Mitől nehéz parkolni a nőknek?

Amitől a férfiaknak

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.12.29. 10.00

Parkolni nehéz, főleg, ha tolatni is kell hozzá. Ám ez nem kizárólag a hölgyeknek kihívás, aminek fizikai oka van.

Sokak számára nehéz ügy a parkolás, elsősorban akkor, ha nem orral, hanem farral közelítik meg a helyet. A beállás, helyesebben ezen belül a tolatás azonban a férfiaknak is nehezebben megy, mint előrefelé menni. Ezt mindenki tudja – vághatnák rá, de a MinutePhysics (kb. fizika egy percben) munkatársai megvilágították, mitől nehezebb hátrafelé haladnunk a kocsival, mint előre.

Az autó ugyanazt az ívet írja le az adott kormányállással fordulva, akár előre, akár hátrafelé megyünk. Tehát nem az iránnyal van a baj, hanem azzal a ténnyel, hogy mindkét esetben ugyanazokat kerekeket kormányozzuk.

Előre haladva az irányt az előrefelé álló, kormányzott kerekek határozzák meg: amerre menni akarunk, oda tekerjük a kormányt, a kocsi hátulja követi az elejét. Rükvercben viszont a haladási irányt a hátsó kerekek határozzák meg, mi azonban továbbra is az elsőket kormányozzuk (összkerék-kormányzásnál is ezek a meghatározóak). Így olyan irányba kell kormányoznunk az elsők kerekeket, amelyik irányba a hátsók tartanak, ami nehezebb, mintha a hátsók egyszerűen követnék az elsőket A nehézséget a szellemes videó készítői úgy világítják meg, mintha a kezünkben lefelé lóbált ceruza helyett az ujjbegyünkön kellene egyensúlyoznunk ugyanazt az írószert. Nyilván az utóbbi az összetettebb feladat. 

Kommentek

  • cszoli

    Kínzó probléma ám ez… olyasmi, mint amikor megnyitom a vezesshu-t, húzom a jobb szélen a görgetőt lefele, de a képernyő tartalma – micsoda meglepetés – FELFELE megy!

  • HakapesziM

    Gyakorlás kérdése. Az én feleségem például kiválóan tolat. Egyébként vesszőparipám a háttal beállás, persze vannak kivételek (sokat kell pakolni, vagy eleve nem olyan a parkoló kialakítása stb.) sokkal pontosabban lehet odatenni a kocsit, miért? Mert a jármű fordulási középpontja a hátsó tengely képzeletben meghosszabbított vonalára esik. E körül fordul, előre beállva nagyobb ívet kell venni, kicsit mindig “bennmarad” a fara – minél hosszabb a kocsi annál inkább megfigyelhető ez. Meg is lehet nézni, aki orral áll be – tisztelet a kivételnek – sokkal több áll ferdén, mint aki betolatott. Nem utolsósorban, könnyebb elindulni is, ha tolatva parkoltunk le.

    Másik mániám a tükörből tolatás, most majd jönnek persze, hogy az oktató nem így mondta, de én röhögök azokon akik forgolódnak, meg hátra kukucskálnak az ülések között. Tükörből tolatva, megmarad a látómezőm előre is, nem kell forgolódnom mint a tojógalamb. Szerencsére a mai kocsikon már rendes tükrök vannak, ez nem lehet gond.

  • Vorserie

    Hakapeszi!

    Hogy te micsoda tehetséges sofőr vagy!:)
    Nem semmi….

    Én pl a garázsba behajtott tükrökkel tolatok be a dobozos kisteherautókkal ha besegítek apámnak.(ott nem lehet hátrafordulni,vagyis lehet csak a fülke hátfalát látod)
    Azt is próbáld ki.

  • HakapesziM

    Ha lány vagy, le a kalappal. Köszi, kipróbáltam, dobozos kisteherautónál nagyobbal is.

  • Vorserie

    Ha próbáltad volna mással akkor ezt nem írtad volna:

    “most majd jönnek persze, hogy az oktató nem így mondta”

    “C”-s jogsinál az oktató azzal kezdi,hogy nincs többé hátra forgolódás csak a tükör!

    Nekem is megvan! ;)

  • Vorserie

    Csak a “B” kategóriánál tanítják,hogy tolatásnál hátrafelé nézünk!

    Amúgy ha te ezt minden nap rutin szerűen gyakorolnád akkor nem írtad volna ide oktatásként,ahogy mondjuk én vagy más sem!
    Tudod miért?!
    Mert kb. épp ugyanannyira csoda mint duplán kuplungolni…

  • MM.

    Én meg azon szoktam nevetni aki tükörből tolat végig 200m-t
    eltart egy ideig..
    A mi kis utcánkba amiben ív is van, és jobb oldalt végig parkolnak.
    Én csak hátrafordulok és gyorsan kitolatok..
    Arra is kiváncsi lennék ha tolatsz és jobb oldalt egy kisgyerek mögélép a kocsinak, mit látsz a tükörbe tolatgatásnál?? ha a bal tükröt nézed épp? semmit..
    A céges autókkal kénytelen vagyok én is tükrözni, de ahol van lehetőség sztem sokkal jobb hátrafordulni… nem hiába tanitják igy az úrvezetőknek:D (Bkat)…

  • Vorserie

    MM!

    Az lehet,hogy egy 200méteres szakszt könnyebb végig tolatni hátrafordulva,de próbálj meg te vagy egy úrvezető betolatni ugyanígy egy kapun ahol oldalanként 3-3cm hely marad….Na pont ezért nem tudnak az úrvezetők tolatni,ahogy a nők nagy része sem.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.