Óriásit borultak Szalayék, vége a versenyüknek

Két csigolyája eltört Bunkoczi Lászlónak

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.12.30. 18.58

Az Opel Mokka hatalmas sebességgel érkezve orral beleállt egy homokfalba, s előbb a tetejére, majd az oldalára borult.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az Africa Race első szelektív szakaszának rajtjától 14,6 kilométerre felborult. Az Opel Mokka hatalmas sebességgel érkezve orral beleállt egy homokfalba, s előbb a tetejére, majd az oldalára borult – a navigátor megsérült, így a páros számára hamar véget ért a verseny.
Igazi dráma ez a csapat szemszögéből nézve, hiszen az Opel Dakar Team egész évben erre a versenyre készült, néhány hete Marokkóban tesztelt a páros, s minden jel arra utalt, hogy az Africa Race egyik nagy esélyese az autós kategóriában. 
“Laci azt mondta, az itiner javításában az állt, hogy ezen a gödrön simán át lehet menni egyenesen. Nagy sebességgel érkeztünk, túl későn láttam meg az előttünk lévő homokfalat, és már nem tudtam mit csinálni, csak kiabáltam Lacinak valamit, azt sem tudom, hogy mit. Néhány pillanattal később pedig orral beleálltunk a falba. Hatalmas ütést kapott az autó eleje, kiszakadt mind a két első kerék, és előbb a tetejére, majd az oldalára borult a Mokka. Kimásztam, de Laci nagyon rosszul volt, őt egy néző segítségével húztam ki” – nyilatkozta Szalay Balázs, aki  ritkán, nagyon ritkán borul, megvan már kilenc-tíz éve is annak, hogy legutóbb Portugáliában lecsúszott az útról.
A baleset után azonnal hívták a mentőhelikoptert, amely körülbelül 45 perc múlva érkezett meg. Bunkoczit vákuumágyba fektették és elvitték a nadori kórházba. Ott átesett jó néhány vizsgálaton, és az első diagnózis szerint eltört két csigolyája. 
“Nagyon le vagyok törve. És nem csupán azért, mert tizennégy kilométer után fel kellett adnunk a versenyt, amire egy évig készültünk, hanem azért is, mert ez lett volna az az év, amelyben tényleg lett volna esélyünk egy jó eredményre, s főképpen azért, mert Laci megsérült. Most az a legfontosabb, hogy ő felépüljön” – tette hozzá Szalay.
Szalay Balázs 2003 óta nem adott fel hosszú távú sivatagi versenyt, akkor a Dakaron a technika ördöge akadályozta meg abban, hogy befejezze a viadalt.
“Az volt a legrosszabb, amikor azt hittem, én hibáztam, és tönkretettem a csapat versenyét. Azután azonban megnéztem az itinert, és azt láttam, hogy valóban egy sima gödörnek jelezték az ominózus helyet, aminél mi általában el sem vesszük a gázt” – mondta a kórházi ágyán Bunkoczi, akinek szerencsére nincsenek belső sérülései, mozog keze-lába, úgyhogy a csapat reményei szerint hamarosan átszállítják Európába.

Olvasta?
Kedden bizakodva nyilatkozott Bianchi családja a súlyos balesetet szenvedett Forma-1-es versenyző állapotáról.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.