 – sok helyen megszívták, Dunakeszi eddig sem volt egyszerű mi lesz ezután?

  • Kempelen

    Tama! Szerinted melyik fog többe kerülni? Vecsésen állni a dugóban, vagy havi 1 liternyi üzemanyag áráért kényelmesebben haladni….olcsóbban?
    :-)

    Biztosan lesz pár hülye, aki beáll majd dugózni, és olyan is biztosan lesz, aki sokáig csinálja is, de akinek van esze, az be fogja látni, hogy 1 liter üzemanyag áránál többet takarít meg, ha tud haladni. Időben, fogyasztásban, amortizációban, idegben …..

  • bali36

    Kempelen – látszólag neked teljesen igazad van, nincs ingyen semmi, de minek mi az ára/értéke. Amikor az autós befizeti az adót, megveszi az üzemanyagot (adó tartalommal együtt) akkor eddig úgy gondolta fizeti a használati lehetőséget is.Tudod nem szeretnék az étteremben evőeszköz használati díjat fizetni, de még az is felháborít ha a WC-ben kötelező díj van.

  • Kempelen

    Bali!
    Sajnos nincsen olyan zsinórmérték, ami alapján bárki a földön eldönthetné, hogy hol van az a vonal, amin túl már méltánytalan adóztatni.

    Már 2 ember is képes ezt homlok egyenest két különböző módon értelmezni, így el kell fogadjuk, hogy mindenért fizetni kell. Van, amiért többször is. Ami nekem sok, az neked még belefér….szerintem érted.

  • hawk

    Kempelen! Hogy ki a bugyuta, arról beszélhetnénk. A Ferihegyre vezető út nem elkerülő, BKV is jár rajta, ha tényleg fizetős lesz, én azt hülyeségnek tartom. Nem hergelnek, illetve dehogy nem! Feldobnak egy átgondolatlan tervezetet, majd visszavesznek belőle, mondván, hogy milyen jót tesznek vele az embereknek. Hát nem. Az meg kicsit demagóg duma, hogy semmi sincs ingyen. De mindegy. Peace és BÚÉK!

  • okoskodo

    Az egészben az a szép, hogy jön a külföldi, megveszi 3.000 Ft-ért a 10 napos matricát, és keresztül megy az egész országon 3.000 Ft-ért. Az itt lakó, meg minimum 5.000 Ft-ot fizet, ha csak a helyben mozog, ha atruccanna a szomszédos megyébe, akkor 10.000…

  • Kempelen

    Hawk! Szerintem is beszélhetnénk róla. Az, aki semmi egyebet nem csinál, mint hőbörög. Az pl. menthetetlenül bugyuta. Hogy te oda tartozónak érzed-e magad, a te dolgod, nekem nem tisztem ezt eldönteni.
    Én többek közt két dolgot utálok:
    1. felelőtlen, hülye döntéseket tapasztalni
    2. ismerethiány alapján ostobán hőbörgőket látni
    Mindkét csoport alkotói egyformán idióták.

    Neked is Boldog Új Évet!

  • Kempelen

    okoskodo!

    Te is megveheted 3 ezerért a 10 napos matricát és keresztül mehetsz az országon 10 napon keresztül.

  • Zozo60

    Szánalmas ez a kapkodás,de remélem hogy a “kedves” kitalálója és megszavazóik is fizetnek, én mindenesetre már amióta duplájára emelték a matrica árát én kikerülöm az autópályákat 4 autó van a családban ( munkaeszköz) ezt már nem lehet kifizetni, ha lenne rá akkor sem fizetnék ez felér egy rablással Ausztriában 23.000 Ft-ból mehetsz mindenhol.

  • Bárki

    a karakterek miatt darabolta fel a mondatomat, az előző hozzászóláslomban.

  • Zozo60

    Én Győrből járok anyagért a régi 1-esen ( matrica miatt ) az M5 bevezetőszakaszához naná hogy nem veszek azért a 2 km ért matricát, inkább bemegyek Soroksáron keresztül, szerintem ez csak elterelés a többi botrányról, de szerintem ezzel nagy bakot lőttek megint. Kérdezem, most hol vannak azok a kedves internetadó ellen tüntetők az csak 700 Ft lett volna, ez szerintem több.

