Mitől nehéz parkolni a nőknek?

Amitől a férfiaknak

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.12.29. 10.00

Parkolni nehéz, főleg, ha tolatni is kell hozzá. Ám ez nem kizárólag a hölgyeknek kihívás, aminek fizikai oka van.

Sokak számára nehéz ügy a parkolás, elsősorban akkor, ha nem orral, hanem farral közelítik meg a helyet. A beállás, helyesebben ezen belül a tolatás azonban a férfiaknak is nehezebben megy, mint előrefelé menni. Ezt mindenki tudja – vághatnák rá, de a MinutePhysics (kb. fizika egy percben) munkatársai megvilágították, mitől nehezebb hátrafelé haladnunk a kocsival, mint előre.

Az autó ugyanazt az ívet írja le az adott kormányállással fordulva, akár előre, akár hátrafelé megyünk. Tehát nem az iránnyal van a baj, hanem azzal a ténnyel, hogy mindkét esetben ugyanazokat kerekeket kormányozzuk.

Előre haladva az irányt az előrefelé álló, kormányzott kerekek határozzák meg: amerre menni akarunk, oda tekerjük a kormányt, a kocsi hátulja követi az elejét. Rükvercben viszont a haladási irányt a hátsó kerekek határozzák meg, mi azonban továbbra is az elsőket kormányozzuk (összkerék-kormányzásnál is ezek a meghatározóak). Így olyan irányba kell kormányoznunk az elsők kerekeket, amelyik irányba a hátsók tartanak, ami nehezebb, mintha a hátsók egyszerűen követnék az elsőket A nehézséget a szellemes videó készítői úgy világítják meg, mintha a kezünkben lefelé lóbált ceruza helyett az ujjbegyünkön kellene egyensúlyoznunk ugyanazt az írószert. Nyilván az utóbbi az összetettebb feladat. 

Kommentek

  • cszoli

    Kínzó probléma ám ez… olyasmi, mint amikor megnyitom a vezesshu-t, húzom a jobb szélen a görgetőt lefele, de a képernyő tartalma – micsoda meglepetés – FELFELE megy!

  • HakapesziM

    Gyakorlás kérdése. Az én feleségem például kiválóan tolat. Egyébként vesszőparipám a háttal beállás, persze vannak kivételek (sokat kell pakolni, vagy eleve nem olyan a parkoló kialakítása stb.) sokkal pontosabban lehet odatenni a kocsit, miért? Mert a jármű fordulási középpontja a hátsó tengely képzeletben meghosszabbított vonalára esik. E körül fordul, előre beállva nagyobb ívet kell venni, kicsit mindig “bennmarad” a fara – minél hosszabb a kocsi annál inkább megfigyelhető ez. Meg is lehet nézni, aki orral áll be – tisztelet a kivételnek – sokkal több áll ferdén, mint aki betolatott. Nem utolsósorban, könnyebb elindulni is, ha tolatva parkoltunk le.

    Másik mániám a tükörből tolatás, most majd jönnek persze, hogy az oktató nem így mondta, de én röhögök azokon akik forgolódnak, meg hátra kukucskálnak az ülések között. Tükörből tolatva, megmarad a látómezőm előre is, nem kell forgolódnom mint a tojógalamb. Szerencsére a mai kocsikon már rendes tükrök vannak, ez nem lehet gond.

  • Vorserie

    Hakapeszi!

    Hogy te micsoda tehetséges sofőr vagy!:)
    Nem semmi….

    Én pl a garázsba behajtott tükrökkel tolatok be a dobozos kisteherautókkal ha besegítek apámnak.(ott nem lehet hátrafordulni,vagyis lehet csak a fülke hátfalát látod)
    Azt is próbáld ki.

  • HakapesziM

    Ha lány vagy, le a kalappal. Köszi, kipróbáltam, dobozos kisteherautónál nagyobbal is.

  • Vorserie

    Ha próbáltad volna mással akkor ezt nem írtad volna:

    “most majd jönnek persze, hogy az oktató nem így mondta”

    “C”-s jogsinál az oktató azzal kezdi,hogy nincs többé hátra forgolódás csak a tükör!

    Nekem is megvan! ;)

  • Vorserie

    Csak a “B” kategóriánál tanítják,hogy tolatásnál hátrafelé nézünk!

    Amúgy ha te ezt minden nap rutin szerűen gyakorolnád akkor nem írtad volna ide oktatásként,ahogy mondjuk én vagy más sem!
    Tudod miért?!
    Mert kb. épp ugyanannyira csoda mint duplán kuplungolni…

  • MM.

    Én meg azon szoktam nevetni aki tükörből tolat végig 200m-t
    eltart egy ideig..
    A mi kis utcánkba amiben ív is van, és jobb oldalt végig parkolnak.
    Én csak hátrafordulok és gyorsan kitolatok..
    Arra is kiváncsi lennék ha tolatsz és jobb oldalt egy kisgyerek mögélép a kocsinak, mit látsz a tükörbe tolatgatásnál?? ha a bal tükröt nézed épp? semmit..
    A céges autókkal kénytelen vagyok én is tükrözni, de ahol van lehetőség sztem sokkal jobb hátrafordulni… nem hiába tanitják igy az úrvezetőknek:D (Bkat)…

  • Vorserie

    MM!

    Az lehet,hogy egy 200méteres szakszt könnyebb végig tolatni hátrafordulva,de próbálj meg te vagy egy úrvezető betolatni ugyanígy egy kapun ahol oldalanként 3-3cm hely marad….Na pont ezért nem tudnak az úrvezetők tolatni,ahogy a nők nagy része sem.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.