Mitől nehéz parkolni a nőknek?

Amitől a férfiaknak

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.12.29. 10.00

Parkolni nehéz, főleg, ha tolatni is kell hozzá. Ám ez nem kizárólag a hölgyeknek kihívás, aminek fizikai oka van.

Sokak számára nehéz ügy a parkolás, elsősorban akkor, ha nem orral, hanem farral közelítik meg a helyet. A beállás, helyesebben ezen belül a tolatás azonban a férfiaknak is nehezebben megy, mint előrefelé menni. Ezt mindenki tudja – vághatnák rá, de a MinutePhysics (kb. fizika egy percben) munkatársai megvilágították, mitől nehezebb hátrafelé haladnunk a kocsival, mint előre.

Az autó ugyanazt az ívet írja le az adott kormányállással fordulva, akár előre, akár hátrafelé megyünk. Tehát nem az iránnyal van a baj, hanem azzal a ténnyel, hogy mindkét esetben ugyanazokat kerekeket kormányozzuk.

Előre haladva az irányt az előrefelé álló, kormányzott kerekek határozzák meg: amerre menni akarunk, oda tekerjük a kormányt, a kocsi hátulja követi az elejét. Rükvercben viszont a haladási irányt a hátsó kerekek határozzák meg, mi azonban továbbra is az elsőket kormányozzuk (összkerék-kormányzásnál is ezek a meghatározóak). Így olyan irányba kell kormányoznunk az elsők kerekeket, amelyik irányba a hátsók tartanak, ami nehezebb, mintha a hátsók egyszerűen követnék az elsőket A nehézséget a szellemes videó készítői úgy világítják meg, mintha a kezünkben lefelé lóbált ceruza helyett az ujjbegyünkön kellene egyensúlyoznunk ugyanazt az írószert. Nyilván az utóbbi az összetettebb feladat. 

Kommentek

  • cszoli

    Kínzó probléma ám ez… olyasmi, mint amikor megnyitom a vezesshu-t, húzom a jobb szélen a görgetőt lefele, de a képernyő tartalma – micsoda meglepetés – FELFELE megy!

  • HakapesziM

    Gyakorlás kérdése. Az én feleségem például kiválóan tolat. Egyébként vesszőparipám a háttal beállás, persze vannak kivételek (sokat kell pakolni, vagy eleve nem olyan a parkoló kialakítása stb.) sokkal pontosabban lehet odatenni a kocsit, miért? Mert a jármű fordulási középpontja a hátsó tengely képzeletben meghosszabbított vonalára esik. E körül fordul, előre beállva nagyobb ívet kell venni, kicsit mindig “bennmarad” a fara – minél hosszabb a kocsi annál inkább megfigyelhető ez. Meg is lehet nézni, aki orral áll be – tisztelet a kivételnek – sokkal több áll ferdén, mint aki betolatott. Nem utolsósorban, könnyebb elindulni is, ha tolatva parkoltunk le.

    Másik mániám a tükörből tolatás, most majd jönnek persze, hogy az oktató nem így mondta, de én röhögök azokon akik forgolódnak, meg hátra kukucskálnak az ülések között. Tükörből tolatva, megmarad a látómezőm előre is, nem kell forgolódnom mint a tojógalamb. Szerencsére a mai kocsikon már rendes tükrök vannak, ez nem lehet gond.

  • Vorserie

    Hakapeszi!

    Hogy te micsoda tehetséges sofőr vagy!:)
    Nem semmi….

    Én pl a garázsba behajtott tükrökkel tolatok be a dobozos kisteherautókkal ha besegítek apámnak.(ott nem lehet hátrafordulni,vagyis lehet csak a fülke hátfalát látod)
    Azt is próbáld ki.

  • HakapesziM

    Ha lány vagy, le a kalappal. Köszi, kipróbáltam, dobozos kisteherautónál nagyobbal is.

  • Vorserie

    Ha próbáltad volna mással akkor ezt nem írtad volna:

    “most majd jönnek persze, hogy az oktató nem így mondta”

    “C”-s jogsinál az oktató azzal kezdi,hogy nincs többé hátra forgolódás csak a tükör!

    Nekem is megvan! ;)

  • Vorserie

    Csak a “B” kategóriánál tanítják,hogy tolatásnál hátrafelé nézünk!

    Amúgy ha te ezt minden nap rutin szerűen gyakorolnád akkor nem írtad volna ide oktatásként,ahogy mondjuk én vagy más sem!
    Tudod miért?!
    Mert kb. épp ugyanannyira csoda mint duplán kuplungolni…

  • MM.

    Én meg azon szoktam nevetni aki tükörből tolat végig 200m-t
    eltart egy ideig..
    A mi kis utcánkba amiben ív is van, és jobb oldalt végig parkolnak.
    Én csak hátrafordulok és gyorsan kitolatok..
    Arra is kiváncsi lennék ha tolatsz és jobb oldalt egy kisgyerek mögélép a kocsinak, mit látsz a tükörbe tolatgatásnál?? ha a bal tükröt nézed épp? semmit..
    A céges autókkal kénytelen vagyok én is tükrözni, de ahol van lehetőség sztem sokkal jobb hátrafordulni… nem hiába tanitják igy az úrvezetőknek:D (Bkat)…

  • Vorserie

    MM!

    Az lehet,hogy egy 200méteres szakszt könnyebb végig tolatni hátrafordulva,de próbálj meg te vagy egy úrvezető betolatni ugyanígy egy kapun ahol oldalanként 3-3cm hely marad….Na pont ezért nem tudnak az úrvezetők tolatni,ahogy a nők nagy része sem.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.