  • Barca

    Ez a térkép elég gány munka, semmi nem vehető ki rajta! Most akkor fizetni kell akkor is, ha reptérre mész?, mert ugye a 4 előbb kezdődik, mint a lehajtó a reptérre, az már igazi lehúzás lenne, fizetős út a reptérre, amin kőkemény 300m mész :D faszparasztok…. Ráadásul megint ez a bürokrácia, akkor emeljék meg 1%-al az autók áfáját, vagy valami, de ennek az esztelen bonyolításnak mi értelme van? Értem én hogy nincs pénz, de már ezer létező jogcímen, meg adón be lehet vasalni, nem kell újabbakat kitalálni…

  • erettpasi

    Tulajdonképpen csak azt nem értem a 0-ás kimaradt ingyenes szakaszainak mi az értelme? Úgy teljes lenne a káosz, hogy a városokat elkerülő szakaszokat teljesen fizetősek lennének. Mi ez a rasszista megkülönböztetés?? Sőt duplán kellene fizettetni, ha nem akarsz dugóban ülni, fizessél. Így van ez a világon mindenütt. Megépítjük a tehermentesítőket, hozzászoktatunk s aztán jól megfizettetjük. Így van ez rendjén. Oszt itt van még ez csúcs öteletes balatoni út is, gyakorlatilag szinte átsuhanunk Veszprém megyén a hetesen Balatonlellére pl., de ezért a pillanatért éves 5000 Ft a jutalom. Tökéletes, aki ezt kitalálta, külön díjaznám. Talán az éves teljes matricát is meg kéne szüntetni, hisz mit mászkálsz össze vissza magyar, ülj a seggeden, ha nem akkor vedd meg büntiből az összes megyét. Már alig várom az “eldugult” díjat, maradna a már most is ezután meg pláne járhatatlan hungária körgyűrű s annak két hídja. Egész Budapestnek! Nesze közlekedj.

  • mfg

    Szevasztok!
    Azt hittem, értem, de nem! Legalább is, a cikk példája alapján. A példa Bp-Balaton közti szakaszt említi, benne a Veszprém megyei kis szakaszt, az M7-re vonatkozólag. Néztem a térképet, ez sárga (mármint az említett kis szakasz, ami az M7-es Veszprém megyei darabkájára vonatkozik), szóval, ha van Fejérre és Somogyra matricám, akkor miért kell megvennem Veszprémre is? Átmehetnék rajta a 2 szomszédos matricával, hiszen irány szerinti, szomszédos megyékről van szó és a szakasz a térképen sárga.
    Így nem tudom kitotózni azt sem, hogy egy Hegyeshalom-Bp. távra elég a GYMS, Komárom, Pest megyei matrica, vagy a Fejér megyeit is meg kell vennem? Én úgy néztem, hogy az adott szakasz (Fejérrre vonatkozólag) sárga, tehát a két szomszédos matricával átmehetek rajta.
    Jól gondolom, vagy nem?

  • cddexter

    Nem tudom más hogy van vele, de én sokkal jobban járok, éves matrica helyett két megyei kell (Fejér, Pest).

    Úgy veszem észre csak azokat a Pest megyeieket érinti ez rosszul, akik eddig semmi díjat nem fizettek – ahogy az egyik barátom is. ? azt mondta egyszerűen más utat választ majd aztán meglátja a azzal jár-e jobban vagy a megyei matricával.

    Egyébként aki keveset használja az autót annak szerintem érdemesebb lesz kerülnie, aki napi szinten annak meg úgyse számít az a havi 500 forint.

  • mfg

    Vagy a példa csak a Balaton csücskéig szól?

  • Barca

    mfg

    Ezt a menetirányos dolgot nem találtam most a kormány.hu oldalán, lehet pont ezért vették ki. De egyébként se lenne értelme, ennyi erővel 1 matrica a környező megyéken áthaladó összes fizetős útra érvényes lenne, mert szerinted menetirány szerint szomszédosak…
    Megsúgom a lényeg az, hogy fizess! Egyébként pont leszarom a balaton-t, eddig is fizetős volt, inkább arról kéne beszélni, hogy mekora pofátlanság a reptérre menetelt fizetőssé tenni, amit nem kevesen és nem kevésszer használt eddig teljesen ingyen!

  • bali36

    mfg- bizony a csillagok állása és a törvény jelenlegi(?) előírása alapján a Bp-Balaton útvonalon kell veszprémi, a Bp-Hegyeshalom útvonalon kell Fehér megyei matrica. A sárgával jelzett útszakaszokon azon két megyei együttesen kell amin fekszik. Ezért ha egy Veszprém megyei ráhajt a pályára egyértelműen két matrica kell, Veszprém megyei és a kihajtás irányában levő szomszédé.

  • bali36

    Barca- az irányok nem játszanak, a lényeg az, hogy megyehatárt már csak annak a szomszéd megyének a matricájával léphetsz ahova belépsz.

  • menõmanó

    Az MO-lásnak csak azért nem fizetős a teljes hossza, mert azok a szakaszok EU-s pénzből épültek így azt ezek a mocskok nem adóztathatják meg, holott épp azt hazudta a törpe bohóc, hogy az EU miatt kell bevezetni ezt az adót.
    Itt csak az a kérdés, hogy 1016-ban mennyivel fogják megemelni ezt a díjat?
    Vannak páran, akik az összeg alacsony voltára hivatkozva elfogadhatónak tartják. Sajnos az ilyen korlátolt nézőponttal nem igazán lehet mit kezdeni, mert nem értik az egész lényegét.
    Aki kevesebbet fog most fizetni az még örülhet is neki, de ők is csak a saját szemszögükből nézik a dolgokat. Sokan pedig a “dögöljön meg a szomszéd tehene is” hozzáállással még üdvözlik is ezt a díjat, hiszen most legalább nem csak ők fognak fizetni, hanem a többiek is. Nagyobb örömük se legyen többet az életben én azt kívánom. A kormánytagok pedig költsék gyógyszerre a bevételt!

  • mfg

    Köszönöm a válaszokat Barca és bali36!

  • Sártaposó

    Gratulálok ennek a csodálatos dolognak a megálmodójának! Szegény külföldieket sajnálom. Mikor én magyar létemre nem tudom hol vannak a megyehatárok, sőt, mint kiderült hiába vagy még a megyében, de ha nincs másik lejáró az autopályán már előtte (és nekem ezt kívülről fújnom kellene hogy hol van lejáró, hol nincs??????) akkor meg kell hogy vegyem a következő megyére is, szóval ezt ők honnan fogják tudni???????? Azért szívesen számon kérném ettől a nagyokostól (hogy szebb jelzővel ne illessem) hogy sorolja fel fejből! hogy melyik autópályán hol van lejáró és hol nincs…..Szerintem az elsőnél megbukna. Röhej hogy külön logisztika kell majd, ha valahova menni akarunk, hogy milyen matricákat kell előtte megvenni. De egyszerű, majd nem megyünk. Nem fogy annyi üzemanyag..erfo nem lesz annyi jövedéki bevétel. Vagy előtte megy az útvonaltervezés…..

  • Kempelen

    Ma reggeli híradóban nyilatkozta Fónagy János, hogy a ferihegyi és veszprémi rövid szakaszok sorsát megvizsgálják.

  • geotrinus

    Vajon hányan halnak majd meg a 70-esen Polgárdi-Sóstó között?
    Idióta barmok.

  • Zside

    Egy kicsit megtévesztő a cikkben szereplő kijelentés a türelmi időről,azt a látszatot keltve hogy február végéig ráérünk megvenni a matricát… Valóban ha most jogtalanul felhajtunk a nullás fizetős szakaszára és megvesszük az adott időpontig a matricát akkor törlik a 15000 forintos büntetés de maga a törlés 1500ft-ba kerül!!!
    Viszont egy olyan kérdésem lenne hogy a pest megyei matrica az autópályákra is érvényesek a megye határon belül?

  • dzsabo

    Suzuki Swift Van és hasonló gépjárművekre aminek ugye N1 es jelzése van a forgalmiban akkor most az éves 10.000FT?Ennyi erővel egy 1 es BMW is lehetne kisteher.Az is 500 kilót tud elviekben szállítani mint a suzuki…

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.